Suzuki Burgman 400 bj 1999 start niet

Thimas

Rookie
26 feb 2024
7
0
Hallo mensen,
Mijn Suzuki 400 bj 1999 start niet , carburateur ultrasoon gereinigd revisie setje in de carburateur iridium bougie geplaatst,nieuw inlaat rubber en kleppen gesteld.heel soms start hij of heeft de neiging te starten,maar dan staat hij heel schraal afgesteld zodat de uitlaat rood wordt ,dan pas ik staps gewijs de stationair schroef aan zodat de uitlaat gewoon weer donker wordt ,dan is hij weer niet te starten.
Compressie getest zit op 7 af fabriek op 8 en bij 6 revisie cilinder/zuiger en veren.
Wat kan er nog meer niet goed zijn ,zit ook een nieuw choke op .
De stationaire schroef eerst 1 3/4 uitgedraaid iets ruimer gezet ,en starten met een volle autoaccu van 60 Ah .
De startmotor draait net ze snel rond als de filmpjes op youtube, ik heb vonk benzine komt ook maar dan ineens weer te veel. Wie weet raad want ik ben onderhand radeloos hoe op te lossen.
 
Ik zie dat je al vanalles gedaan hebt.

Laten we van voren af aan beginnen.

Het is een Burgman 400 bj 1999, die niet start.

Kan je ons de geschiedenis van jouw Burgman toelichten? En vanaf wanneer je met dat startprobleem sukkelt?
 
Hij heeft 89000 km gelopen heb hem vorig jaar november gekocht,loop of sloop dus verdere geschiedenis niet bekend.
Heb hem een twee keer aan de gang gekregen door de stationair schroef van praktische dicht verder open te draaien maar krijg hem daarna niet meer gestart hij vonkt super ,maar dan is de bougie eruit en draait de motor onbelast misschien moet ik de startmotor met een amperetang checken dat deze niet te veel stroom trekt of net te weinig power geeft ,zoals je bij een wasmachine niet meer kunt centrifugeer omdat de koolborstels te ver heen zijn.zou er misschien in de carburateur een spoel poortje toch nog dicht zitten.
Motorolie is ook vervangen,zie wel wat zweten van de koppakking aan de linkerkant maar heb wel 7 bar compressie .zou de ontsteking zijn verlopen,en in hoeverre heeft de trottlesenaor invloed op de cdi of een andere regeling ,heb de sensor doorgemeten en de waarde klopt met de service manual .
 
Hij heeft 89000 km gelopen heb hem vorig jaar november gekocht,loop of sloop dus verdere geschiedenis niet bekend.
Heb hem een twee keer aan de gang gekregen door de stationair schroef van praktische dicht verder open te draaien maar krijg hem daarna niet meer gestart hij vonkt super ,maar dan is de bougie eruit en draait de motor onbelast misschien moet ik de startmotor met een amperetang checken dat deze niet te veel stroom trekt of net te weinig power geeft ,zoals je bij een wasmachine niet meer kunt centrifugeer omdat de koolborstels te ver heen zijn.zou er misschien in de carburateur een spoel poortje toch nog dicht zitten.
Motorolie is ook vervangen,zie wel wat zweten van de koppakking aan de linkerkant maar heb wel 7 bar compressie .zou de ontsteking zijn verlopen,en in hoeverre heeft de trottlesenaor invloed op de cdi of een andere regeling ,heb de sensor doorgemeten en de waarde klopt met de service manual
 
Hij heeft 89000 km gelopen heb hem vorig jaar november gekocht,loop of sloop dus verdere geschiedenis niet bekend.
Heb hem een twee keer aan de gang gekregen door de stationair schroef van praktische dicht verder open te draaien maar krijg hem daarna niet meer gestart hij vonkt super ,maar dan is de bougie eruit en draait de motor onbelast misschien moet ik de startmotor met een amperetang checken dat deze niet te veel stroom trekt of net te weinig power geeft ,zoals je bij een wasmachine niet meer kunt centrifugeer omdat de koolborstels te ver heen zijn.zou er misschien in de carburateur een spoel poortje toch nog dicht zitten.
Motorolie is ook vervangen,zie wel wat zweten van de koppakking aan de linkerkant maar heb wel 7 bar compressie .zou de ontsteking zijn verlopen,en in hoeverre heeft de trottlesenaor invloed op de cdi of een andere regeling ,heb de sensor doorgemeten en de waarde klopt met de service manual
Dus 89000km gelopen.
Indien goed onderhouden zou dat geen probleem mogen zijn.

Maar dan zeg je dat je 7 bar compressie hebt. Als je startmotor normaal ronddraait lijkt mij dat te laag. Dat zou zeker 10 bar of meer moeten zijn. Dat kan wijzen op versleten zuigerveren, mogelijk door gebrekkig onderhoud.

Maar dan nog, dat verklaart niet waarom je scooter niet aanslaat. Ook met versleten zuigerveren moet die gewoon aanslaan.
 
Zeg het maar ,ik denk dat ik de spoel poorten van de carburateur voor zover ik erbij kan door ga blazen met perslucht nadat hij in een gum oplossende vloeistof heeft gelegen,want hij zou volgens de geldende regels moeten lopen,ik heb in mijn leven al heel wat probleem gevallen gerepareerd maar nu is dit nog wat de oorzaak zou kunnen zijn dit weekend maar eens doen .
 
Wat grappig dat je ook een lambretta 150 ld hebt gehad ,ik heb er eentje uit 54 en 56 .
 
Terug
Bovenaan Onderaan