burgman 400 uitlaatprobleem

LudoV

Rookie
18 mrt 2021
5
1
Heb klein probleempje. Nadat mijn originele uitlaat was verroest heb ik LeoVince gemonteerd.
Tijdens het stationair draaien word de uitlaat snel gloeiend rood heet en tijdens het rijden ploft de uitlaat bij gasdicht draaien.
Te arm dus. de burgman had toch onderhoud nodig en heb daarom de carburateur open gemaakt, gereinigd en afgesteld De lucht -brandstofschroef
zou 1 3/8 moeten zijn volgens werkplaats boek, maar had ik al op 2 1/4 staan.
Ook kleppen gesteld.
Een verbetering was dat ik de lucht brandstofschroef 3 volle slagen had open gezet en de uitlaat werd niet meer roodgloeiend en uitlaat plofte ook niet
meer bij gas dichtdraaien. Opgelost zou je zeggen. Maar moet de hoofdsproeier niet groter of de stationair sproeier groter.
Wat hebben jullie aangepast na het vervangen van een originele uitlaat?
Ben benieuwd naar jullie reacties...
 
Als de uitlaat meer flow heeft moet je aan de inlaatzijde ook meer flow hebben en dan uiteraard het mengsel verrijken. Ik snap alleen niet dat die LeoVince zoveel meer flow heeft. Valt meestal wel mee. Is hij open?
 
Hoi Vtwinner, ja het is een open uitlaat, weinig weerstand naar buiten voor de uitlaatgassen.
Maar ik heb het bijna goed voor elkaar.
De mengregelschroef het ik NU op 3,25 omwentelingen open gezet. Motor loopt nu nog mooier rond.
Voor het middengebied heb ik een ringetje van 1,25 mm dik onder de naald gezet. Dit uit voorzorg zodat
de motor in het middengebied wat meer benzine krijgt. (Dit is een probeersel en misschien niet nodig).
Ben benieuwd naar jullie reactie en bevindingen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan