• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Busschauffeur bezorgt collega's slechte naam

Meissie 2

Die hard MF'er
Lid geworden
1 sep 2003
Waarderingsscore
0
Normaal heb ik echt wel respect voor beroepschauffeurs die hun grote vehikels netjes tussen het verkeer door manoeuvreren, maar soms zit er een eikel tussen!
Vanmorgen op weg naar m'n werk. Één van de uitvalswegen uit ons dorp is afgesloten vanwege asfalteringswerkzaamheden. Alle verkeer moet over de andere uitvalsweg en daar is het dus druk. Voor de kruising met de provinciale weg vormt zich een flinke rij. Afijn, na enige tijd sta ik achter een bestelbusje dat net zoals ik linksaf wil. Aan de overkant enkele auto's die de voorrangsweg rechtsaf op willen draaien en op de voorrangsweg een boel verkeer. FF w88 dus. Helaas heeft de buschauffeur die achter mij staat geen geduld meer. Eerst een paar keer flink toeteren (heeft geen zin, want niemand kan de voorrangsweg opdraaien, véél te druk). Daarna heeft-ie het helemaal gezien en net als het bestelbusje op wil trekken passeert de bus mij èn het bestelbusje rechts en draait gewoon linksaf de provinciale weg op. Een auto die daar al reed (en van rechts kwam) moet vol in de remmen om niet achterin de bus te vliegen en het bestelbusje vliegt er nèt niet van opzij in. En de bus? Die rijdt gewoon door.

full

De kl##tz@k!

ik zal het maar vast zeggen:

waren er geen: scootersjonnies, gti-petjes, politieagenten, nog meer buschauffeurs, oude oma's, en de rest die ik vergeten ben, aanwezig?

verder natuurlijk geen stijl om het zo op te lossen...

[EDIT] er had wel een kind kunnen oversteken die hij platgewalst had kunnen hebben O-)

Laatst bewerkt:
tja het getuigt niet bepaald van vakmanschap en klootzakken zal je overal tegen kunnen komen.
gelukkig zijn we (buschauffeurs) niet allemaal van dit hout gesneden al denken sommige dat.
wij ergeren ons ook aan wegomleidingen c.q opbrekingen kost ons veel tijd en verliezen hierdoor vaak aansluitingen,maar nogmaals dit gedrag keur ik ook af.
verders maak er niet al te druk om.

groet Xeneos.

tja het getuigt niet bepaald van vakmanschap en klootzakken zal je overal tegen kunnen komen.
gelukkig zijn we (buschauffeurs) niet allemaal van dit hout gesneden al denken sommige dat.

groet Xeneos.
Dat zeg ik, hier hadden we dus die ene rotte appel!

Heb je wel even met de busmaatschappij gebeld en daar ook even je situatieschets met beschrijving neergelegd, want dit lijkt nergens op.

Gelukkig zijn er ook betere buschauffeurs, vanmorgen liet eentje mij voorgaan, omdat de plaatselijke gemeente in zijn drang naar meer verkeersveiligheid een dermate leuke situatie heeft gecreeerd, dat vrachtwagens en bussen op een T splitsing niet meer af kunnen slaan zonder het verkeer op de andere rijbaan onder de wielen te krijgen.

ik zal het maar vast zeggen:

waren er geen: scootersjonnies, gti-petjes, politieagenten, nog meer buschauffeurs, oude oma's, en de rest die ik vergeten ben, aanwezig?

verder natuurlijk geen stijl om het zo op te lossen...

je vergeet het platgewalste kind dat zomaar oversteekt

je vergeet het platgewalste kind dat zomaar oversteekt

ik wist het :X zal het gelijk even aanpassen O-)

ze zouden ze trouwens aan de ketting moeten leggen.. die kinderen... en die buschauffeurs trouwens ook...

=> het wordt tijd dat ik ga slapen... ik wordt vervelend..

Je zou de busmaatschappij kunnen bellen, als je busnummer en tijdstip weet kunnen hun de chauffeur een welverdiend standje geven.

Als je met een bus al rechtsom voorbij kan waarom blijf je op de motor dan wachten?
Zeker als er een bus achter je staat. :X

:^
TS geeft hierdoor motorrijders een slechte naam.

Terug
Bovenaan Onderaan