Cagiva Gran Canyon 900 IE (voorganger Multistrada)

shift00

MF veteraan
23 jul 2002
2.128
0
Ter Aar
Italiaanse allroad met Ducati 900 blok (met injectie.)

Deze voorganger van de Multistrada heeft erg fijne rij eigenschappen en een bijzonder soepel/vlot motorkarakter. De bakverhouding is vrij kort en je kunt dus lekker snel opschakelen.

De Gran Canyon heeft een actieradius van ruim 300km en een fraaie dubbele tank.

De afgelopen jaren is een en ander vervangen wegens slijtage/onderhoud: Wiellagers, kettingset, remblokken en remschijven voor, een paar oliefilters en een k&n luchtfilter, een nieuwe koppeling met korf/platenpakket/druklager/keerring en een set riemen. Ook is de stekker naar de spanningsregelaar vervangen voor een grote kroonsteen. Dit voorkomt problemen met gesmolten stekkers.

Altijd gebruikt als woon/werk motor en nog steeds goed voor 600km per week. Vandaar ook de km stand van 84.000+ still counting.

De achterveer en binnenwerk van de voorvork zijn door WP gedaan en de motor stuurt dan ook erg fijn.

Daarnaast is de Gran Canyon voorzien van de volgende opties: een stuur met cross-bar, knappe spiegels en handkappen plus handvatverwarming.

Motor heeft wel gebruikssporen en een schaafplekje aan 1 kant van de tankkap en naast het dashboard. zie foto's

De ruim 35.000 km die ik erop heb gereden heeft ie geen klap verkeerd gegeven.

IMAG0379.jpg

IMAG0377.jpg

IMAG0384.jpg

Prijs 1750,- Prijsverlaging: 1500,-
 
Laatst bewerkt:
En weer een paar km's erbij... Deze Cavia is ook zeer geschikt als pekelfiets! Door de handkappen en handvatverwarming zit je er riant bij. :9 :]
 
Nope, bij Bilderdam. Verlengde van... (of heet het daar ook nog Nieuwveens Jaagpad?) Wel close! Nog meer zakken is weggeven. Hij doet nog dagelijks dienst voorlopig. Het is meer dat ik zelf weer eens wat anders wil.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hem nog. Kan moeilijk afscheid nemen! :) Verkoop hem ook niet fanatiek. Staat alleen hier nog...
 
Terug
Bovenaan Onderaan