Camera beelden A1 bij amsterdam opvragen???

Beelden worden weldegelijk vrijgegeven hoor voor bepaalde zaken :?, waarom zouden ze het anders opnemen en live uitkijken?
of doel jij op dit voorbeeld? Dan heb je gelijk natuurlijk (edit) gelijk in de zin van dat de beelden zeer waarschijnlijk niet zullen worden teruggekeken.
hoe weet jij zo zeker dat het wel wordt vrijgegeven? hoe weet jij dat het wordt opgenomen?
 
hoe weet jij zo zeker dat het wel wordt vrijgegeven? hoe weet jij dat het wordt opgenomen?
Waarschijnlijk heeft hij er beroepsmatig wel eens mee te maken gehad. Wil je weten wat hij doet? Even inlezen op het forum, zou ik zeggen, dan kom je er vanzef achter ;)
 
had ik al in post twee geschreven, maar dat wordt blijkbaar niet gelezen. Men leest wat men wil lezen denk ik.

Ja vooral opvragen die beelden, komen ze bij je thuis brengen en dit kun je dan mee geven met de aangifte. Dikke kans dat op basis van art 130 het RBW wordt ingevorderd van de bewuste bestuurder. Zeer waarschijnlijk dat i daarna og even op cursus mag. Als je het kenteken niet weet is dit ook geen probleem, bij de politie kunnen ze met een druk op de knop uitzoek wie het was.

Camerabeelden van RWS zijn waardeloos om te gebruiken als bewijs, je ziet er wel auto's e.d. maar geen kentekens die te lezen zijn.

Voortaan is het beter ook niet even je rem aan te tippen, werkt meestal als een rode lap op een stier.
 
hoe weet jij zo zeker dat het wel wordt vrijgegeven? hoe weet jij dat het wordt opgenomen?

Hij heeft gelijk, dat is zo.

Wél graag de vastgelegde gegevens opvragen met een vordering ex. artikel 126ND Wetboek van Strafvordering en een daarop volgend bevel van de OVJ.
Helaas kan dat alleen bij verdenking van zwaardere feiten, de zogenaamde VH misdrijven, in andere gevallen moet de RC beslissen op vordering van de OVJ. Dat zou bv. kunnen bij een aanrijding met dodelijke afloop, ook al is er dan mogelijk niet meteen sprake van een strafbaar feit ingevolge 67Sv.
In dit geval zal elke RC de vordering zonder meer weigeren, als de OVJ 'm al zou uitbrengen.

Nog meer weten? Ik maak die vorderingen regelmatig...... O-)
 
Laatst bewerkt:
tsjaa net even gebeld met amsterdam amstelland... zonder kenteken doen ze niks.

Dat is ook het probleem.
Er moet voor de wet een reële verdenking zijn dat de bestuurder van de auto met kenteken XX-XX-XX een strafbaar feit heeft begaan voordat je kunt overgaan tot het opvragen van camerabeelden.
Het simpele gegeven dat iemand beweert dat de onbekende bestuurder van een auto met onbekend kenteken iets fouts heeft gedaan is daar niet genoeg voor.
Daarnaast moet het strafbare feit voldoen aan de omschrijving van artikel 67 lid 1 WvSv.

Ik snap dat het niet prettig is om te horen, maar draai het eens om: stel je voor dat iedereen die zich benadeeld voelt in het verkeer camerabeelden zou kunnen opvragen.

Dat opvragen kost een hoop tijd. Die beelden moeten daarna door een opsporingsambtenaar worden bekeken. Dat kost soms uren, al helemaal als er geen kenteken of exacte tijd bekend is.
Daarnaast kom je er regelmatig achter dat de inschatting van de andere partij toch niet helemaal correct is. Wie gaat dat blik dienders opentrekken en al die, meestal nodeloze, kosten betalen?
 
Die beelden zullen best op te vragen zijn, alleen niet door en voor jou ben ik bang
:^
Helaas weet ik uit ervaring dat zelfs KLPD & KMAR het niet lukt ( of geen moeite doen) om na veroorzaakt ongeval camerabeelden op te vragen / te bestuderen (ondanks misdrijfven als doorrijden na ongeval & opzettelijk veroorzaken ongeval c.q. (poging tot) zware mishandeling etc.)

Heb je niet per ongeluk kenteken?
 
Camerabeelden van RWS zijn waardeloos om te gebruiken als bewijs, je ziet er wel auto's e.d. maar geen kentekens die te lezen zijn.

Voortaan is het beter ook niet even je rem aan te tippen, werkt meestal als een rode lap op een stier.


ik had weinig keus, ik zat in een sandwich met bestelbus vlak voor me en een idioot op 4 cm achter me op een eenbaans oprit richting de snelweg :)
 
hoe weet jij zo zeker dat het wel wordt vrijgegeven? hoe weet jij dat het wordt opgenomen?
Omdat ik er wel eens kom om beelden op te halen bijv. :)

Waarschijnlijk heeft hij er beroepsmatig wel eens mee te maken gehad. Wil je weten wat hij doet? Even inlezen op het forum, zou ik zeggen, dan kom je er vanzef achter ;)
Ik ben idd iemand met een te grote pet en die nog nat achter de oren is, maar WEL door de keuring is gekomen ;)
 
Laatst bewerkt:
Dat is ook het probleem.
Er moet voor de wet een reële verdenking zijn dat de bestuurder van de auto met kenteken XX-XX-XX een strafbaar feit heeft begaan voordat je kunt overgaan tot het opvragen van camerabeelden.
Het simpele gegeven dat iemand beweert dat de onbekende bestuurder van een auto met onbekend kenteken iets fouts heeft gedaan is daar niet genoeg voor.
Daarnaast moet het strafbare feit voldoen aan de omschrijving van artikel 67 lid 1 WvSv.

Ik snap dat het niet prettig is om te horen, maar draai het eens om: stel je voor dat iedereen die zich benadeeld voelt in het verkeer camerabeelden zou kunnen opvragen.

Dat opvragen kost een hoop tijd. Die beelden moeten daarna door een opsporingsambtenaar worden bekeken. Dat kost soms uren, al helemaal als er geen kenteken of exacte tijd bekend is.
Daarnaast kom je er regelmatig achter dat de inschatting van de andere partij toch niet helemaal correct is. Wie gaat dat blik dienders opentrekken en al die, meestal nodeloze, kosten betalen?


Dus voortaan geen kenteken meer op je auto plakken, kan ook niemand aangifte doen :+
 
Volgende keer niet je rem aantikken als iemand te dicht achter je komt rijden.

Deed ik vroeger zelf ook wel, maar zoals je ziet maakt het de klever niet bewust van zijn ondoordachte actie.

Het lokt louter agressie uit, getuige jouw ervaring.
 
Tja meestal is degene die kleeft al niet intelligent genoeg om te denken wat voor gevolgen zijn acties kunnen hebben, dus dit soort types snijden je dan ook nog ff af als je ze irriteert. Wees blij dat ie je niet geraakt heeft.

Denk ook dat je zonder kenteken niet ver komt. -O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan