Camera

Saalk

MF veteraan
13 sep 2012
1.197
95
Drenthe
Ik zie vaak filmpjes gemaakt vanaf de motor.
Kan iemand mij vertellen hoe je dat doet. Wat is de beste Camera enz enz. Iedere tip is welkom.
 
Nee trap niet in die GoPro hero's, mooie cam maar onhandig formaat. De Contour is echt handiger. Qualitatief even mooi beeld.

Bewerken natuurlijk in Adobe Premiere.
 
Ik zie vaak filmpjes gemaakt vanaf de motor.
Kan iemand mij vertellen hoe je dat doet. Wat is de beste Camera enz enz. Iedere tip is welkom.

Canon EOS 5D Mark III kan ik ten zeerste aanraden. Je hebt dan keuze uit een hele hoop lenzen.

Het nadeel is wel dat je voor de beste beelden een cameraman achterop moet hebben.
 
Gewoon je smartphone aan de binnenkant van je vizier tapen en dan met je tong bedienen

Nee hoor.

Gewoon Android + Tasker gebruiken. En dan tasker zodanig instellen dat hij stopt met opnemen als je telefoon horizontaal hangt (lees: vizier open).

Doodsimpel.

Vizier naar beneden; filmen
Vizier naar boven: stoppen
 
Wat als je je vizier nou een klein stukje open doet? Dan filmt ie half!! Dit werkt dus niet!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ja jezus wie rijdt er nou met een vizier. Lasbril ftw!
 
Nee trap niet in die GoPro hero's, mooie cam maar onhandig formaat. De Contour is echt handiger. Qualitatief even mooi beeld.

Bewerken natuurlijk in Adobe Premiere.

Ik vind hem juist lekker klein en licht waarom is dat niet handig?
 
Laatst bewerkt:
Nee trap niet in die GoPro hero's, mooie cam maar onhandig formaat. De Contour is echt handiger. Qualitatief even mooi beeld.

Bewerken natuurlijk in Adobe Premiere.
Hoezo is die onhandig dan? Als dat ding aan mijn helm zit heb ik er geen last meer van _O-
 
[img=300]http://www.justweb.com.au/review/gopro/gopro-camera-helmet-mount.jpg[/img]

vs

[img=300]http://www.contouraustralia.com.au/images/products//midsize/product52_1_110531043625.jpg[/img]


hierom dus. Weet je wel hoeveel wind zo'n gopro vangt?
 
Ik vind het best meevallen hoeveel wind hij vangt. Ligt er natuurlijk ook aan hoe hard je ermee gaat rijden.
 
Het voordeel van de Contour is dat je de lens kunt draaien.
Dus als je de camera in een rare hoek hebt hangen kan je de lens zo draaien dat de wereld weer recht staat.

De GoPro moet je ten alle tijden rechtop gebruiken.


Heb zelf een Contour maar ben niet heel tevreden over de robuustheid.
Snel vocht achter het glas.
Bij een beetje modder hoor je de schuifknop knarsen.
Schroefje van lens op eerste rit al verloren
en afdicht rubbertjes breken snel af.


Maar het gebruiksgemak is helemaal top.
 
Ik vind het best meevallen hoeveel wind hij vangt. Ligt er natuurlijk ook aan hoe hard je ermee gaat rijden.

:^

Daarbij heb je met die Go Pro zoveel mounts dat je wel een goede plek kan vinden waar hij minder wind vangt. Anders gewoon boven op je helm :P

Daarbij heeft die gast het van die foto gewoon lomp gedaan.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan