• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Carbon er als nieuw laten uitzien..

vroemvroem2

Rookie
Lid geworden
28 sep 2005
Waarderingsscore
0
Ik heb carbonnen uitlaten op mijn ducati monster maar die carbon ziet er niet meer goed uit... De vernislaag (?) is aan het afbladeren... Weet iemand hoe je deze er nieuw kan laten uitzien?
Ik had gedacht om de vernislaag eraf te schuren en nieuwe (?) hittebestendige vernis erop te doen en dan te bakken of zo? Kan iemand me helpen??

misschien mailtje naar de fabricant van de uitlaat? of bellen met polyservice.nl

Ik heb carbonnen uitlaten op mijn ducati monster maar die carbon ziet er niet meer goed uit... De vernislaag (?) is aan het afbladeren... Weet iemand hoe je deze er nieuw kan laten uitzien?
Ik had gedacht om de vernislaag eraf te schuren en nieuwe (?) hittebestendige vernis erop te doen en dan te bakken of zo? Kan iemand me helpen??

Voorzichtig schuren en op een plek waar je het toch niet zo ziet, hittebestendige lak over spuiten. Echter mijn ervaring met hittebestendige blanke lak is niet echt best... probeer eens bij een professionele motorspuiter te vragen..
Succes ;)

Carbon uitlaten op een zware v-twin is gewoon geen goed idee. Het eerste dat ik eraf gezwierd heb na de aankoop van mijn TL waren die carbonnen uitlaten, juist omdat ze niet goed tegen de warmte kunnen die jouw motor maakt. Dan heb ik ze liever verkocht toen ze er nog redelijk uitzagen dan ze helemaal kapot te rijden. Je kan natuurlijk ook een revisiekit kopen, maar deze vervangt gewoon de staalwol in je uitlaat en is maar goed voor weer een paar 1000km's. Dan komt vervangen uiteindelijk toch goedkoper uit. Als je wilt, kan ik je mijn mails die ik hierover heb forwarden. Hierin raden ze wel die revisiekits aan, maar ik ben toch blij dat ik mn uitlaten vervangen heb.

Mijn ervaring met ducati carbon is dat het niet onder een mooi blanke lak laagje zit. Maar dat gaat voor je uitlaten niet op. Waar jij waarschijnlijk op doelt is het matrixmateriaal, een kunststof waar de koolstofvezels in zitten opgesloten waardoor het z'n kracht krijgt. Meestal epoxyhars of polyesterhars. Ook andere kunsstoffen komen voor. Herstellen zal moeilijk gaan, je kunt beter de mantel (laten) vervangen. Weet je de uitlaatfabrikant?

Carbon uitlaten op een zware v-twin is gewoon geen goed idee. Het eerste dat ik eraf gezwierd heb na de aankoop van mijn TL waren die carbonnen uitlaten, juist omdat ze niet goed tegen de warmte kunnen die jouw motor maakt. Dan heb ik ze liever verkocht toen ze er nog redelijk uitzagen dan ze helemaal kapot te rijden. Je kan natuurlijk ook een revisiekit kopen, maar deze vervangt gewoon de staalwol in je uitlaat en is maar goed voor weer een paar 1000km's. Dan komt vervangen uiteindelijk toch goedkoper uit. Als je wilt, kan ik je mijn mails die ik hierover heb forwarden. Hierin raden ze wel die revisiekits aan, maar ik ben toch blij dat ik mn uitlaten vervangen heb.
Niet helemaal waar, het zijn de drukpulsen van een twin in combinatie met de hitte die ze slopen.
Tenzij je hele dure uitlaten hebt, of uitlaten met een goede stalen of aluminium mantel aan de binnenkant die het carbon als het ware beschermen. Originele carbon Termignoni's gaan meestal wel lang mee.

Niet helemaal waar, het zijn de drukpulsen van een twin in combinatie met de hitte die ze slopen.
Tenzij je hele dure uitlaten hebt, of uitlaten met een goede stalen of aluminium mantel aan de binnenkant die het carbon als het ware beschermen. Originele carbon Termignoni's gaan meestal wel lang mee.

Maar ze worden wel gesloopt :+

Ik zou zeggen breng gewoon opnieuw een laag hars erover heen, na het aanbrengen een plastic folie erop spannen om een gladde oppervlak te verkrijgen(liefts zonder plooien), en plus kan je kiezen hoe dik je je hars wilt hebben(zou het niet te dik maken anders krijg je een dof kleur), let er wel op dat die folie voorbereid moet worden met lossings middel, maar de meeste folie zullen niet hechten aan die hars.

veel suc6 ;)

Terug
Bovenaan Onderaan