• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Carbon voorspatbord en undertray

str(sp)eet(d)fighter

MF veteraan
Lid geworden
31 okt 2003
Waarderingsscore
427
Alleen carbon spatbord nog te koop.

Spatbord wou ik zelf gebruiken maar heb alsnog het originele "vertimmert", en in kleur gespoten, omdat de verhoudingen kleur en zwart niet optimaal waren naar mijn smaak, dus spatbord is er nog steeds.
Er lijken links op de foto krasjes te zitten, spatbord is echter absoluut krasvrij. :Y :Y

[Dode link verwijderd]

Vraagprijs € 55,- ex. verzenden :Y

Aangepast:

€ 35 ex. verzenden, breedte spatbord is 14 cm op breedste punt

Laatst bewerkt:
Je wil toch niet zeggen dat die oranje streetfighter ooit een ZR-7 was hé? :o

Was juist op zoek naar een undertray voor Dode link..maar dit valt helaas buiten mijn budget nu. Weet je toevallig hoe dit gemonteerd wordt: in plaats van het originele achterspatbord & accubak...of er overheen (met dus wat gezaag in je spatbord)?

Laatst bewerkt:
Je wil toch niet zeggen dat die oranje streetfighter ooit een ZR-7 was hé? :o

Inderdaad, het IS nog steeds een zr7, met "wat" aanpassingen.
- bbforum.be

Hierin staat een beknopte beschrijving, omdat het "oude" gpx-gpz forum door problemen met de host gesneuveld is, en zodoende de uitgebreide beschrijvingene helaas ook pleite zijn :( :( :( :( :( :( :(

Was juist op zoek naar een undertray voor Dode link..maar dit valt helaas buiten mijn budget nu. Weet je toevallig hoe dit gemonteerd wordt: in plaats van het originele achterspatbord & accubak...of er overheen (met dus wat gezaag in je spatbord)?

Aan je budget kan ik helaas niets veranderen. ;)
IDD moet er wat gezaagd worden. Het eigenlijke spatbord waar de kentekenplaat op zit moet eraf. De binnen - en accubak blijven gewoon zoals ze zijn.

Inderdaad, het IS nog steeds een zr7, met "wat" aanpassingen.
- bbforum.be

Hierin staat een beknopte beschrijving, omdat het "oude" gpx-gpz forum door problemen met de host gesneuveld is, en zodoende de uitgebreide beschrijvingene helaas ook pleite zijn :( :( :( :( :( :( :(

Kan het helaas nog niet zien - wel geregistreerd maar moet eerst goedgekeurd worden. Was wel nieuwsgierig naar jouw veranderingen...voor inspiratie enzo. Zag dat je een Z750 uitlaat er op hebt - de mooiste dempers ooit :}

Daarnaast zijn er maar weinig die met het aanpassen van hun ZR-7 verder komen dan een grooooote ruit, koffers en handvatverwarming...

Ik zit zelf bij het internationale ridersforum (mijn eigen mod-topic daar), die heeft een apart ZR-7 gedeelte. Hier op MF zijn er niet veel (actief) helaas, maar begrijpelijk. Jou ook nog niet gezien in het topic?

Ben die van mezelf ook behoorlijk aan het veranderen, al veel geld tegenaan gegooid, maar het moet allemaal wel terug te bouwen zijn voor het grootste deel. Die carbon undertail is geen geld zo, maar ik zie het zagen in het enige&originele spatbord niet zitten. Je hebt niet toevallig nog een normaal spatbord liggen?

Laatst bewerkt:
Hoeveel inch wiel moet er in dat voorspadbordje?
En wat is de breedte op de bevestigingspunten ervan?
Mooi spatbordje, maar moet natuurlijk wel passen ;)

Kan het helaas nog niet zien - wel geregistreerd maar moet eerst goedgekeurd worden. Was wel nieuwsgierig naar jouw veranderingen...voor inspiratie enzo. Zag dat je een Z750 uitlaat er op hebt - de mooiste dempers ooit :}

Z750 uitlaat :? :? :? :? :( :(
Die is toch echt van een Z1000, met diverse aanpassingen binnenin ivm de originele te kleine doorstroom capaciteit.
Zoals je op een van de laatste foto's kunt zien heb ik er nu 2 x 45 graden bochtjes op laten lassen ( Tig o.i.d.). Ik mocht het van de man zelf doen, maar aangezien ik nooit TIG heb gelast, zou het resultaat bijna zeker niet mooi genoeg zijn naar mijn maatstaven.
Voor 3 tientjes incl. materiaal, kon ik het niet laten.
Bijkomend voordeel, buiten veel minder herrie aan de oortjes, is dat hij mooier zwaarder klinkt. :) :) *O* *O* 8-) 8-) 8-) 8-)

Ben die van mezelf ook behoorlijk aan het veranderen, al veel geld tegenaan gegooid, maar het moet allemaal wel terug te bouwen zijn voor het grootste deel. Die carbon undertail is geen geld zo, maar ik zie het zagen in het enige&originele spatbord niet zitten. Je hebt niet toevallig nog een normaal spatbord liggen?

Veel geld tegenaan gegooid ??? :( :?
Da's eigenlijk niet de opzet van de bouw van een fighter. Door zoveel mogelijk dingen zelf te ( soms te laten) doen, leer je veel meer, en de kosten blijven een beetje binnen de perken.
Nee, ik heb verder geen origineel vóór - of achterspatbord liggen.
Het achter spatbord is trouwens een geheel met de binnenbak onder het zadel.

Hoeveel inch wiel moet er in dat voorspadbordje?
En wat is de breedte op de bevestigingspunten ervan?
Mooi spatbordje, maar moet natuurlijk wel passen ;)

Voorwiel - band is 120/70-zr17.
Buitenzijde spatbordje is ca. 145 mm, waarbij de vorkpoten ca. 155 mm uit elkaar staan.
Ik kan echter niet zien of de bevestigingspunten aan de wielzijde "doorsteken" richting wiel, dus eventueel dichter bij elkaar staan dan de 155mm.
Busjes of ringetjes er tussen is natuurlijk altijd mogelijk. :)

Z750 uitlaat :? :? :? :? :( :(
Die is toch echt van een Z1000, met diverse aanpassingen binnenin ivm de originele te kleine doorstroom capaciteit.
Zoals je op een van de laatste foto's kunt zien heb ik er nu 2 x 45 graden bochtjes op laten lassen ( Tig o.i.d.). Ik mocht het van de man zelf doen, maar aangezien ik nooit TIG heb gelast, zou het resultaat bijna zeker niet mooi genoeg zijn naar mijn maatstaven.
Voor 3 tientjes incl. materiaal, kon ik het niet laten.
Bijkomend voordeel, buiten veel minder herrie aan de oortjes, is dat hij mooier zwaarder klinkt. :) :) *O* *O* 8-) 8-) 8-) 8-)
Het leek mij op een Z750 uitlaat..maar het plaatje is ook maar 3x3 cm he... Dat forum waar alles waarschijnlijk groter op staat - heeft slapende mods (geen reactie op mijn aanmelding - en ik moet toch echt lid zijn om het te kunnen zien). En ik was in de veronderstelling dat de Z750 en Z1000 dezelfde uitlaat dempers hadden in het begin...niet dus. :X

Veel geld tegenaan gegooid ??? :( :?
Da's eigenlijk niet de opzet van de bouw van een fighter. Door zoveel mogelijk dingen zelf te ( soms te laten) doen, leer je veel meer, en de kosten blijven een beetje binnen de perken.
Nee, ik heb verder geen origineel vóór - of achterspatbord liggen.
Het achter spatbord is trouwens een geheel met de binnenbak onder het zadel.

Nooit gezegd dat IK een fighter bouw ;) Zou niet durven want dat van mij komt niet eens in de buurt. Nee mijne kon gewoon heel wat TLC gebruiken...en alu SBK stuur, alu spiegels, alu bos demper...ach dat telt wel op hoor. Heb ook nog een bugspoler liggen waar ik zelf klemmen voor maak, en een zadelhoes omdat mijn zadel vele scheuren heeft...etc. En met het punt dat zelf maken leuker & beter is..ben ik het mee eens hoor. Zit bij mij ook vele uren handarbeid in..dus niet alleen maar geld trekken en monteren ;)

Ik ga trouwens nog even over die undertray nadenken. Was eigenlijk van plan de motor binnenkort met nieuwe veren te verwennen..maar dit is ook erg leuk.

Laatst bewerkt:
weer los

Laatst bewerkt:
ik ga morgen ff meten of dat voorspartbord past wat is btw de breedte van de flappen die bij de vorkpoot komt

OPZOUTEN Oma ;)

Aangepast:

€ 35 ex. verzenden, breedte spatbord is 14 cm op breedste punt

Bevestiging lippen onder ca. 7 cm breed en lopen naar boven uit naar ca. 8cm.

Zoals je ziet zitten aan beide zijden 2 gaatjes in de lipjes :Y
Ik heb deze toentertijd er in gemaakt om het spatbord op te bouwen, erop gezet, maar vond het originele gespoten mooier *O*
Er is dus nooit mee gereden :N

Bovenop het spatbord lijken 2 beschadigingen te zitten, evenals links onder op de zijkant.
Dit is reflectie van de lampen die in het vertrek hangen, het spatbord is absoluut krasvrij :Y *O*

[Dode link verwijderd]

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan