Carbu revisie na 4 jaar maar start alleen op met startup spray

Greeny

Die hard MF'er
5 okt 2005
338
12
Belgie
Na 4 jaar niet gereden te hebben met mijn Triumph Legend tt, heb ik de ontsteking vernieuwd, carburators gereinigd en gereviseerd met nieuwe naalden en sproeiers gereinigd en terug gemonteerd. Nu wil ik ze synchroniseren maar hij start alleen met startup spray in de inlaten. Wat kan ik over het oog zien? Hoe kan ik de benzine lucht toevoer verzekeren? Normaal gezien zijn de standen van de idle pinnen terug gesteld op hun oorspronkelijke standen... enig idee? Thanks mannen...
 
Nog niet. Maar hier denk ik dat het eerder een afstelling is. De sproeiers ofzo of de iddle schroeven. Buiten de hoofdsproeiers is de rest gereviseerd geweest. Ik vond eigenaardig dat deze bij de set niet bij waren.
Per definitie wil je aan een motor die niet goed werkt, niets veranderen. De motor is rijdend weggezet (neem ik aan), dan moet je hem eerst rijdend maken, voordat je zaken gaat veranderen. De carburatie-afstelling verandert niet spontaan tijdens stilstand.

Heb je zaken veranderd nu je hem weer tot leven aan het wekken bent? Dan eerst teruggaan naar de oude configuratie en de boel werkend maken. Dan pas weer wijzigingen aanbrengen.
 
Per definitie wil je aan een motor die niet goed werkt, niets veranderen. De motor is rijdend weggezet (neem ik aan), dan moet je hem eerst rijdend maken, voordat je zaken gaat veranderen. De carburatie-afstelling verandert niet spontaan tijdens stilstand.

Heb je zaken veranderd nu je hem weer tot leven aan het wekken bent? Dan eerst teruggaan naar de oude configuratie en de boel werkend maken. Dan pas weer wijzigingen aanbrengen.
Door de carbu's te reviseren is er waarschijnlijk wat wijzigingen aan gebeurd (pilotscrew veranderd). En ik heb ze min of meer teruggezet maar nu ik cone luchtfilters heb vraag ik me af of ik ze niet wat meer open moet zetten. Ze versmachten na 3000 t/min.
 
Door de carbu's te reviseren is er waarschijnlijk wat wijzigingen aan gebeurd (pilotscrew veranderd). En ik heb ze min of meer teruggezet maar nu ik cone luchtfilters heb vraag ik me af of ik ze niet wat meer open moet zetten. Ze versmachten na 3000 t/min.

Cone luchtfilters weg gooien en de originele airbox monteren.
Dan de motor goed lopend maken, is alles in orde dan kan je eventueel proberen de cone filters terug te plaatsen.
Afstellen is een misère met die "sport" luchtfilters.
 
Door de carbu's te reviseren is er waarschijnlijk wat wijzigingen aan gebeurd (pilotscrew veranderd). En ik heb ze min of meer teruggezet maar nu ik cone luchtfilters heb vraag ik me af of ik ze niet wat meer open moet zetten. Ze versmachten na 3000 t/min.
Dan ben je al 2000 toeren opgeschoten sinds gisteravond, toen schreef je dat je niet verder kwam dan 1000 a1100 toeren. Pilotscrew geloof ik niet in, dan zou je juist problemen bij stationair lopen hebben. Heb je de mengselbuizen er ook uit gehad en gereinigd? De binnenkant van een carburateur schoonmaken met een lappie is echt niet voldoende, luister naar de goede raad die al meerdere keren is gegeven en laat de carburateurs ultrasoon reinigen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan