• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

carburateurs synchroniseren welk niveau

Kanariepiet

MF veteraan
Lid geworden
5 mrt 2012
Waarderingsscore
104
Binnenkort wil ik de carburateurs van mijn Kawasaki GPZ 750 uit 1984 gaan synchroniseren. Inmiddels heb ik een sync setje geleend met meters die gaan 0 naar -0.6 bar.
Nu is mijn vraag, of het nog uitmaakt op welk niveau het geheel gesynchroniseerd wordt?
Het wordt voor mij de eerste synchronisatiebeurt dus overige tips zijn ook welkom!

De meter is en BOEHM synchronizer.
Dode link
full

Soms is 1 carb niet te verstellen, die is dus de referentie voor de rest. En verder. Ze moeten gelijk zijn en dat is dan ook alles

Laatst bewerkt:
Kun je niet ergens een 4 kloks of een een carbtune lenen, dat werkt toch veel makkelijker en sneller met een 4 cilinder. Met zo'n 2 kloks blijf je aan het verstellen lijkt mij.

Idd, 1 carb is niet te verstellen.
Omdat het je eerste keer wordt wat tips.

Als de gaskabel tussen carb 2 en 3 zit (vaak zo) werk dan als volgt;
Stel eerst 1 en 2 gelijk. Daarna 3 en 4. Als laatst kan je tussen 2 en 3 de linker 2 (carb 1 en 2) en de rechter 2 (3 en 4) gelijk zetten.
De waarden die de meters aangeven is niet zo belangrijk, als ze maar gelijk komen te staan. Let wel dat de smoring dicht staat en stel deze na aansluiten en motor starten zo af dat de naalden een beetje wiebelen.

Controleer of de waarden niet alleen stationair maar ook als je wat gas geeft. Daar zal de motor vaker in verkeren dan in stationair.

Succes!

Laatst bewerkt:
Kun je niet ergens een 4 kloks of een een carbtune lenen, dat werkt toch veel makkelijker en sneller met een 4 cilinder. Met zo'n 2 kloks blijf je aan het verstellen lijkt mij.

Want? :?

Je hebt 1 cilinder ter referentie en de andere 2,3,4 of voor mijn part 20 synchroniseer je ( stel je gelijk aan) met die referentie-cilinder?
En maakt het uit of je er in je eigen tijd wellicht 15 minuten langer voor nodig hebt?

Want? :?
Je hebt 1 cilinder ter referentie en de andere 2,3,4 of voor mijn part 20 synchroniseer je ( stel je gelijk aan) met die referentie-cilinder?
En maakt het uit of je er in je eigen tijd wellicht 15 minuten langer voor nodig hebt?
Helemaal waar, maar met een 4 kloks, die hij gelukkig heeft, is het maar één keer aansluiten en afstellen, en zie je ook dat alle vier mooi gelijk lopen, wel zo makkelijk dus.

Laatst bewerkt:
Vanmiddag ben ik aan de slag gegaan alleen de 3e carb viel een beetje buiten de boot.

Wat mij opviel is dat er een schroef is en een moertje. Aan het schroefje kon ik niet veel draaien, aan het boutje wel. is dit boutje voor de borging?
na draaien aan het boutje ging de motor wel langzamer lopen, helaas sloeg hij uiteindelijk af en is de accu leeg. Nu hangt de accu aan de tiet. Morgen weer proberen!

boutje is idd borging. Iets lossen en daarna schroef in uit. De andere schroef die je ziet, messing, is de stationair mengselafstelling. Als je de middelste indraait pas je wss stationair aan van de hele reeks.

Terug
Bovenaan Onderaan