Ik heb al van alles geprobeerd , er is weinig plaats en het loopt rakelings langs de cilinder en cilinderkop . Zo'n filtertje zou goed zijn , maar te weinig plaats helaas . Dank voor het meedenken superduc again .En anders kun je bijv bij Biesheuvel silicone slang kopen in allerlei vormen en diktes
Dank voor de informatie SUPERVET .Ik heb zelf nog een dicht dekseltje liggen voor op de nokkenas ketting tunnel achterste cilinder . Maak deze gewoon dicht , en beperk tot alleen de dikke carterontluchting slang op de cilinderkop achterste cilinder die naar de airbox gaat . Denk dat dat dunne slangetje van de airbox naar de nokkenas kettingtunnel achterste cilinder alleen voor eventuele overmatige olie(damp) in de airbox af te voeren terug naar het blok via de kettingtunnel .Ha,
Dat bt1100, xvs1100, virago1100, virago750, tr1, xv920 enzovoorts blok verschilt maar minimaal van elkaar zoals je wellicht al ontdekt had.
Oftewel grote carterventilatie op de achterste of de voorste cilinder en je bent vertrokken.
Ik mishandel een tr1 blok op circuit en heb de carterventilatie op beide cilinders gehad als open slangetje. Werkt allemaal. Er komt maar heel weinig oliedamp uit. Als dat wel zo is moet er idd. Zo'n filtertje op.
Ik heb nog wel wat dekseltjes met 1 dikke slangaansluiting denk ik als je wil proberen....
Later,
Loek
Ja dat heb ik ook al rond geneusd , blijkt niet meer leverbaar . Maar ik heb vandaag gepraat met een motorfiets monteur , en hem mijn plan betr. afsluiten -afdoppen voorgelegd en dus alleen nog de dikke carterontluchting slang op de achterste cilinderkop te handhaven (zoals een dragstar 1100 dat ook heeft) . Monteur bevestigde dat het geen probleem oplevert en zal gewoon zoals SUPERVET ook al aangaf functioneren . Iedereen dank voor het meedenken . Kan een slotje op .Ook al gekeken op CMSNL?
Broos de complete AIS heb ik 4 jaar geleden gedemonteerd en afgedopt , en hij is van ademnood gered , restricters eruit (boven gasschuiven) 135 hoofdsproeiers - 20 er stationair sproeiers - naalden stand hoger - en een aanzuigsnorkel TDM 850Als je dan toch bezig bent, kan je gelijk het AIS verwijderen.
https://goo.gl/photos/N3MhJAiDNoAAEkx26
Ja daar heb ik goed aan gedaan destijds . Reageert sneller op het gas , minder gevoelig op de choke , nog beter koppel , accelereren boven 120 kmh beduidend beter . Bedoeling is dat ik hem nogmaals op de testbank laat draven om te kijken wat het aan koppel en achterwiel p.k. scheelt . Brandstof verbruik sinds de veranderingen ongeveer 1 litertje meer op de 100 km , is + - 1l op 18 km .Goed gedaan !
Maar het is ook al een aardig oud beestje met nu bijna 90.000 op de teller , en ga hem niet meer te zwaar belasten . Heb die veranderingen toen gedaan op aanraden (nieuwsgierigheid) , en omdat het kan en niet zozeer omdat het moet .Ja daar heb ik goed aan gedaan destijds . Reageert sneller op het gas , minder gevoelig op de choke , nog beter koppel , accelereren boven 120 kmh beduidend beter . Bedoeling is dat ik hem nogmaals op de testbank laat draven om te kijken wat het aan koppel en achterwiel p.k. scheelt . Brandstof verbruik sinds de veranderingen ongeveer 1 litertje meer op de 100 km , is + - 1l op 18 km .
Gewoon een eindje rechte slang en dan een k&n filtertje er op
Dat ie in de airbox uitkomt is voor het milieu
Dat is dus niet zo ontluchting werkt beter als deze op inlaat zit aangesloten door de onderdruk in de cilinders.
Heb nu een dicht dekseltje gemonteerd op de nokkenasketting tunnel van de achterste cilinder (net zo'n dekseltje als op de tunnel van de voorste cilinder zit) , en de dunne aansluiting op de airbox afgedopt . Nu werkt de zaak alleen nog op de dikke carterontluchting slang van boven op cilinderkop achterste cilinder naar de airbox . Volgens een monteur mag dat geen problemen opleveren . Dragstar 1100 heeft het ook zo , zover als ik weet .Zou dat kleine beetje onderdruk helpen? Als er olie mee komt is het weer niet echt handig vanwege vervuiling van kleppen en zuigerveren enzo.
Dat is dus niet zo ontluchting werkt beter als deze op inlaat zit aangesloten door de onderdruk in de cilinders.
Net zo als eerder beschreven nadeel olie in de inlaat , niet goed
Bij een Ducati krijg je op de originele manier snel mayonaise in de olie , met filtertje heb je daar geen last meer van