cb 500 t

bluesfreak

Die hard MF'er
2 feb 2002
340
0
arnhem
heb hier nog een oude tweecilinder uit 1976 staan en heb problemen met t op laden van de accu.
ben zelf wel benieuwd of er hier ook nog liefhebbers zijn van deze oldtimer.
hij is nu verbouwt tot chopper.
laat maar eens iets horen .
:]
 
wel, niet van choppers..maar zeker van deze tweecilinder !!
ik heb 3 cb450's..
een echte 4 bak black bomber
en twee 5 bakken met 450 cc
rijdt geweldig !!
en ze zuipen stroom !! je hebt meesal nog maar net genoeg om zonder licht te rijden, laat staan met..
 
ken t euvel hiero.
maar kan hier met deze 500 niet lang mee rijden .
probeer wel een oplossing te vinden hiero.
:]
 
De 500 is de opvolger van de 5-bak Black Bomber (die dus geen 'Black Bomber' mag heten..), maar levert ook meer trillingen.
Is niet zo geliefd, welke oudere fiets wel?
Misschien een oplossing voor het laadprobleem, en misschien kan een CB-four-rijder je er meer over vertellen (Jochem ofzo), maar is het niet mogelijk om een dynamo van een CB-four te monteren?
Of in ieder geval het binnenwerk in het dynamodeksel te schroeven?
Offuh...zeg ik nu iets erg doms...... :X
 
niet geliefd ??????
full
 
Niet geliefd alsin "in zijn algemeenheid".
Die hokken van mij (de XS-triples dus..) zijn dat ook niet, getuige de meestal schappelijke aankoopprijs.
Dat wil niet zeggen dat elke bezitter er een hoop lol mee heeft ;)

JIIIHAAAAAA!! :)
 
Bied je 'm nou te koop aan ofzo? Wat wil 'verbouwd tot chopper' zeggen? 't Betere zaagwerk? Zo niet, dan ben ik wel benieuwd naar de vraagprijs ;)
 
heb hier nog een oude tweecilinder uit 1976 staan en heb problemen met t op laden van de accu.
ben zelf wel benieuwd of er hier ook nog liefhebbers zijn van deze oldtimer.
hij is nu verbouwt tot chopper.
laat maar eens iets horen .
:]

Met mijn geheel originele oranjekleurige CB500T, ook uit 1976 kan ik niet achter blijven. Geen accuproblemen, gebruik wel de kickstarter. Trillingen heb ik eigenlijk ook niet zo bespeurt dat ik het irri vind :] . Er komt een heel mooi geluid uit de pijpen. Jammer genoeg ook olie uit het blok via een lekkend kleppendeksel door dolgedraaid schroefdraad. Hij staat in het wintervet te wachten op een rigoreuze aanpak van dit probleem. Tweemaal een OBT meegereden en dat er nog een aantal mogen volgen! En bleusfreak, ik vind hem helemaal Rock 'n Roll :9~ !
 
wil toch even reageren op die dynamo ben even verder wezen vragen maar heb ook gehoord dat het aan de rotor kan liggen teveel weg gesleten kan er iemand mij dan ook vertellen of dat ook kan :} ??
zal binnen kort wel een foto plaatsen van die verbouwde 500t honda.
grt theo ;)
 
is al een keer nagemeten en daar uit bleek volgens die persoon dat hij heel weinig bij laad .
ik weet alleen niet meer wat die waarde was.
als jij de waarde hebt mail t maar ff door alvast bedankt .
grt theo :]
 
Yo Bluesfreak,

Gaaf ding, haha, je hebt je er flink op uitgeleefd! Lache zeg. Ik wil wel geloven dat er een lekker geluidje uitkomt. Misschien wordt mijn volgende motor ook wel een cb twinnetje...

Succes met je stroomvoorziening! Op mijn oude cb550f had ik ook zoiets, als ik met licht aan reed was in no time de accu leeg, met licht uit laadde hij een beetje bij, maar ook niet echt veel. Tja, dan maar overdag crossen!

Mazzel! Enne, fan van bluesgitaar of bas? Ikke bas!
 
he dude .
ben meer een van van de bluesgitaar en daar hoort uiteraad de bas bij toch ? :]
ja en dan de stroom het is en blijft natuurlijk wel lastig he vooral als je hem een keertje mee wil nemen en dan merken dat de akku weer leeg is .
en wat denk je dan van mistig weer ?
maar we geven de moed niet op hoor .
 
Geinige fiets man,al heeft ze iets weg van dat vage Jawa-choppert-ding.. :X
Nogmaals: is er geen oplossing te vinden in dat CBfour-dynamo-verhaal van mij?
Er rijden meerdere oude hokken rond met laadproblemen,vaak is na een herwikkeling het probleem wel verholpen.
En een rotor kan niet slijten, deze loopt nergens aan en van lucht slijt-ie niet.
 
de dynamo is al een keer gewikkelt daarom geloof ik ook niet dat t daar aan ligt.
maar ik denk eerder dat t aan de rotor ligt.
maar we geven niet op hoor .
we zoeken gewoon door ;) .

grt theo
 
Terug
Bovenaan Onderaan