CB400F koni/ikon schokbrekers

timbo917

Rookie
10 okt 2019
8
1
Heeft iemand soms een tweedehands set Koni/ikon schokbrekers voor een 400F liggen?
Ik zou graag de originele(die defect zijn) vervangen door iets beter maar heb niet het budget om nieuwe te kopen.

mvg

Tim
 
Hoi Tim,

Je kunt al <100 euro een set nieuwe schokbrekers kopen die acceptabel rijden, en een nieuwe set instappers van YSS zijn 159 euro, Hagons pik je momenteel op voor rond de 180 piek.
Is dat geen beter idee dan andermans tweedehandsjes aanschaffen?
 
Ik heb er niet zoveel ervaring mee,het is men eerste japanse motorfiets. Ik heb van een kennis gehoord dat je van de reproductie modellen van de originele
die inderdaad meestal rond de 100 euro kosten moet wegblijven. Hagon ken ik niet. Hij heeft zelf oude konis gekocht en dan na verloop van tijd gereviseerd. Blijkbaar worden ze nieuw nog gemaakt maar heten nu ikon. Ben even gaan kijken maar kosten bijna 500 euro en het basic model toch ook nog 250.
 
Ik heb er niet zoveel ervaring mee,het is men eerste japanse motorfiets. Ik heb van een kennis gehoord dat je van de reproductie modellen van de originele
die inderdaad meestal rond de 100 euro kosten moet wegblijven. Hagon ken ik niet. Hij heeft zelf oude konis gekocht en dan na verloop van tijd gereviseerd. Blijkbaar worden ze nieuw nog gemaakt maar heten nu ikon. Ben even gaan kijken maar kosten bijna 500 euro en het basic model toch ook nog 250.

Die setjes van rond de 100 piek zijn prima hoor. Niet geweldig (beetje stug naar mijn ervaring, maar vind ik zelf wel prettig. Je kunt er sowieso veilig mee rijden. Zullen vast niet slechter zijn dan wat er >40jaar geleden nieuw onder geleverd werd.

Hagon's zijn dé schokdempers wat mij betreft. Minstens zo goed als koni's. Als je die kunt betalen, doen!
T.k. bij Honda4.nl (onder andere)
 
Terug
Bovenaan Onderaan