• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

CB400N draait op 1 Cyl

Alexdw

Rookie
Lid geworden
10 aug 2011
Waarderingsscore
0
Hallo,

ik heb net een Honda CB400N gekocht! probleem is hij draait maar op 1 cyl.
Ontsteking is het niet!
als hij draait en ik zet men hand voor de carbu van de niet draaiende Cyl dan draait hij opeens wel??

Carbu heb ik al 2 keer helemaal uit gekuist.

het probleem is als ik men hand voor de cyl zet dan haar ik een zwaar getik in men motor. Ben er dan ook heel snel mee gestopt bang dat het misschien een van men kleppen is?? of nog iets anders...
iemand een idee wat het kan zijn?

Groeten,
Alexandre De Waele

het probleem is als ik men hand voor de cyl zet dan haar ik een zwaar getik in men motor. Ben er dan ook heel snel mee gestopt bang dat het misschien een van men kleppen is?? of nog iets anders...
iemand een idee wat het kan zijn?

Bedoel je dat de luchtfilter er af is en je je hand voor de inlaat houdt?

Verbeterd er niet echt op met de choke open of dicht.
Ik moet wel zeggen dat ik een zwaar getik hoor tijdens het draaien??

Ik probeer vnv voor de 3 de keer men carbu te kuisen hopelijk helpt het ;-)

Verbeterd er niet echt op met de choke open of dicht.
Ik moet wel zeggen dat ik een zwaar getik hoor tijdens het draaien??

Ik probeer vnv voor de 3 de keer men carbu te kuisen hopelijk helpt het ;-)

Getik kan van verschillende dingen zijn. Kan je zeggen van waar het ongeveer komt?
In ieder geval, probeer eerst eens de distributieketting te spannen (makkelijkst) en dan de kleppen te stellen. Laat die carburateurs voor erna. Ik denk dat je CB met een goede onderhoudsbeurt al een heel stuk zal verbeteren :)

Edit: Ik had onlangs een wphb geupload voor de 250/400N op cb250n&cb400n_twins_ned.pdf

Laatst bewerkt:
Dus vandaag weer de carbu uitgekuist! niets veranderd, (Anders kan ik helemaal geen carbu uitkuisen haha)

Het geluid komt gelijk uit men kleppendeksel maar bij verschillende toerentallen een ander geluid luider, harder sneller of trager...) kan dit 1 van me veren zijn? ze zien er namelijk goed uit...

wat ik wel merkte is dat men 1 carbu bij de werkende cyl. die zuigde goed door de andere zuigde bijna niet of blaasde soms gelijk?

iemand een idee?

Als de fiets ineens wél op 2 cilinders gaat lopen als je met je hand de inlaat van 1 van de carburateurs afsluit, vermoedt ik toch dat-ie ergens valse lucht aanzuigt en/of die carburateur niet goed schoon is.

Dat tikken kan simpelweg komen juist doordat de motor op 1 cilinder loopt: het zaakje is dan immers in onbalans.

Als er kopschade is (kleppen o.i.d.) gaat de motor volgens mij echt niet ineens goed lopen als je een lunchtinlaat afsluit...

Als de fiets ineens wél op 2 cilinders gaat lopen als je met je hand de inlaat van 1 van de carburateurs afsluit, vermoedt ik toch dat-ie ergens valse lucht aanzuigt en/of die carburateur niet goed schoon is.

Dat tikken kan simpelweg komen juist doordat de motor op 1 cilinder loopt: het zaakje is dan immers in onbalans.

Als er kopschade is (kleppen o.i.d.) gaat de motor volgens mij echt niet ineens goed lopen als je een lunchtinlaat afsluit...

Hoe kan ik dan het gemakkelijkste vinden waar men carbu vals lucht zuigt?

ik heb alles opengesmeten en alles uitgekuist geen idee vanwaar hij valse lucht zou trekken...

Hoe kan ik dan het gemakkelijkste vinden waar men carbu vals lucht zuigt?

ik heb alles opengesmeten en alles uitgekuist geen idee vanwaar hij valse lucht zou trekken...
http://www.motor-forum.nl/forum/fin...vance&data[age_end]=&data[age_start]=#results

====
En nog iets anders: misschien verdwijnt het tikken zolang je de koppeling vrijgeknepen houdt; dat zou er op kunnen duiden dat het schakelmechaniek en/of de kabel(s) voor de versnellingen onzuiver afgesteld zijn.

Dat heb ik nog niet gedaan,
ik heb namelijk geen compressiemeter morgen zal ik wel achter voelblaadjes gaan maar weet je goe ik men nokkenas makkelijk kan draaien? (bij een wagen weet ik het ...?)

Gr,
Alex

Check even dat werkplaatshandboek waarnaar ik een link geplaatst heb. Je moet het generatordeksel eraf halen (om de TDC markering te zien). Dat maakt het ook direct een stuk makkelijker om het blok rond te draaien.

Check even dat werkplaatshandboek waarnaar ik een link geplaatst heb. Je moet het generatordeksel eraf halen (om de TDC markering te zien). Dat maakt het ook direct een stuk makkelijker om het blok rond te draaien.

Aaah super!
Die kon ik gisteren niet downloaden doordat men internet niet werkte! Maar nu heb ik hem super bedankt ;-)
Straks om de voel blaadjes...

Ok ben nu al wat verder, Het is niet men Carbu en of men Kleppen die niet goed zijn afgesteld.

Andere carbu ondergestoken en hij doet exact hetzelfde.

Morgen smijt ik de blok open!!

ik hou jullie op de hoogte!

Tips zijn altijd welkom.

Gr. Alex

Ok ben nu al wat verder, Het is niet men Carbu en of men Kleppen die niet goed zijn afgesteld.

Andere carbu ondergestoken en hij doet exact hetzelfde.

Morgen smijt ik de blok open!!

ik hou jullie op de hoogte!

Tips zijn altijd welkom.

Gr. Alex

Probeer het blok zo heel mogelijk te houden. Ik bedoel, als het carter niet open moet, laat het dan dicht. Voor je het weet ben je een half jaar verder :)
En maak af en toe foto's.

Ben je al verder geraakt ondertussen?

Goedmiddag,

Ik ben dus al een heel eind verder.
deo test geen verschil ligt dus niet aan het trekken van valse lucht.
kleppen perfect geregeld ook niets.

ik moet dus nog verder gaan zoeken ik vermoed dat het men nokkenas ketting moet zijn die het geluid produceert of iets bij men krukas. maar ik kreeg men cilinder er laatste keer niet af!
het nu net alle pakkingen binnen dus morgen alles weer open smijten!

heeft er nu iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

Thanks Alex

Terug
Bovenaan Onderaan