CB500 naar een scrambler/cafe racer

Florjon

Rookie
3 feb 2015
10
0
Hi,
Ik weet niet precies wat ik nu gebouwd heb maar hij is zo goed als af. 😆
Ik kocht een cb500 uit 2001 (pc32) voor ongeveer 350 euro.
Dat ding stond al jaren buiten waarvan minimaal 1 jaar zonder zeil.
Alles was verroest en vastgerot.
Maar geen probleem, alles ging er toch vanaf.
De bedoeling was een lichte ombouw aangezien ik totaal geen ervaring had met techniek/garage werkzaamheden.
Veel meer dan een oude boormachine en een schroevendraaierset van de action had ik niet.
Maar toen ik eenmaal aan de gang ging was er snel al geen stoppen meer aan.
Loop der tijd heel veel gereedschap gekocht en youtube was mijn leraar. ☺
Zelfs mijzelf lassen 'geleerd'. (Niet mooi, maar het zit vast..)
Bijna een jaar bezig geweest zonder hulp.
De voor en na foto.



 
Mooie scrambler geworden hoor!
Tof dat je ook van nul af aan begonnen bent.
Ik ben onderhand alweer meer dan 2 jaar bezig en het duurt maar.
Wel heel veel geleerd en dat is het allerleukste!
 
Hi
Zo ongeveer eur 2000,- alles bij elkaar.
Aankoop, droogijs stralen (alleen het blok) en alle vervangende onderdelen/2k verf, etc..
 
Superstrakke en afgewerkte machine 😀 en dat bij zo'n budget. Bij de tekst en de eerste foto had ik dit eindresultaat niet in gedachte, maar echt supergoed gedaan. Misschien had een megatondemper ook niet misstaan, maar dat is een smaakzaak. Chapeau! Veel rijplezier.
 
Mooie motor, en uniek. Goed dat je jezelf er in vastgebeten hebt. En als de wil aanwezig is en er is genoeg motivatie kun je zelf een hele hoop.
En de meeste voldoening geeft nog steeds het zelf DOEN in plaats van zelf AFREKENEN. En er zijn natuurlijk altijd wel discipline,s die voor het beste resultaat gaat uitbesteden. Maar de beleving en het plezier van rijden op iets wat je zelf gemaakt hebt is wel errggg fijn.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb je foto,s allemaal even bekeken, maar ook alle details zien er netjes uit, complimenten.
Alleen deze foto riep wat vraagtekens op. Ik gok en deel van de uitlaat, maar dan wordt ik nieuwsgierig naar het geluid.
20150913_093352_zpsysdgtj1u.jpg
 
@ Knutselsmurf2

Hehe, dat is inderdaad een onderdeel van mijn uitlaat.
En wel mijn decibelkiller om precies te zijn!
Het is een behoorlijke open pijp en zelfs met de DK maakt hij nog te veel herrie. (vind ik)
Er is voor de rest geen ruimte om ergens demperwol te plaatsen dus ik heb dan maar de DK aangepast en een aantal pijpjes rondom gelijmd met 2 componenten metaallijm.

Het is een heel stuk beter geworden en ik ben echt tevreden over het resultaat.
Hij rijd zelfs een stukje beter daardoor. :)
 
Origineel idee, maar als het werkt is dat uiteindelijk het belangrijkste. Ik sla deze manier even op, voor als ik zelf uitlaten zou gaan bouwen en geen ruimte heb voor wol.
Dat laatste moet je overigens goed opsluiten, want je rijdt het er vanzelf weer uit.
 
Bedankt voor de complimentjes.
Het was echt 70% denken en ernaar staren en 30% bouwen.

Heel veel geleerd!
Jammer dat ik nu niks meer te doen heb..denk dat ik mijn fireblade maar onder handen ga nemen deze winter.
Durf nu een stuk geruster een slijptol in het frame te zetten. ☺
 
Terug
Bovenaan Onderaan