cb500F uit 1975

nou als ik start dan zit ik hoog in de toeren. doe ik de shocke verder dicht dan dalen de toeren, das logisch. maar gaat ie ook uit.

dan draai ik rechts bij het blok iets aan en gaan de toeten iets omhoor. dus ik denk dat ik daarmee moet spelen.
 
Laatst bewerkt:
rechts op het blok?
Bedoel je wellicht de stationair regel mechanisme voor al je carburateurs?

Rij je motor anders eerst eens warm en draai daarna met die schroef je toerental naar een normaal goed lopend toerental.

Bij koude start is je choke de regelaar. Warm moet die dan in ieder geval goed draaien als het lukt.
 
Laatst bewerkt:
ja deze bedoel ik. die heb ik gister inderdaad zo gedraaid dat hij stationair goed liep. Dus als hi goed staat vervolgens altijd met de shocke regelen dus
 
nou zeg niet zo chaggie... heb vandaag genoeg geprobeerd. en vraag alleen maar advies hoooooor

Is niet chaggie, maar een goed bedoeld advies om eerst eens zelf uit te zoeken waar het m in zit door je motor te leren kennen. Dan kun je zelf ook de oorzaken zoeken in plaats van toch erg simpele dingen te vragen die je zo had kunnen opzoeken...volgens mij is de raad van het WPH al eerder genoemd maar je blijft vragen om advies (ehm...IEMAND ADVIES... klinkt toch een beetje drammerig ;))
 
Is niet chaggie, maar een goed bedoeld advies om eerst eens zelf uit te zoeken waar het m in zit door je motor te leren kennen. Dan kun je zelf ook de oorzaken zoeken in plaats van toch erg simpele dingen te vragen die je zo had kunnen opzoeken...volgens mij is de raad van het WPH al eerder genoemd maar je blijft vragen om advies (ehm...IEMAND ADVIES... klinkt toch een beetje drammerig ;))


ja oke had mijn capslock misschien uit moeten laten. Die stond nog aan . sorry.

maar tis me wel redelijk gelukt. loopt nu goed en vandaag 100 km gereden. das toch al weer lang geleden.... ik weet ook wel dat het boek veel antwoorden geeft, maar tis engels en ben redelijk dyslecties. dus wordt het al moeilijker. maar goed nog steeds geen excuus. nogmaals sorry.

groet
 
ja oke had mijn capslock misschien uit moeten laten. Die stond nog aan . sorry.

maar tis me wel redelijk gelukt. loopt nu goed en vandaag 100 km gereden. das toch al weer lang geleden.... ik weet ook wel dat het boek veel antwoorden geeft, maar tis engels en ben redelijk dyslecties. dus wordt het al moeilijker. maar goed nog steeds geen excuus. nogmaals sorry.

groet

Peters handboek....gewoon in NL
 
ja oke had mijn capslock misschien uit moeten laten. Die stond nog aan . sorry.

maar tis me wel redelijk gelukt. loopt nu goed en vandaag 100 km gereden. das toch al weer lang geleden.... ik weet ook wel dat het boek veel antwoorden geeft, maar tis engels en ben redelijk dyslecties. dus wordt het al moeilijker. maar goed nog steeds geen excuus. nogmaals sorry.

groet
als jij mij een PB stuurt heb ik voor je een WHP van peters
 
Terug
Bovenaan Onderaan