CB750 Hornet 2023

D86

Die hard MF'er
2 sep 2008
805
310
Zijn er hier geïnteresseerden of bezitters van de nieuwe Hornet 750 van Honda? Zelf sinds een tijdje deze in bezit. Benieuwd naar meer ervaringen!

BEFF0AE2-832C-43A1-9009-5F98CC7FCBF5.jpeg
 
Ik ben wel geïnteresserd in deze motor, binnenkort een proefrit gepland. Beetje ouderwets uiterlijk maar qua prijs en vermogen erg aantrekkelijk. Is de zitpositie ontspannen of meer sportief? Heb je ook wat last van aan/uit gasrespons zoals in een enkel filmpje voorbij kwam of valt dat reuze mee?
 
  • Leuk
Waarderingen: D86
Ik ben wel geïnteresserd in deze motor, binnenkort een proefrit gepland. Beetje ouderwets uiterlijk maar qua prijs en vermogen erg aantrekkelijk. Is de zitpositie ontspannen of meer sportief? Heb je ook wat last van aan/uit gasrespons zoals in een enkel filmpje voorbij kwam of valt dat reuze mee?
Ik was ook niet meteen enthousiast over het uiterlijk, maar in t echt vind ik hem duidelijk beter uitkomen dan op foto’s. Kleur doet ook veel… maar is ook persoonlijk allemaal.

Heb ook niet proefgereden want er was nog geen demo. Maar zeker geen spijt.. rijdt fantastisch zijn de eerste indrukken.

Zithouding is vooral ontspannen met licht sportieve houding, maar zeker niet extreem. Ligt er ook aan wat je gewend bent natuurlijk. Ik zit er lekker op met mijn 1.82m.

Aan/uit merk ik wel.. is vooral merkbaar als je op deellast rijdt op een bepaalde constante snelheid en dan vooral als je ook een beetje afdaalt heb ik het idee. Wat mij betreft geen groot probleem en valt prima mee te leven!

Ben benieuwd naar je bevinding van de proefrit!
 
Knappe fiets! Klopt het dat die richtingaanwijzers aan de voorkant altijd aan staan? Zo ja, is het hinderlijk? Zag ergens een filmpje langs komen waarin iemand erover klaagde.
Klopt! Als je de richtingaanwijzer inschakelt wordt deze iets feller. Stoort mij totaal niet, vind het wel iets hebben! Ik geloof dat alle huidige Honda modellen (met led verlichting) het op deze manier hebben.
 
Proefrit gemaakt en op deze makkelijk te berijden motor de straten een beetje onveilig gemaakt - het voelt een als een gooi- en smijt fiets. Hoewel de gasrespons soms wat aan/uit aanvoelde in de sport- en standaardmodus, heeft dit de pret zeker niet gedrukt. Het blok klinkt geweldig en het rijdt erg goed! Ik moet wel eerlijk zijn dat de achtervering niet helemaal perfect was, maar ik ben ook geen lichtgewicht, dit kan waarschijnlijk met een beetje afstelling prima worden opgelost. Voor het geld is deze motor serieus gaaf. Het enige nadeel is dat hij momenteel nog niet goed leverbaar is.
 
  • Leuk
Waarderingen: D86
Leuk je bevinding te horen ! Was ook ideaal weer voor een proefrit vandaag. Heb zelf ook nog een rondje gestuurd en ben erg tevreden met de machine. Het blok is inderdaad sterk en hoewel ik nog niet hoger dan 6000 toeren wil komen ivm inrijden loopt ie erg lekker, ook lager in toeren.

De achtervering is zover ik weet nog enigszins aanpasbaar, overigens heb ik hier zelf (nog) geen minpunt in gezien maar ik weeg dan ook 80kg.

Hoe is het inmiddels gesteld met de levertijd dan?
 
Zoals ik begreep was september nog enigszins mogelijk als je hem snel bestelde, maar voor dit jaar was het meeste zo'n beetje geleverd.
 
Dat is idd lang en zou mij ook tegenhouden, je wil toch op z’n minst dit seizoen nog rijden lijkt me. Gelukkig kon de mijne uit voorraad geleverd worden maar ik was er dan ook vroeg bij.

Nadeel van een nieuw type motor en ik denk wereldwijd behoorlijk populair gezien de goede prijs kwaliteit verhouding.
 
Hoi!

Ik ben nieuw hier maar ik heb ook een Hornet besteld in het zwart. Eind mei mag ik hem ophalen.
Heb hem zelf een dagje gehuurd begin april en ik was meteen verkocht.
 
  • Leuk
Waarderingen: D86
Leuk man
Ik heb zondag pols motoren uur gereden op de demo met hyperpro. Zit ook te denken om deze naast m'n blackbird te gebruiken. Wel wachten tot okt bij pols voor een witte
 
  • Leuk
Waarderingen: D86
Hoi!

Ik ben nieuw hier maar ik heb ook een Hornet besteld in het zwart. Eind mei mag ik hem ophalen.
Heb hem zelf een dagje gehuurd begin april en ik was meteen verkocht.
Dat schiet op! Valt erg mee met je levertijd dan. Mooi ook hoor, de zwarte.

Nog accessoires erbij?
 
Dat schiet op! Valt erg mee met je levertijd dan. Mooi ook hoor, de zwarte.

Nog accessoires erbij?
Ja klopt, er waren nog 2 zwarten en 1 gele op voorraad toen ik bestelde.

Ik heb de quickshifter erbij besteld. Verder ben ik van plan om het windruitje erbij te halen maar die zet ik er wel zelf op.
Dan eerst maar even wat kilometers maken!
 
  • Leuk
Waarderingen: D86
Ga morgen even rondje bellen voor een rood/witte.
Weet niet of ze wat op voorraad hebben rondom omgeving Arnhem.;)
 
De mijne komt uit Eibergen, ook niet zo ver vanuit Arnhem. Geen idee of ze daar nog iets hebben of krijgen maar valt te proberen.
 
Nou vandaag besteld!!!*O*
Er stondt er nog 1 in veendam die word uitgewisseld naar Apeldoorn,iets dichterbij bij Arnhem.😜
Optie's worden gemonteerd,rijklaar maken,kenteken aanvragen en als het goed is eind volgende week ophalen.😋
 
Quikshifter,extra achterbuddy in rood,zwarte hooglans voetsteps,donker kuipruitje,wheelstrping,tankpad.....en seatcover.
 
  • Leuk
Waarderingen: D86
Dat zijn bijna dezelfde accessoires als op die van mij. Goede keuze! Wachten duurt lang maar gelukkig valt het mee.

Morgen gaat de mijne voor de 1000 beurt. Dan mag er eindelijk wat meer toeren gemaakt worden 👍
 
Ga van het weekend effe proefrijden:P
Had hem al gekocht voordat ik ermee proef heb gereden haha.
Keer afspreken met een paar hornetjes lijk me leuk paar dezelfde fietsen naast elkaar:Y
Waar kom je vandaan?
 
  • Leuk
Waarderingen: D86
Zit te twijfelen om deze te bestellen?
Heb meerdere carbon look stickers al besteld maar twijfel over deze,wat vinden jullie?
 

Bijlagen

  • Screenshot_20230526_190651_Amazon Shopping.jpg
    Screenshot_20230526_190651_Amazon Shopping.jpg
    74 KB · Weergaven: 42
  • Screenshot_20230526_190643_Amazon Shopping.jpg
    Screenshot_20230526_190643_Amazon Shopping.jpg
    71,4 KB · Weergaven: 43
Ga van het weekend effe proefrijden:P
Had hem al gekocht voordat ik ermee proef heb gereden haha.
Keer afspreken met een paar hornetjes lijk me leuk paar dezelfde fietsen naast elkaar:Y
Waar kom je vandaan?
Ik woon net iets ten zuiden van Nijmegen!

Valt te overwegen als er een compleet clubje is. Maar heel veel beweging is er (nog) niet 😜
 
Terug
Bovenaan Onderaan