CB750 Hornet 2023

Trouwens nog eens een vraagje aan iedereen. Mijn tank staat precies altijd onder druk. Als ik hem wegzet na het rijden dan begint deze te "sissen" na een aantal minuten. Hebben jullie dat ook? Video in bijlage van wat ik bedoel.
 

Bijlagen

  • Hornet geluid.mp4
    47,5 MB
Is bij mij ook. Ook bij andere motoren zo gehad, dus zal wel normale ontluchting zijn 👍
 
Is mij ook nog niet opgevallen.
Ik ga waarschijnlijk aankomende week het comfort zadel bestellen. Kijken of dat net wat beter zit.
Zit nu trouwens op de 1100km, 1000km beurtje staat voor donderdag gepland!
 
Heeft iemand al een navigatie aangesloten? Ben nl benieuwd waar het stroompunt zit zodat hij het alleen doet als het contact aanstaat.
 
Heeft iemand al een navigatie aangesloten? Ben nl benieuwd waar het stroompunt zit zodat hij het alleen doet als het contact aanstaat.
Er is een USB aansluiting achterin onder het kleine zadel. Hier zal je dan een kabel voor naar voren moeten trekken.
 
Hier nog een foto van mijn Hornet. Gisteren heb ik het windscherm erop gezet.
Ga er overigens niet vanuit dat het veel meer wind stopt dan het scherm zelf al deed.
Vanavond even uitproberen!

Edit: overigens niet goed op de foto te zien heb ik een hugger aan de achterkant geplaatst om de achterkant wat schoner te houden. Lijkt goed zijn werk te doen tot nu toe! Weinig vuil bij de veer enzovoorts te zien.
Reed je afgelopen woensdag over de A7 richting Zaandam?
 
Dag mensen hier ook een tevreden eigenaar van de nieuwe Hornet!
Ik heb sinds maart de grijze versie in mijn bezit. Er staat inmiddels 7000km op de teller en dat zegt denk ik wel genoeg over mijn mening over deze motor.
Echt een heerlijke vlotte smijtfiets.

Hiervoor had ik een cb650f dus die onprettige gas respons in lage versnellingen was ik allang aan gewend maar deze motor laat zich ook het liefst gewoon lekker vlot besturen en bij lekker doortrekken en snel schakelen merk je er weinig van.
Voor het hele snelle werk is de vering soms wel wat onstabiel dus dat is wat mij betreft een minpunt.

Mijn Hornet was geleverd met de Dunlop banden en deze heb ik afgelopen weekend vervangen door de Michelin Road 6. Vergeleken de Michelin Road serie vond ik de Dunlops wel slecht.

Verder echt een fantastische fiets!

Oja ik had hem met verschillende accessoires besteld maar die zijn tot op de dag van vandaag nog niet geleverd, maar gelukkig ook nog niet betaald.
 
Trouwens nog eens een vraagje aan iedereen. Mijn tank staat precies altijd onder druk. Als ik hem wegzet na het rijden dan begint deze te "sissen" na een aantal minuten. Hebben jullie dat ook? Video in bijlage van wat ik bedoel.
Dit heb ik ook hoor, dat zal met de ontluchting van je tank te maken hebben en met een hele volle tank zal je er waarschijnlijk het minste last van hebben.


Heeft er iemand al een mooie mudgard / onderspatbord gevonden? Bij puig hebben ze hem nog niet en er komt nu wel heel erg veel vuil op de schokbreker terecht.
 
Dit heb ik ook hoor, dat zal met de ontluchting van je tank te maken hebben en met een hele volle tank zal je er waarschijnlijk het minste last van hebben.


Heeft er iemand al een mooie mudgard / onderspatbord gevonden? Bij puig hebben ze hem nog niet en er komt nu wel heel erg veel vuil op de schokbreker terecht.
Dit was me nog nooit opgevallen bij mijn vorige motoren, vandaar dat in het even vroeg voor de zekerheid. Nog bedankt voor de geruststelling 😊. Ik kom van juist dezelfde motor naar de hornet 👍🏼Toch 2 volledig andere karakters, terwijl je op papier niet zou zeggen dat er een groot verschil is. Ik ga trouwens deze bestellen:
Ik heb net dit geweldige item op AliExpress gevonden. Bekijk het nu! €15.92 50%OFF | Nieuw Voor Honda Cb750 Hornet Cb 750 2023 2024 Horzel Cb750 Motorfiets Accessoires Achterspatbord Knuffelaar Spatbord Spatbord
15.66€ 50% OFF|Neu für honda cb750 hornet cb hornet cb750 motorrad zubehör hinterer kotflügel hugger kotflügel kotflügel spritz schutz| | - AliExpress

Geen idee of het wat is, maar voor het geld kan je niet sukkelen.
 
Dit was me nog nooit opgevallen bij mijn vorige motoren, vandaar dat in het even vroeg voor de zekerheid. Nog bedankt voor de geruststelling 😊. Ik kom van juist dezelfde motor naar de hornet 👍🏼Toch 2 volledig andere karakters, terwijl je op papier niet zou zeggen dat er een groot verschil is. Ik ga trouwens deze bestellen:
Ik heb net dit geweldige item op AliExpress gevonden. Bekijk het nu! €15.92 50%OFF | Nieuw Voor Honda Cb750 Hornet Cb 750 2023 2024 Horzel Cb750 Motorfiets Accessoires Achterspatbord Knuffelaar Spatbord Spatbord
15.66€ 50% OFF|Neu für honda cb750 hornet cb hornet cb750 motorrad zubehör hinterer kotflügel hugger kotflügel kotflügel spritz schutz| | - AliExpress

Geen idee of het wat is, maar voor het geld kan je niet sukkelen.

Ben benieuwd wat je er van vind van die ali mudgard. Ziet er in ieder geval niet slecht uit.

Ik zie op de Puig website dat er inmiddels wel een murdgard voor de 2023 Hornet is.
 
Dit heb ik ook hoor, dat zal met de ontluchting van je tank te maken hebben en met een hele volle tank zal je er waarschijnlijk het minste last van hebben.


Heeft er iemand al een mooie mudgard / onderspatbord gevonden? Bij puig hebben ze hem nog niet en er komt nu wel heel erg veel vuil op de schokbreker terecht.
Ik heb die mudguard van AliExpress al sinds het begin en die werkt heel goed!
Tevens heb ik al mijn accessoires gewoon besteld bij een webshop, komt altijd mooi vlot binnen. Alleen de quick shifter heb ik laten monteren. Ruitje en zadel waren heel makkelijk zelf te doen.

Tevens werd mijn Hornet geleverd met Michelins. Toen ik een dag een Hornet had gehuurd reed hij wel op dunlops.
 
Ik heb die mudguard van AliExpress al sinds het begin en die werkt heel goed!
Tevens heb ik al mijn accessoires gewoon besteld bij een webshop, komt altijd mooi vlot binnen. Alleen de quick shifter heb ik laten monteren. Ruitje en zadel waren heel makkelijk zelf te doen.

Tevens werd mijn Hornet geleverd met Michelins. Toen ik een dag een Hornet had gehuurd reed hij wel op dunlops.

Zit dat ruitje dan met hulpstukken gemonteerd op die 2 bouten achter het display ofzo? Ik overweeg misschien zelf een ontwerp te maken dmv een 3D printer.
 
Zit dat ruitje dan met hulpstukken gemonteerd op die 2 bouten achter het display ofzo? Ik overweeg misschien zelf een ontwerp te maken dmv een 3D printer.
Zo uit mijn hoofd moest je 2 bouten aan de buitenkant van het display los maken. Vervolgens een metalen frame vastmaken op dezelfde plekken en daarna het ruitje aan het metalen frame.

Tevens heb ik alles hier besteld: Home
Het is een Franse webshop maar de prijzen waren altijd gelijk of zelfs beter dan Nederlandse webshops. Levertijd was ook prima.
 
Ik zag dat er al een tijdje geen activiteit in deze groep is geweest maar toch even een vraag.

Sinds december ben ik in het bezit van mijn motorrijbewijs en heb tussen het slechte weer door een aantal proefritten kunnen maken op zoek naar mijn eerste motor.
Ik heb rijles gehad op een MT07 en had in eerste instantie de XSR700 op het oog toen mijn oog op de Hornet viel (de nieuwe MT07 vind ik gewoon niet mooi)
Al met al is dat een nieuwe motor met volledige garantie die maar een paar honderd euro meer kost dan de XSR. (al schijn je de garantie volgens de verkoper niet nodig te hebben want ja, het is een Honda
☺️
)
Zijn er hier ook berijders die wat meer lengte hebben? Zelf ben ik 1,92 en zeker niet meer de jongste met mijn 50+ jaren.
De proefrit ging goed maar de zithoogte is wel 3 cm lager dan die van de Yamaha.
Graag hoor ik jullie ervaringen/mening hier over.
 
Weet iemand hier het aanhaalmoment van het achterwiel ivm ketting spannen Van de nieuwe Honda hornet 750
 
Is mij ook nog niet opgevallen.
Ik ga waarschijnlijk aankomende week het comfort zadel bestellen. Kijken of dat net wat beter zit.
Zit nu trouwens op de 1100km, 1000km beurtje staat voor donderdag gepland!
Comfort zadel al besteld? En zo ja, hoe bevalt hij? Ik zit er namelijk ook over na te denken om er een aan te schaffen, als het een verbetering is tenminste.
 
Terug
Bovenaan Onderaan