CBR 1000 geen electriciteit

keesdeboer

Rookie
17 apr 2009
14
0
Amsterdam
Hallo iedereen,
Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?
Bij het draaien van de contactsleutel naar on gebeurt er niets!
Het lijkt wel erop alsof er geen accu in zit.
Een korte uitleg van het ontstaan van dit probleem:
Vanwege contactpuntproblemen in het slot heeft iemand van de ANWB de 3 draden losgeknipt achter het contactslot en deze zo verbonden dat ik door een zekering van 30A er tussen te doen gewoon kon rijden. Deze zekering was dan zeg maar het sleuteltje.
Nu heb ik mijn slot gereviseerd door het open te maken en de contactpuntjes te vervangen. En de 3 draden weer vast gesoldeerd achter het slot zoals het hoort, maar niks.
Ik heb de verbindingen door gemeten en deze zijn goed gesoldeerd. Toen heb ik de 3 draden maar weer losgehaald en verbonden zoals de ANWB-meneer het gedaan had en alles zit weer terug zoals het zat dus. Maar nog steeds niks!
De zekeringen links van het stuur zijn allemaal goed. Ook de 30A zekering aan de rechterzijkant is in orde.
Eigenlijk is er dus niks veranderd, maar toch doet ie het niet. Weet iemand wat het probleem kan zijn, zodat ik weer lekker kan rijden?
:?
 
Ik hoop niet dat ik kortsluting gemaakt heb. Ik zou niet weten hoe dat zou kunnen, aangezien al die draden aan elkaar moeten zitten om het electrische systeem aan te zetten. Hoe kan ik dit checken?
De hoofdzekering is die toch aan de rechterzijkant van 30A ? Die is in orde.
Contactslot is niet meer aanwezig, gewoon draden verbonden zoals ANWB meneer dat had aangesloten.
 
Ik hoop niet dat ik kortsluting gemaakt heb. Ik zou niet weten hoe dat zou kunnen, aangezien al die draden aan elkaar moeten zitten om het electrische systeem aan te zetten. Hoe kan ik dit checken?
De hoofdzekering is die toch aan de rechterzijkant van 30A ? Die is in orde.
Contactslot is niet meer aanwezig, gewoon draden verbonden zoals ANWB meneer dat had aangesloten.


heb je geen elektrisch schema, geen draad los geschoten in het slot heb
spanning in het slot gemeten, moeilijk op afstand.
 
Ik heb een service en repairm manual en daarin staan meerdere electrische schema's. Het slot is er nu tussenuit en contact maken gaat nu met draden aan elkaar binden, maar er gebeurt niks.

je zal ergens in de aansluiting kontaktslot 12 V moeten hebben. + draad vanuit het
slot volgen. Weet je zeker dat de hoofdzekering goed is, doorgemeten?
Accu draad los?

PS is het een 1000F, welk bouwjaar.
 
Laatst bewerkt:
Geweldig Wolves, hij doet het weer!
Stom, stom, stom. De main fuse was toch kapot. Hij zag er op het eerste gezicht goed uit, bij doormeten bleek hij kapot. Nieuwe erin en lopen. Iedereen bedankt voor de input. Nu nog even m'n rem fixen en dan kan die weer.
 
Geweldig Wolves, hij doet het weer!
Stom, stom, stom. De main fuse was toch kapot. Hij zag er op het eerste gezicht goed uit, bij doormeten bleek hij kapot. Nieuwe erin en lopen. Iedereen bedankt voor de input. Nu nog even m'n rem fixen en dan kan die weer.


Fijn, kon haast niets anders zijn. Mooi weer, kan je weer rijden :]

Let wel, de hoofdzekering gaat niet echt snel stuk mocht hij
weer doorslaan, zit je met een sluiting ergens in het slot.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan