• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

CBR 400 RR of ZXR 400

iamsterdamn

Rookie
Lid geworden
3 apr 2010
Waarderingsscore
0
Hey allemaal,

Een tijdje terug was of eigenlijk ben ik nog steeds op zoek naar een honda 250 rr. Maar nu ben ik toch aan het overwegen om een 400 te nemen. En ja ik zou best een 1000 willen nemen maar ik ben nogal erg en dan bedoel ik erg klein van stuk dus ach ja en die 400 lijkt me ook wel wat. Nou zat ik de specs door te kijken van de Honda CBR 400 RR and Kawasaki ZXR 400 en gelukkig pas ik op beide met die zit hoogte's van die twee (750mm is echt wel het maximale want dan sta ik echt op de puntjes van mijn tenen en dan bedoel ik de boots wat al een verlenging is), en dat is wel allemaal leuk en aardig het lezen van al die spec info maar wat ik me afvroeg is of er toevallig rijders zijn die ze ooit beide in bezit hebben gehad en zo ja wat nou eigenlijk het grote verschil is en welke ze mij zouden aanraden. Alvast bedankt.

MVG,

Mars.

Tip van de dag:

Probeer gewoon op beiden een proefritje te maken. Ervaringen van iemand anders zijn leuk, maar uiteindelijk zul je er zelf op moeten rijden ;)

Zou voor de CBR400rr gaan zeer betrouwbaar , snel en wendbaar .

Kabouter Pedrosa past ook op een 1000cc. Die heeft er zelfs races mee gewonnen.

De Honda is nooit officieel in NL geïmporteerd en dat kan problemen geven mocht je onderdelen nodig hebben.

Kawa want betere (USD) vering en dacht ook remmerij.
Kwa vermogen en betrouwbaarheid zal het weinig uitmaken al denk ik dat de kawa iets meer vermogen heeft.

Kabouter Pedrosa past ook op een 1000cc. Die heeft er zelfs races mee gewonnen.

die dingen zijn ook ongeveer net zo groot als een 400

voor die zxr zijn denk ik wel wat makkelijker onderdelen te krijgen, een gsxr 400 stuurt ook niet vervelend, maar die zijn wat moeilijker te vinden.

Laatst bewerkt:
Ik heb een zxr 400... Ben 1.68 en kan met gebogen knieën bij de grond.
Daarnaast is hij goed wendbaar...

Kawa want betere (USD) vering en dacht ook remmerij.
Kwa vermogen en betrouwbaarheid zal het weinig uitmaken al denk ik dat de kawa iets meer vermogen heeft.

Volgens mij heeft ze Kawa een pak meer vermogen dan de CBR.
En inderdaad, icm vering zou ik voor de Kawa gaan, vind hem nog eens mooier ook

kawa. duidelijk.
Super fijn sturend fietsje. Past tussen elk gaatje in de file en in de stad. Goede afstelbare vering en USD vork.
Ziet er naar mijn mening ook moderner uit dan de cbr

Mijn vriendin rijdt op de Kawa 400, prachtig wendbaar ding. Goede remmen, veel acceleratie. Heeft wel toeren nodig om echt te trekken maar dat is normaal. Haalt makkelijk de 220+ en kan heerlijk cruisen op welke snelheid je ook wilt.

Tis echt een hele fijne fiets!

Laatst bewerkt:
Mijn vriendin heeft net een FZR400RR gekocht. De keuze voor dit type motor had ook alles met een maximale hoogte te maken.

Erg geinig motortje wat messcherp stuurt en (imho) mooier is dan de ZXR en goedkoper dan de CBR. Misschien ook een optie voor jou?

Deze motor dus:
fzr250r_3ln3.gif

Als je 400 wil rijden kun je ook nog kijken naar een vfr400 (nc30) of rfv400 (nc35). Alletwee v4 machientjes, laatste met upsd voorvork. Beide machines niet oorspronkelijk geleverd in NL net als de cbr400. Ander alternatief is de gsxr 400. Voor alle machines zijn bij de dealers gewoon onderdelen te bestellen ook al zijn ze niet geleverd in NL :Y spreek uit ervaring

Hey Allemaal.

Erg bedankt voor al jullie reacties. Vandaag heb ik een test ritje gemaakt op de ZXR 400 hij rijdt wel erg lekker en pakt hem ook wel snel op. Mischien lag het aan mij of aan de motor waarop ik een test rit heb gemaakt maar hij voelde ja een beetje zwaar of stug aan. Wat ik wel erg leuk aan de Kawa vind is de top snelheid voor een 400. Helaas heb ik nog geen proefrit kunnen maken op een CBR 400.

@ Lecram tja ik weet niet hoe hij er op komt maar mischien ben ik dan iets kleiner dan hem...errr...als hij al een kabouter is shit dat maakt mij errr ok goed we gaan dus verder.

@ Clein Ja ben bijna even groot als jou en had er inderdaad bijna geen moeite mee om bij de grond te komen dus dat is voor mij echt super.

@ indewegrijer Nou ja qua uiterlijk is altijd nog wel aan te passen met fairings, conversion sets ofzo

@ RickThijssen ik heb zeer zeker aan die twee gedacht VFR & RFV gedacht maar die komen toch net weer iets hoger uit voor mij maar net als de Kawa zou ik dat toch moeten proberen denk ik. Plus ja inderdaad mocht er iets gebeuren zou het wel altijd handig zijn om gewoon de onderdelen te kunnen krijgen in plaats van via via per boot per vliegtuig per auto en dan pas bij mij.

@ petsch & Zattara Grappig want ik heb niet eens aan de GXSR & FZR gedacht daar moet ik dan toch even wat aandacht aangeven en kijken of dat ook wat voor mij is.

Het probleem met dit alles is dat ik zeer zeker graag test rit zou willen uitproberen maar veel van de motoren zijn toch moeilijk te vinden al had ik vandaag geen moeite me Kawa 400. In iedergeval allemaal bedankt voor jullie reacties, ik stel het zeer zeker op prijs.

Mars.

Ik zeg een kawa *D
Was mijn eerste fietsje, lekker licht, genoeg power, lekker sportief en stuurt heeeeeeerlijk.
En het is een kawa natuurlijk :)

Terug
Bovenaan Onderaan