Cbr 600 1998 achterwiel vast

Darcio_d

Rookie
8 jun 2023
8
8
Yoo ik heb een vraag ik heb enkele weken geleden een cbr 600 gekocht hij liep perfect.
Ben 1 keer op de linkerzei kant gevallen en toen begon de ellende.
ik krijg de scooter niet meer aangelopen eerst liet ik altijd die koppeling schieten in de 2de versnelling en ging hij aan.
Nu blijft het achterwiel moer vast zitten zou iemand weten waardoor dit komt mvg
 
ik krijg de scooter niet meer aangelopen eerst liet ik altijd die koppeling schieten in de 2de versnelling en ging hij aan.
Bedoel je hiermee dat je je motor áltijd aanduwde in plaats van de elektrische start (klein zwart knopje op je rechterhandvat) ???
Nu blijft het achterwiel moer vast zitten zou iemand weten waardoor dit komt mvg
Blijft het achterwiel vast zitten tijdens het laten schieten van de koppeling? Of zit het achterwiel echt moervast en draait hij überhaupt niet meer?

Als je achterwiel blokkeert tijdens het aanduwen moet je er gewoon je gewicht opgooien, lijkt mij.
Als je achterwiel überhaupt vast zit kan je er beter iemand met verstand naar laten kijken.
 
Ik neem aan dat je bedoelt dat het achterwiel van de motor nu slipt als je hem aan rent?

Dan is er waarschijnlijk een flinke sloot benzine in de verbrandingskamers gelekt toen hij omviel. Dit is niet samen te drukken en zal óf gedurende een dag ofzo langs de zuigerveren moeten lekken óf je moet de bougies er uit halen en de peut er uit pompen.

Maar er kan vanalles aan de hand zijn. Verkeerd aanrennen is ook een optie. Waarom moet dat ding trouwens worden aangerend? Circuitfiets?
 
Ik neem aan dat je bedoelt dat het achterwiel van de motor nu slipt als je hem aan rent?

Dan is er waarschijnlijk een flinke sloot benzine in de verbrandingskamers gelekt toen hij omviel. Dit is niet samen te drukken en zal óf gedurende een dag ofzo langs de zuigerveren moeten lekken óf je moet de bougies er uit halen en de peut er uit pompen.

Maar er kan vanalles aan de hand zijn. Verkeerd aanrennen is ook een optie. Waarom moet dat ding trouwens worden aangerend? Circuitfiets?
Had geen accu al die tijd vandaar maar mijn gewicht was goed verdeeld inderdaad ik denk dat het hydrolocked is dus inderdaad teveel benzine bij cilinder
 
Ik neem aan dat je bedoelt dat het achterwiel van de motor nu slipt als je hem aan rent?

Dan is er waarschijnlijk een flinke sloot benzine in de verbrandingskamers gelekt toen hij omviel. Dit is niet samen te drukken en zal óf gedurende een dag ofzo langs de zuigerveren moeten lekken óf je moet de bougies er uit halen en de peut er uit pompen.

Maar er kan vanalles aan de hand zijn. Verkeerd aanrennen is ook een optie. Waarom moet dat ding trouwens worden aangerend? Circuitfiets?
Zou u weten hoe ik die Benzine eruit kan halen?
 
Is het een cbr 600 motor of een scooter?
Ik zou er eerst eens een accu in doen , bougies eruit , doek erop en 2 keer dootstarten , droog maken, kijken of de bougies goed vonken en kijken hoe de bougies eruit zien.
 
1) Bougies eruit
2) Accu erin
3) Startknop 5 seconden ingedrukt houden
4) Bougies schoon en droog maken of vervangen
5) Bougies er weer in
6) Startknop indrukken
7) Rijden
 
Terug
Bovenaan Onderaan