• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

CBR 600 F4 vs Thundercat 600

WarChucky

MF'er
Lid geworden
22 apr 2003
Waarderingsscore
0
yowyow mannen, ik had eens een vraagje, wat is het verschil tussen deze 2 moto's ? de cbr die ik bedoel is deze
2b_1_bl.JPG

Ik zou vooral het verschil willen weten op vlak van zithouding omdat ik iemand ben die nogal snel rugklachten heeft (heb vroeger ZZR gehad en nooit problemen gehad met rug)

thanks *O*

yowyow mannen, ik had eens een vraagje, wat is het verschil tussen deze 2 moto's ? de cbr die ik bedoel is deze
[afbeelding]

Ik zou vooral het verschil willen weten op vlak van zithouding omdat ik iemand ben die nogal snel rugklachten heeft (heb vroeger ZZR gehad en nooit problemen gehad met rug)

thanks *O*

ik zeg "op naar de motorzaak"!
gewoon ff goed vergelijken en mischien een proef ritje maken.

dan kom je er vast wel uit welke voor jou het beste is,
een ander kan je veel over een zithiuding vertellen maar wat is zijn of haar lengte (ed)?

gewoon zelf gaan probeeren!

GR NEMO!

Ik heb ze allebei proefgereden afgelopen zaterdag:

Thundercat:

+ zithouding ( meer recht op )
+ erg mooie bike
+ hoog ruitje
+ lekker blazen
- zadel ( zacht en je glijd in een textielpak alle kanten op )
- geen tijd in display ( vind ik wel handig ;) )

CBR 600F:

+ display ( met tijd enzo zeer compleet )
+ zadel ( lekker stroef )
+ erg mooie bike :+
+ de CBR gaf meer de keuze om OF lekker rustig te rijden OF lekker hard te blazen
- je zit sportiever ( hoeft geen min te zijn )

Sja.... ze waren allebei lekker... het is meer persoonlijke voorkeur ( de TC was wel meer afgeragd helaas ).
Ik ben voor de CBR gegaan, maar dit is PUUR PERSOONLIJK :)

Dus: Ga testrijden! :)

ps. Als je snel rugklachten hebt denk ik toch dat de Thundercat beter is voor je.

Laatst bewerkt:
Ik heb ze allebei proefgereden afgelopen zaterdag:

Thundercat:

+ zithouding ( meer recht op )
+ erg mooie bike
+ hoog ruitje
+ lekker blazen
- zadel ( zacht en je glijd in een textielpak alle kanten op )
- geen tijd in display ( vind ik wel handig ;) )

Hmmm... ik zelf rijd op een Thundercat uit 2003 en ik moet zeggen dat ik niet/nooit van mijn zadel afglijd? Ik gebruik hem als primair vervoersmiddel met textiel pak en maak toch genoeg kilometers...

De tijd in het display heb ik destijds opgelost door zo'n klokje erin te zetten van Yamaha :+

Ik heb maar èèn minpunt: het schakelmeganisme. Van zijn 1 naar zijn 2 en soms ook andersom gaat soms gepaard met een enorme *TSSJJKLAAKKKK*. Inmiddels is het duidelijk dat dit niet erg is, heb het ook al bij diverse andere Yamaha's gehoord (o.a. een spinternieuwe R1 en R6) maar toch schakelt het niet altijd even subtiel. Voor de rest is het een absolute topfiets, 100%! Je zit er heerlijk ruim op en je hebt ruimte en comfort genoeg om er enorme ritten mee te maken zoals vakanties (maar dat zal de CBR ook hebben denk ik).

Hier een foto hoe ik op vakantie ermee ga, ik merk zelf niks van alle bagage, zo ruim zittie :+
effe_pauzeren.jpg

Ik denk dat je voor een goed oordeel gewoon op beide fietsen moet gaan rijden, kijken welke de lekkerste zithouding bied. Denk dat er qua sportiviteit, toeters en bellen niet veel verschil is tussen beide fietsen namelijk...

Laatst bewerkt:
Ik heb zelf al zo'n 15 jaar rugproblemen en ik heb minder last aan mn rug op mn cbr600f dan voorheen op mn yamaha 750 super ténéré.
Op een (super)sport steun je op je armen en word je rug ontlast, net het omgekeerde van wat je eigenlijk verwacht door de gebogen zithouding.
Op de tc zit je rechter dus zou de cbr beter moeten zijn.

Ik zeg niet dat je er af glijdt :)
Maar ik bedoel dat ik wat heen en weer gleed af en toe bij het remmen en optrekken waar de CBR erg lekker stroef zat.
Is een constatering, niet afzeikerig bedoelt, hij kan ook beter zelf ff proefrijden op allebei zoals ik al heb gezegd :)

Heb het andere topic ook doorgelezen, maar dat was meer "Thundercat vs CBR600F I: Clash of the fanboy's" ;)

Laatst bewerkt:
Ik heb zelf al zo'n 15 jaar rugproblemen en ik heb minder last aan mn rug op mn cbr600f dan voorheen op mn yamaha 750 super ténéré.
Op een (super)sport steun je op je armen en word je rug ontlast, net het omgekeerde van wat je eigenlijk verwacht door de gebogen zithouding.
Op de tc zit je rechter dus zou de cbr beter moeten zijn.

In die uitleg zit denk ik wel een bron van waarheid. :) ik denk dat ik dat zeker in mijn achterhoofd zal houden.

Terug
Bovenaan Onderaan