• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

CBR 600 RR probleem: start niet meer na rijden

William CBR

Rookie
Lid geworden
24 jul 2007
Waarderingsscore
0
Vandaag een proefrit gemaakt op een CBR 600RR van 2003. Na een half uur gereden te hebben heb ik de motor uitgezet. Vervolgens startte hij niet meer. De motor maakte tijdens het starten wel een halve omwenteling maar sloeg niet aan.

Is dit een bekend probleem voor jullie?? En weet misschien iemand wat het zou kunnen zijn. Kort voor de proefrit heeft de motor waarschijnlijk op de accudruppelaar gezeten..Zou dit ermee te maken kunnen hebben (Accu, Dynamo)..

Groeten William

En dat houd in? Wordt veroorzaakt door?

Sorry; ik reageerde op bovenstaande.

Maar ik doelde het feit dat het best de spanningsregelaar kan zijn. Dat blijkt (iig bij de oudere CBR) een kwaal te zien waar een hoop mensen vroeg of laat last van krijgen

Zo ook ik -O- heel fijn als je in de middle of nowhere staat en je motor doet in ene niks meer B|

Laatst bewerkt:
En dat houd in? Wordt veroorzaakt door?

Spanningsregelaar kapot, maar kan ook de accu zijn (had ik laatst met een VFR.. bij een tankstation even tanken.. nooit meer starten.. Dacht ook meteen aan de spanningsregelaar, maar bleek toch een spontaan overleden accu te zijn. vreemd)

Start de motor eens met een paar startkabels en een auto. Als ie draait, startkabels eraf halen en met een voltmeter/multimeter even de spanning op de accu meten. is dat 14 volt of meer dan is de accu dood, is dat minder dan 13 volt, dan is er iets mis met het laad-circuit en dan hoogstwaarschijnlijk de spanningsregelaar.

Heb ik ook met mijn CB-1. IS wel een oud ding, maar heeft ongeveer hetzelfde probleem (waardoor ie nu inmiddels al ruim 2 maanden stilstaat). ;(
Op de snelweg achter gekomen. een half uur niet onder de 8000 toeren geweest. Accu volledig dood. :?
Spanningsregelaar, Dynamo en accu zijn doorgemeten en goed.
Is kennelijk een echte honda kwaal. |(

Veel succes ermee

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan