dat is te duurMeen 100€ en heb m ook al n x vervangen wel n tijdje terug alweer
En waarom zou je niet op de accu willen meten??
Uit mijn hoofd zoiets:
-Multimeter op de polen van de accu zetten, en alvast op gelijk-spanning zetten.
-zal iets van 12,3v tot 13,2v aangeven.
-Motor starten.
-Verlichting aan.
-Spanning kan al iets meer aangeven.
-Geef gas tot ongeveer 2000-4000 toeren .
-Spanning moet nu ongeveer tussen de 13,5 en 14,7 aangeven.
Even uit een honda fireblade manual:
CHARGING VOLTAGE INSPECTION
Be sure the battery is in good condition before
performing this test .
Warm up the engine to normal operating temperature
.
Stop the engine, and connect the multimeter as
shown .
*To prevent a short, make absolutely certain
which are the positive and negative terminals or
cable .
Restart the engine .
With the headlight on Hi beam, measure the
voltage on the multimeter when the engine runs at
5,000 rpm .
Standard: Measured battery voltage (page 16-5) <
Measured charging voltage (see above) < 15.5 V
at 5,000 rpm
Maar mijn beste advies is.............schaf/download een werkplaathandboek aan, daar staan dit soort dingen in. Niet lullig bedoeld natuurlijk.
kun je op het www geen voor een 919 vinden, dan weet ik zeker dat ze voor de 900 en 929 er wel zijn. Bijvoorbeeld hier:
Honda service manuals for download, free!
klopt was bij een kamaraad van mij ook met de sc 33 ,was de bekabeling verotheb ook dezelfde probleem gehad. Bij mij was het mijn bekabeling. controleer het eerst even. denk niet dat het je dynamo is. succes
Meet je dan de spanningsregelaar door of toch de dynamo?de spanningsregelaar is wel door te meten ff de 3 gele draaden meten de weerstand moeten alle 3 hetzelfde zijn
Zijn m.i. niet de goede roggelaars, maar ik heb er een paar besteld om te testen.http://www.ebay.com/itm/Motorcycle-...Parts_Accessories&hash=item5d3d4acafc&vxp=mtr
Tenzij je volgende week weer wil gaan rijden, dan moet je op mp kijken
http://www.marktplaats.nl/a/motoren...da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr
Zijn m.i. niet de goede roggelaars, maar ik heb er een paar besteld om te testen.
Zijn m.i. niet de goede roggelaars, maar ik heb er een paar besteld om te testen.
1 pot nat, 13.50 dollar in china en dan doorverkopenvan beide leveranciers?
hier 1 met af en toe inwendige kortsluiting. Hoofdzekering eruit en dan weer goed werkenIk heb er zeer negatieve ervaringen mee, voor de klant.
Voor mij waren het positieve ervaringen, de juiste regelaar, accu en dynamo mogen vervangen.
Chineese troep maakt meer stuk dan alcohol goed kan maken.
ik weet niet of je een dynamo kan meten,wel de spanningsregelaar daar zitten 3 gele draaden op ,en de weerstand moet op alle 3 de gele draaden hetzelfde zijn er mag er niet 1 afwijzenMeet je dan de spanningsregelaar door of toch de dynamo?
ik weet niet
ik heb zo'n hekel aan geblaat, maar jij geeft het tenminste toe