Dan zou ik als eerste de benzinepomp eens nakijken.
net na het tanken?
Er zit een brandstofpomp in, waarvan de contactpuntjes in kunnen branden.
De pomp werkt alleen, als de ontsteking werkt. Leiding richting carbs loshalen, in een bakje hangen en vervolgens op de startknop drukken. Als de pomp werkt, moet er benzine uit de leiding stromen. Zo niet puntjes ingebrand. O.a. Roukema verkoopt revisie setjes.
Heeft ie nietnokkenassensor? (ik heb ergens een bel horen rinkelen)
Mijn PC23 had met ruim een ton nog steeds de originele pomp.Ik zet hier ook mijn geld op. Bij Honda's met brandstofkraan gebeurt dit zo rond de 50-60000 kilometer. Setje er in en je kunt door. Diode over de spoel heen en je bent tot het einde der tijden van het peobleem af.
Het probleem is dat de pomp veel werkt (slijt) als hij even niets aan te zuigen heeft. Zie begin en eind van dit filmpje