• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

cbr600f '98 start niet goed

unknown_road

MF veteraan
Lid geworden
19 aug 2007
Waarderingsscore
0
mijn cbr600f uit '98 start sinds een paar dagen niet lekker meer als de motor koud is. warm is geen enkel probleem.

starten met choke erop, slaat aan en gaat richting de 1500-2000rpm. blijft hier zo'n 20-30 seconden hangen en daarna gaat toerental langzaam naar beneden totdat die afslaat. Blijft alleen draaien als ik continu gas erop houd totdat die warm is.

als de choke hem nu op de >3000rpm krijgt kon ik normaal gesproken choke terug zetten en bleef die goed lopen. Nu gaat die met choke eraf naar beneden de 1000rpm en slaat kort daarna weer af (als ik geen gas bij geef) .

maand geleden zijn bougies vervangen, carbs gesync'd, klepspeling gecontroleerd.

heb de brandstoffilter en brandstofpomp gecontroleerd, choke kabel speling aangepast. maar helpt niet veel.

iemand een idee?

Slecht gesynchroniseerd?

gedaan door goede dealer, en heeft het eigenlijk daarna 3 weken lang gewoon goed gedaan.
gaat de choke wel ver genoeg open?
kleur van de bougies al gecheckt?

zat iets teveel speling in maar dat heb ik aangepast maar dat heeft weinig geholpen.

kleur van bougie nog niet gecheckt nee, zal ik binnekort ff doen.

hmm ook ooit eens gehad met een, dacht ook een 98-er CBR. Bij mij werd het steeds erger en op een gegeven moment was ie zelfs niet meer te starten. Aanlopen lukte eerst nog wel, maar op een gegeven moment ook niet meer. Was ie warm, dan liep ik goed en starte die ook gewoon goed.

Bleek na veel zoekwerk dat de nokenasketting een tand versprongen was.

Ik had het zelfde probleem. Starten, lopen en rijden, tijdens stil staan viel hij uit en kreeg neem na veel starten en geduld weer aan.

Uiteindelijk was het een falende benzinepomp. deze laten vervangen en alles was weer goed.

Dus laat deze eens nakijken of vervangen.

Misschien stationair toerental wat laag gesteld? Altijd aan warmGEREDEN motor afregelen.

had ik ook al opgeschroefd naar 1500rpm maar helpt niks.

Ik had het zelfde probleem. Starten, lopen en rijden, tijdens stil staan viel hij uit en kreeg neem na veel starten en geduld weer aan.

Uiteindelijk was het een falende benzinepomp. deze laten vervangen en alles was weer goed.

Dus laat deze eens nakijken of vervangen.

liep die bij jou warm wel gewoon stationair? en aankrijgen opzich is helemaal geen probleem. en na het afslaan gaat die met 1 druk op de knop weer aan ik moet alleen constant gas bij geven.

had ik ook al opgeschroefd naar 1500rpm maar helpt niks.liep die bij jou warm wel gewoon stationair? en aankrijgen opzich is helemaal geen probleem. en na het afslaan gaat die met 1 druk op de knop weer aan ik moet alleen constant gas bij geven.

Ja hij liep wel gewoon stationair. Starten duurde vaak 15 min.
Moest ook gas bij geven.

Het leek/lijkt net of de benzinepomp "warm"moest worden. Je benzinekraan staat wel goed??

Zo te zien heeft-ie CV-carbs; daar heb ik geen enkele ervaring mee maar misschien kan daar een typische fout of slijtage in ontstaan?

Zitten er rubber spruitstukken tussen carbs en blok en zijn die getest op absolute dichtheid? (Bij stationair draaiende motor deodorant op de rubbers sproeien maar niet zo enthousiast dat je luchtfilters meesnoepen; verandert daardoor het toerental dan lekt daar iets en heb je Valse Lucht).

http://library.wemoto.com/bikes/japanese/honda/cbr600-smokin-joe-1998/

Laatst bewerkt:
Meestal inderdaad, maar geen wet van Meden en Perzen; rubber is gek spul.

Het proefje is te eenvoudig om over te slaan en meten is weten.

ziet er naar uit dat ik volgende week me carbs uit elkaar ga halen dus ga dit testje dan eerst doen. bedankt :)

dealer gaat er vanuit dat probleem in de vlotterkamers zit en denkt dat het wel meevalt met de brandstof pomp . Dus heb een aantal diagnoses te controleren.

hmm ook ooit eens gehad met een, dacht ook een 98-er CBR. Bij mij werd het steeds erger en op een gegeven moment was ie zelfs niet meer te starten. Aanlopen lukte eerst nog wel, maar op een gegeven moment ook niet meer. Was ie warm, dan liep ik goed en starte die ook gewoon goed.

Bleek na veel zoekwerk dat de nokenasketting een tand versprongen was.

bij mij start die ook alleen nog maar met moeilijk aanlopen, het is dus ook erger geworden.

carbs uit elkaar gehaald, maar is niks vreemds aan te zien. vlotters zijn in orde en de rubbers zijn ook intact!

weet niet of ik nokkenasketting checken zelf wil doen...

Als je wilt. Ik heb een F2 in onderdelen staan dus ook een brandstofpomp. Je mag deze wel gebruiken om uit te sluiten of juist er achter te komen dat het de brandstof pomp is. Hoe zit het met je brandstof trouwens. Is de brandstofslang niet dubbel geslagen of je filter vuil?

Als je wilt. Ik heb een F2 in onderdelen staan dus ook een brandstofpomp. Je mag deze wel gebruiken om uit te sluiten of juist er achter te komen dat het de brandstof pomp is. Hoe zit het met je brandstof trouwens. Is de brandstofslang niet dubbel geslagen of je filter vuil?

zit er op de F2 wel een brandstof pomp? ik zou het heel erg waarderen als ik hem even mag lenen! filter is schoon en brandstof leidingen zijn ook in orde.

heb alleen een schroef afgebroken van me kleppendeksel dus die moet er nu eerst uit ;)

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan