Onzin
gewoon 95 erin & gaan
Niks van aantrekken, dat verschil ga je heus niet voelen.. en zeker niet op de openbare weg
'Vraagje : Welke...?' > 'CBR900RR 1994, euro 95 of 98?'
OctaangetalBij een tweetakt is het octaangehalte mijns inziens meer van belang als bij een viertakt..detoneren doet 'ie toch niet dus lekker 95 tanken (geeft nog meer power ook).
Of, zoals MasterTommy al zegt bij 1.. maar dat heb je niet.
idd lulkoek
2:
Je hebt een wat oudere motorfiets van >20 jaar oud die over het algemeen een brandstofsysteem hebben met rubber wat nog niet met het gebruik van ethanol in de benzine in het achterhoofd is ontworpen.
Geschikt voor E10
Alle voor de Europese markt gebouwde Honda motorfietsen, brommer/scooters vanaf 1993 zijn geschikt voor het gebruik van benzine met maximaal 10% bio-component (E10).
Bij motoren voorzien van een carburateur kan E10 onder koude weersomstandigheden zorgen voor minder goede prestaties of rijeigenschappen.
Ik dacht dat hier mensen waren die op een respectabele deftige wijze elkaar
te woord staan .... moet ie daarom 56 jaar oud zijn ...?
Ik tank altijd E95 met mijn Fireblade (1997). Ik rij een willekeurige pomp binnen en tank het goedkoopste. Inmiddels staat de teller op 85.000km, en niks aan de hand.
Ik merk wel dat ik met bepaalde merken E95 zuiniger rij dan met andere merken. Met het ene merk rij ik 250 km op een tank, met het andere merk 220. Helaas hou ik nooit bij waar ik tank, dus kan ik je niet met zekerheid vertellen welk merk het zuinigst is. Maar volgens mij haal ik met Esso normaal wel 250km op een tank. Woon-werk verkeer wel te verstaan.
In mijn racer (ook een CBR900RR) doe ik wel altijd E98. Maar ik denk niet dat ik met E95 minder plezier zou hebben, of langzamer zou rondrijden.
Pingelen heb ik nog nooit last van gehad, voor zo ver ik weet.
Je zit hier wel op MFik zie niks verkeerd met zijn reactie , is gewoon ook een lulkoek verhaal dat je motor ervan zou gaan rammelen