CFMoto 800NK

Goromo

MF'er
18 sep 2023
34
13
Beste,

Aantal weken geleden de lokale motorzaak bezocht die vooral in de occasions actief is. althans dat dacht ik.
Bij het binnenlopen van de zaak werd mijn aandacht getrokken door een naked bike wat achteraf de 800NK van CF Moto bleek te zijn en waarvan deze zaak dealer blijkt te zijn.
Verder eigenlijk geen aandacht geschonken en verder gegaan met het bezichtigen van de occasions.
Echter de dagen erna bleef de 800NK toch in mijn gedachten rondwarrelen en ben ik een aantal reviews gaan bekijken op YT.
Wat ik eruit op kan maken zijn de reviews vrij positief wat afwerking, kwaliteit, blok en Elektronica betreft maar minder over het onrustige gedrag bij een lager RPM, ABS en gebrek aan TC. De gemeenschappelijke van deze aandachtspunten ligt hem in het feit dat CF Moto haar eigen software voor dit type heeft ontwikkeld.

Afgelopen zaterdag toch maar weer eens terug gegaan en meer aandacht geschonken aan de 800NK met als resultaat dat ik enthousiast ben geworden voor dit model ondanks dat het van chinees makelaardij is.
Vooral de Advanced uitvoering die vanaf begin volgend jaar beschikbaar is spreekt mij aan.

Over twee weken ga ik proefrijden maar mijn vraag hier op dit forum is of er al leden zijn die zich in deze motor verdiept hebben en wat ze ervan vinden.
Gebruikerservaringen zullen er waarschijnlijk nauwelijks zijn daar het model pas recentelijk beschikbaar is maar mochten deze er toch al zijn zou ik het op prijs stellen zouden deze gedeeld kunnen worden.
 
He Goromo,

Ik heb er ook een gekocht en ga m half januari ophalen.
Heb jij m al?
Zo ja, goeie ervaringen?
 
Vandaag heb ik uitgebreid op de motorbeurs gezeten op deze motor, voelt erg netjes aan, rijd er iemand al op dit model?
 
Gisteren heb ik ook erop gezeten en proefgereden (hoewel dat op de beurs niet echt de naam proefrijden mag hebben), maar als opvolger van mijn Hornet wacht ik al enige maanden op de advance uitvoering. Deze heb ik gisteren definitief besteld in het zwart. Waarschijnlijk mijn zwager ook _O-

PS. Ik denk stiekem dat de advance versie wel een hit gaat worden.

PS2. Op Youtube heb ik veel aan deze vlogger gehad: Linkje
 
Ga volgende week voor 1000 km beurt naar Goedhart.
Ervaring tot nog toe:
- vraag me af of hij sneller is dan de MT-07, maar heb m nog niet helemaal open kunnen trekken
- voorrem remt al van begin af aan schokkend, alsof schijven krom zijn (moeten ze oplossen)
- wil je goede gasrespons, dan in sportstand zetten, maar dan ook erg hikkerig in lage toeren
- uitlaatgeluid echt goed voor een standaard uitlaat
- steppies passagier eraf gehaald, zaten mijn hielen in de weg
- instelling gewenste info op display onthoudt hij niet goed, dus steeds opnieuw instellen (kunnen ze hopelijk oplossen)
- bij stationair draaien op zijstandaard slaat hij soms ineens af, alsof sensor denkt dat ie in versnelling staat (kunnen ze hopelijk oplossen)
- blij met de cruisecontrol en connected telefoon
- bekleding (verhoogd) zadel rult wat op
- mijn linkerhand (wijsvinger) komt vaak onbedoeld tegen grootlichtschakelaar, dus groot licht gaat dan steeds aan
- krijg positieve reacties van anderen
- stuurt en rijdt prima..... ik ben er overall, ondanks de puntjes, echt blij mee
 
Na de 1000 km beurt bij Goedhart.

- Hij is zeker sneller dan de MT-07, zie vervolg, ik wist niet wat ik meemaakte toen ik bij Goedhart wegreed
- Schijven zijn inderdaad krom, wat vrij vreemd is voor een nieuwe motor, maar wordt onder garantie opgelost
- Wil je goede gasrespons, dan in sportstand zetten en na software update bij 1000-beurt loopt de motor veel beter en is hij veel sneller
- Instelling gewenste info op display onthield hij niet goed, even aankijken of software update dit ook heeft verholpen, maar lijkt er wel op
- Afslaan bij stationair draaien op zijstandaard heb ik al tijdje niet meer gehad
- Grootlichtschakelaar door Goedhart ingekort tot lengte als bij Duke 790 en nu geen probleem meer
- Stuurt en rijdt prima, software update verrichtte wonderen en ik ben er nu nog blijer mee

Het lijkt of de motor voor de eerste 1000 km door CF Moto bewust in een bepaalde softwaremodus wordt gezet.
Het verschil na de update is bizar groot.
Wil je proefrijden, dan moet je dat echt doen op een 800NK met update!!
In veel testen wordt de hikkerige reactie van het gas (terecht) veroordeeld, maar dat is dus uiteindelijk niet het juiste verhaal.
 
Ik heb de 800nk advanced besteld.

Na een proefrit met de nk800 sport was ik stom verbaasd hoe goed deze fiets rijd. 5 jaar garantie ongeacht kilometers en de vele positieve reviews hebben me over de streep getrokken.

De advanced heeft het dashboard met navigatie zoals het er nu uit ziet werkt dit voor Android telefoons alleen dmv screen mirror of een beperkte navigatie functie maar geen Android auto en voor Apple wel met CarPlay. Helaas heb ik dit nog niet in het echt kunnen testen/zien misschien dat iemand hier dat weet hoe dit werkt op een Android toestel want dat heb ik?
 
Terug
Bovenaan Onderaan