Choke vast

Santtu Pikkarainen

MF veteraan
29 okt 2001
4.476
2
Ermelo
Gisteren, na 4 maanden stilstand en de laatste rit met veel pekel (kon niet anders, wel goed gewassen erna!) eindelijk mijn Intruder 800 weer eens uit de mottenballen gehaald om een stukkie te ploffen. Mijn choke-knop wilde slechts een centimetertje uitgetrokken worden, verder zit 'ie muurvast. Wat kan dit zijn? Kabel vast door de pekel die er toch niet afgespoeld is, of zou de choke in de carb vast zitten? Alle hulp is meer dan welkom.

Met veel moeite heb ik de motor uiteindelijk zonder choke aan de gang gekregen en nog een stukje gereden. Alles werkte verder normaal.

Wie heeft een idee?

aanvulling: toen hij eenmaal liep hoorde ik het toerental heel licht versnellen als ik de choke knop de hele centimeter die hij wilde uittrok. Duidt dit op kabel (hoop ik) of erger (hoop ik niet)?
 
Laatst bewerkt:
Ikzelf heb dit probleem met mijn SV650S gehad. Ik rijdt ook door de pekel. Wilde stoppie maken, en lazerde eraf. Sleutelbeen gebroken en motor 3 weken stil laten staan. Toen zat choke ook vast. Bij SV is dat een messing plunjertje in carb. Zat muurvast. WD 40 enkele dagen in laten werken en toen ging hij met beetje geweld los ! Zou dit niet lukken, moet je carb demonteren, delen eraf halen en dan gedeelte waar plunjertje zit voorzichtig heet stoken!

Succes

De Kale
 
Terug
Bovenaan Onderaan