cilinderkop verwijderen van XR 250

Ins4ne

Die hard MF'er
30 dec 2003
273
0
hey,

Ik ben van plan om de cilinderkop er af te halen zodat ik deze binnen kan doen voor in het bougiegat een helicoil te plaatsen. Waar moet ik zoal op letten als ik de cilinderkop weg haal? Moet ik ergens opletten bij het verwijderen van de bouten?
 
Als je al vraagt hoe je het beste een cilinderkop los moet krijgen, vraag ik me af of het wel verstandig is om zelf een helicoil te plaatsen... denk je wel aan een nieuwe pakking als je de boel er weer op zet ? En kijk in een werkplaatshandboek met hoeveel nm je de bouten aan moet draaien... dus momentsleutel kopen anders mag je ook helicoils plaatsen voor je cilinderkopbouten :)
 
Breng dan die hele motor weg, je kan er gerust op wachten. Denk dat jij langer zit te prutsen en nog een pakking moet bestellen en de oude eraf moet krabben dan de dealer ;)

Maarja, het is maar net hoeveel tijd je erin wilt steken en hoeveel geld het je waard is uiteraard.

Of ligt de bougie er nu half in en is rijden onmogelijk? :)
 
als ik mijn bougie erin plaats en ik start de motor, floept die bougie er zo meteen uit.
Ik zou toch mijn cilicderkop zelf willen verwijderen, kan toch nie zo moeilijk zijn? of wel?
 
Zal moeilijk gaan denk ik, bij de XR zit de bougie schuin in de kop. Het is al veel moeilijker om er bij te kunnen. En het is toch beter met de kop eraf, zodat er geen vuil in valt. Iemand nog aandachtspunten bij verwijderen van kulasse??
 
Niet helpen de cilinderkop van de cilinder te scheiden met een schroevendraaier zoals mijn superhandige klasgenoten dat deden |( De kop er gelijkmatig aftrekken en met een rubberen hamer werken
 
Ik ben dus begonnen om mijn cilinderkop af te halen, eerst probleem war ik op stoot is dat er onder ieder kleppendeksels nog 1 vijs moet losgedraaid worden. moet ik deze gelijkmatig losdraaien of geeft dat niet veel belang?

bedankt
 
Terug
Bovenaan Onderaan