Circuit motor te huur gevraagd 11 augustus 2023

Wat raar is want op het circuit is het risico op een ongeval/valpartij minder groot dan het risico dat je als motorrijder op de openbare weg neemt/mee te maken krijgt.
Ik heb jarenlang circuit events georganiseerd en ken de statistieken. Geloof mij nou maar dat er elke circuitdag weer een paar motoren plat gaan. Dit is niet te vergelijken met op de weg.

Daarnaast is slijtage op het circuit vele malen hoger (banden, remmen, voorvorkkeringen, etc.)

Was het echt veiliger op het circuit had ik überhaupt niet hoeven openen en waren er vele aanbieders die tegen scherpe prijzen aanboden.
 
Ik heb jarenlang circuit events georganiseerd en ken de statistieken. Geloof mij nou maar dat er elke circuitdag weer een paar motoren plat gaan. Dit is niet te vergelijken met op de weg.

Daarnaast is slijtage op het circuit vele malen hoger (banden, remmen, voorvorkkeringen, etc.)

Was het echt veiliger op het circuit had ik überhaupt niet hoeven openen en waren er vele aanbieders die tegen scherpe prijzen aanboden.
knmv heeft dit jaren geleden vergeleken en daar was de uitkomst heel anders, dus nee ik neem dat niet van jou aan. Tuurlijk gaan er motoren plat en is er schade. Maar dat is er ook op de openbare weg.
En dan laat ik de dodelijke ongevallen buiten beschouwing, want dan is er niet eens meer een discussie mogelijk over of het circuit veiliger is.
 
knmv heeft dit jaren geleden vergeleken en daar was de uitkomst heel anders, dus nee ik neem dat niet van jou aan. Tuurlijk gaan er motoren plat en is er schade. Maar dat is er ook op de openbare weg.
En dan laat ik de dodelijke ongevallen buiten beschouwing, want dan is er niet eens meer een discussie mogelijk over of het circuit veiliger is.
Hoe verklaar je dan dat alle verzekeraars het circuitrijden uitsluiten? Als er niet significant meer schade wordt gereden zou hier dan ook geen reden voor hoeven zijn.
 
Hoe verklaar je dan dat alle verzekeraars het circuitrijden uitsluiten? Als er niet significant meer schade wordt gereden zou hier dan ook geen reden voor hoeven zijn.
Dat was ook de insteek van de KNMV destijds. Zij verstrekken licenties en verzekeringen..... Maar ik verklaar helemaal niets, maar trek een eigen plan. Of dat eerlijk of oneerlijk is, maak ik voor mezelf uit.
 
Vraag eens aan DG Sport (waar je denk ik bij geboekt hebt) of hun mogelijkheden weten tot het huren van een racemotor op Spa.
Via de organisatie heb ik inderdaad een verhuurder gevonden, echter dat was een full race spec R6 met bijbehorende kostenplaatje en eigen risico.

Super vet (en duur) natuurlijk, maar gelukkig zojuist gehoord dat ik van een maat zijn reserve motor mag huren en dat past mij veel beter na al die jaren niet gereden te hebben.

Allen dank voor de suggesties en maak er weer een mooi seizoen van!
 
Veel plezier. Misschien gaat het nog veel meer kosten dan alleen een motor huren, als het bevalt…
 
Terug
Bovenaan Onderaan