circuit motor zakelijk?

MvdP88

Rookie
2 dec 2015
3
1
Goedemiddag,
Iemand hier die zijn circuit motor zakelijk heeft aangeschaft? Ik hoor opties als promotiemateriaal, misschien kan iemand me hierover informeren, alvast bedankt.
 
Ben ik ook benieuwd naar. Mijn conclusie was dat je het wel duidelijk moet kunnen maken dat het je doelgroep bereikt. Dat kon ik met mijn beste fantasie nog niet helemaal voor elkaar krijgen :)
 
Ik ben hier ook benieuwd naar. Met een bouwbedrijf is het toch lastig om een circuitmotor als promotiemateriaal te boeken.

Daar in tegen kun je wel een (race)motor op kenteken op de zaak rijden. Bijtelling geldt alleen over km'ers op de openbare weg, dus daar hoef je geen zorgen over te maken.
Dus een standaard motor kopen en na een schuiver er een circuit-kuipset opzetten.
 
Ik ben hier ook benieuwd naar. Met een bouwbedrijf is het toch lastig om een circuitmotor als promotiemateriaal te boeken.

Daar in tegen kun je wel een (race)motor op kenteken op de zaak rijden. Bijtelling geldt alleen over km'ers op de openbare weg, dus daar hoef je geen zorgen over te maken.
Dus een standaard motor kopen en na een schuiver er een circuit-kuipset opzetten.
Ja heb ik ook aan zitten denken, dan heb je alleen de kosten aan verzekering en motorrijtuigenbelasting en je kunt evt nog wat spullen zakelijk aanschaffen.... Via de Promotie is het denk ik het mooiste om aan te schaffen en dan via sponsoring de kosten dekken. Probleem is dat ik zakelijk niks met motoren doe, maar is dit uberhaupt wel van toe passing? Ik heb bijvoorbeeld leveranciers en klanten die het prachtig vinden om zo'n dag mee te maken. Dit kan natuurlijk ten goede komen voor het werk.
 
Interessant onderwerp, ik zat in eerste instantie te denken aan een stichting oprichten en dan die stichting gaan sponseren met geld van je eigen onderneming. Blijkbaar iets te makkelijk gedacht want ik stuitte op dit artikel.

"Giften met een niet zakelijk karakter moeten ook nog getoetst. Deze mogen niet zijn ingegeven door het persoonlijk belang van de directeur grootaandeelhouder (DGA). Je kunt dus niet via de BV je eigen hobby’s ondersteunen. Een voorbeeld waar dat mis ging, is die waarbij de onderneming geen belang had bij de donatie. De DGA had wel een persoonlijk belang, de ontvangende stichting in dit geval was dat namelijk het raceteam van zijn zoon."

bron: Schenken als ondernemer

Wellicht informatie inwinnen bij je eigen vrienden/netwerk die een notaris/belastingconsultent achtige functie bekleden?
Ik zal dit topic in de gaten houden en ook dingen delen als ik later meer weet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan