Ok, dus lengte zo laten? Motor stuurde en remde goed.
Hoe zou ik dan meer grip kunnen genereren achter? Met name over hobbels bocht uit en midcorner lijkt er weinig grip te zijn.Bij elk hobbeltje voelt het alsof hij weg wil stappen en durf ik het gas niet verder open te draaien.
Kan de achterband het asfalt snel genoeg vinden?
a, Hoeveel kan de schokdemper uitveren (negatieve veerweg)?
b, teveel uitgaande demping? Het wiel kan niet snel genoeg uitveren?
Eerst dit maar eens controleren.
nou kees kan ik je een hand geven!
gister met de 4 uurs van assen 1e race na 8 rondjes een paar uitstapjes gemaakt waardoor het vertrouwen weg was.
2e keer de baan op ,nieuwe metzler slick rr k2 gemonteerd en weer na ongeveer 8 rondjes glijden als een gek.
Word mn band nou te warm ? snap er niks van heb dit nog nooit gehad
nou kees kan ik je een hand geven!
gister met de 4 uurs van assen 1e race na 8 rondjes een paar uitstapjes gemaakt waardoor het vertrouwen weg was.
2e keer de baan op ,nieuwe metzler slick rr k2 gemonteerd en weer na ongeveer 8 rondjes glijden als een gek.
Word mn band nou te warm ? snap er niks van heb dit nog nooit gehad
Morgen op Assen, rijd met een VTR SP1 in 1+
Voorop een S20 Evo (Spanning 2.1?)
achterop een S21 (Spanning op 2.0?
Zit ik dan goed? Of moet ik hoger/lager gaan zitten?
Zover het lijkt zijn er geen Superbike PRO 200/55's meer te krijgen, ze lijken zelfs niet meer gemaakt te worden (aldus callcenter dame pirelli NL). Kan iemand dit bevestigen? Weet iemand of er een opvolger komt? En zo niet, weet iemand een goed alternatief wat lang mee gaat en toch veel grip heeft?
Klopt, bij Pirelli niet meer leverbaar.
De banden worden nog wel gemaakt > Metzeler Racetec RR CompK slick.
Ik zit ff op de telefoon en met traag internet een hoop gedoe om het te checken, maar zijn dr Pirelli Superbike Pro's en de Metzeler CompK slicks niet in jouw maten te krijgen? Ik weet nietvwat je rondetijden zijn maar deze moeten volgens de brochures 7 circuitdagen mee kunnen gaan!Vraagje,na met veel plezier op respectievelijk een conti raceattack soft en een bridgestone R10 type 4 gereden te hebben ben ik op zoek naar een slick *
Waarom : de laatstgenoemde banden rij ik in 2 dagen op(circuit zolder),supergrip maar het kostenplaatje voor alleen vrij rijden wordt me te.. slicks zouden langer mee gaan.
Ik gebruik bandenwarmers en altijd de correcte bandenspanningen de r10 slijten ook netjes homogeen af
Nu zit ik met het probleem dat bij mij alleen 180/55 + bandenwarmer fatsoenlijk past.
Als ik ga kijken dan kom ik al snel uit op een superbike sc2.
Nu rijdt mijn broer rond met een superbike sc1 en zijn slijtage is prima te noemen (nu reeds 4 dagen en nog niet op)maar die is 180/60
Nu vraag ik me af zijn er,nog, slicks te vinden in 180/55 met de hardheid van een sc1(soft)?
Op internet is van alles te krijgen maar dan 180/60
Alvast bedankt
Slick van conti pakken i.p.v. de profielband een ideeVraagje,na met veel plezier op respectievelijk een conti raceattack soft en een bridgestone R10 type 4 gereden te hebben ben ik op zoek naar een slick *
Waarom : de laatstgenoemde banden rij ik in 2 dagen op(circuit zolder),supergrip maar het kostenplaatje voor alleen vrij rijden wordt me te.. slicks zouden langer mee gaan.
Ik gebruik bandenwarmers en altijd de correcte bandenspanningen de r10 slijten ook netjes homogeen af
Nu zit ik met het probleem dat bij mij alleen 180/55 + bandenwarmer fatsoenlijk past.
Als ik ga kijken dan kom ik al snel uit op een superbike sc2.
Nu rijdt mijn broer rond met een superbike sc1 en zijn slijtage is prima te noemen (nu reeds 4 dagen en nog niet op)maar die is 180/60
Nu vraag ik me af zijn er,nog, slicks te vinden in 180/55 met de hardheid van een sc1(soft)?
Op internet is van alles te krijgen maar dan 180/60
Alvast bedankt
Als hij TE hoog is achter in verhouding met de voorkant heb je echt minder grip hoor.Nee, een langere schokdemper geeft een steilere achterbrug (hoger zwaartepunt)voor meer mechanische grip.
Als hij TE hoog is achter in verhouding met de voorkant heb je echt minder grip hoor.
Gisteren de eerste keer met het nieuwe type Metzeler RR Slicks gereden op zandvoort.
Zowel voor als achter een spoor in de band.
Spanning voor 2.2 bar (waarschijnlijk te zacht?) en na de laatste stint een spoor erop aan de rechterkant.
Achter nog mooier, eerste sessie spanning te hoog (2.0 baan af) dus een licht spoortje in de nieuwe band.
Hierna de spanning aangepast naar 1.8, nog steeds een spoor, nog verder verlaagd naar 1.7, nog steeds een spoor.
Dit alles aan de rechetrkand van de band.
Weer omhoog gegaan in spanning naar 1.9, het vreemde komt nu...
Spoort rechts mooi weg en band weer netjes, echter nu een spoor links??
Wat is hier het probleem?
Stuk rijstijl, banden/baantemperatuur?
Tevens zijn de slijtnokken op de band compleet weg aan de rechterkant na 1 dag! Zelfde veerinstellingen als voorheen en toen ging een slick zowat oneindig lang mee.Enige verschil is de hoogte, 60 hoog vs 55 hoog.
Ter indicatie, tempo van 2.00 en stints van 45 minuten.
Iemand ervaring met de nieuwe Metzeler RR slicks? Zowel qua slijtage als de te rijden bandenspanning?
Thanks
Same here. Tob al tijden met slijtage, vooral achter, maar gisteren was de voorband compleet naar de klote aan de rechterkant.
Zondag veel auto's, mogelijk ligt het aan de baan. Ik zou niet te gek doen en de volgende keer weer eens kijken.