Ho vergeten erbij te zetten, t zijn.
Bandendruk voor de derde sessie op 2.0 achter gezet en 2.1 voor.
Het was de eerste flying lap (niet meer achter instructeur) dus heb nog geen tijd kunnen zetten, ik denk dat ik bezig was aan een 2:12'er. banden heb ik de vier rondes daarvoor toch redelijk kunnen opwarmen naar mijn inziens.
Pipo's is MF taal voor straat banden?Heren, je moet GEEN bandenspanning van racebanden met straatbanden gaan vergelijken.
Gebruik dus geen racebandenspanning voor straatbanden.
1.7 is a big NO NO.
Straatbanden hebben standaard een hogere spanning.
Denk eerder dat die 2.0/2.1 te laag geweest is, dan te hoog.
Met Pipo's op een cbr600rr hield ik eerder 2.4 en 2.6 aan en daar kon ik 1.58 op Assen met langzame Ruskenhoek mee rijden.
Wel subtiel met het gashandel omgaan........abrupt vinden ze niet lekker.
Heren, je moet GEEN bandenspanning van racebanden met straatbanden gaan vergelijken.
Gebruik dus geen racebandenspanning voor straatbanden.
1.7 is a big NO NO.
Straatbanden hebben standaard een hogere spanning.
Denk eerder dat die 2.0/2.1 te laag geweest is, dan te hoog.
Met Pipo's op een cbr600rr hield ik eerder 2.4 en 2.6 aan en daar kon ik 1.58 op Assen met langzame Ruskenhoek mee rijden.
Wel subtiel met het gashandel omgaan........abrupt vinden ze niet lekker.
Heren, je moet GEEN bandenspanning van racebanden met straatbanden gaan vergelijken.
Gebruik dus geen racebandenspanning voor straatbanden.
1.7 is a big NO NO.
Straatbanden hebben standaard een hogere spanning.
Denk eerder dat die 2.0/2.1 te laag geweest is, dan te hoog.
Met Pipo's op een cbr600rr hield ik eerder 2.4 en 2.6 aan en daar kon ik 1.58 op Assen met langzame Ruskenhoek mee rijden.
Wel subtiel met het gashandel omgaan........abrupt vinden ze niet lekker.
Pipo = Pilot Power (Michelin)
Ben zelf meer van de bridgestones, zat te kijken naar een BT016 setje.
Ik rijd ook nog absoluut geen competitieve tijden (gisteren was eerste keer op assen) maar toch bijzonder dat hij ineens weg gleed.
Ik hou t maar op de (oude) banden dan.
Voor wie er wat aan heeft...in de regio Arnhem kan ik je ook van dienst zijn met een banden wissel. S'avonds of in het weekend.Iemand nog een tip voor montagepunt - eigen banden wisselen op losse velgen?
Mijn twee adressen kunnen morgen niet. (Schiedam - racemaat / Hekelingen Hemo Motors)
Ik ben er klaar voor..
[afbeelding]
Heren,
Vandaag een CBR 954RR circuitmotor aangeschaft. Bandjes zijn klaar, dus op zoek naar een nieuwe set.
Ik reed enkele jaren geleden oa met Bridgestone R10, Pirelli Diablo Rosso Corsa / Supercorsa en Metzeler Racetec. De aanduidingen SC 0/1/2 of K 1/2/3 enz. blijft mij wat onduidelijk.
Ik hoop toch wel vrij snel onder de 2.02 (oude tijd op SV650) te rijden. Welk bandenmerk en type en compound raden jullie aan?
BVD
Leuke bandjes spannend rijden ook je weet nooit wanneer de kont je komt inhalen
Ik was altijd wel een fan van de pipo's. Als je alles goed voor elkaar hebt geven ze gewoon goede grip, en ze gaan ook nog eens lang mee. En zeer belangrijk op Spa als het begint te regenen kun je langer door rijden dan anderen, zelfs op een zeiknatte baan kun je nog aardig hard door rijden.
Maar idd ga je net ff "te hard" met gewoon droog weer, ga je zonder waarschuwing ineens horizontaal richting grindbak.
sc of k zijn Pirelli en metzeler aanduidingen over compount
sc0/k0 is retezacht, qualifier
sc1/k1 is ook zacht maar goede westrijdband
sc2/k2 goede allround circuitband
sc3/k3 is hard, alleen voorop voor de echt warme dagen en achter als het koud is
metzeler racetec interact/Pirelli diablo's k2/sc2 altijd goede keuze om weer te beginnen, die doen het bijna in elke temp goed!
ik heb onder de 954rr circuitbike voor metzeler k1 120/70/17 en achter k2 190/60/17
rijdt super
heren/dames, mag ik jullie advies?
Ik ben vandaag weer op assen geweest en heb weer aardig wat rubber kunnen slijten, maar aan de rechter zijde krijg ik een duidelijke streep. Kan ik hier iets tegen? Ik moet eerlijk bekennen dat ik weinig verstand heb van bandenspanning en vaak 2.1 voor en 1.9 achter doe..
[afbeelding]
heren/dames, mag ik jullie advies?
Ik ben vandaag weer op assen geweest en heb weer aardig wat rubber kunnen slijten, maar aan de rechter zijde krijg ik een duidelijke streep. Kan ik hier iets tegen? Ik moet eerlijk bekennen dat ik weinig verstand heb van bandenspanning en vaak 2.1 voor en 1.9 achter doe..
[afbeelding]
Welke streep???
Precies! Ik zou willen dat mijn band er zo uit zag.
Zo is het nu in de praktijk:
[afbeelding]
Tips?
Gaat om Metzeler Racetec, koud 1.6, warm 1.9/2.0, ik gebruik bandenwarmers.
't Lijkt sterk op hot tear, dus iets met demping maar het vreetspoor zit wel vrij hoog op de band.
Cold tire. Bandenspanning omlaag en wellicht hardere compound bij die baantemperatuur.heren/dames, mag ik jullie advies?
Ik ben vandaag weer op assen geweest en heb weer aardig wat rubber kunnen slijten, maar aan de rechter zijde krijg ik een duidelijke streep. Kan ik hier iets tegen? Ik moet eerlijk bekennen dat ik weinig verstand heb van bandenspanning en vaak 2.1 voor en 1.9 achter doe..
[afbeelding]
Precies! Ik zou willen dat mijn band er zo uit zag.
Zo is het nu in de praktijk:
[afbeelding]
Tips?
Gaat om Metzeler Racetec, koud 1.6, warm 1.9/2.0, ik gebruik bandenwarmers.
't Lijkt sterk op hot tear, dus iets met demping maar het vreetspoor zit wel vrij hoog op de band.