De Supercorsa SP is ook een prima band. Ik noemde K3's omdat dit in principe dezelfde band is als de SP alleen Metzeler is meestal iets goedkoper. Verder is het vooral zoals ik al aangaf dat je ze zonder warmers kunt gebruiken en ze gaan wat langer mee. Je kan ook kijken naar Supercorsa BSB's, zijn wat zachter dan K3's en ook een stuk goedkoper dan SC banden.
Eigen ervaring... tja, nog nooit gripproblemen gehad met bovengenoemde banden.
Ik zou toch eens kijken voor een setjes warmers. Hoeft niet duur te zijn, je banden gaan langer mee en je kunt direct knallen. Ik heb ook 1 jaar zonder gereden maar het is wel echt veel finer met. Ik rij zelf met metzeler k2 achter heb nog nooit met K3 gereden maar k2 is eigelijk al sc2.5. Ze zijn igg harder dan superbike sc2.
Als je met slicks wilt gaan rijden kijk eens na compk banden van metzeler. die zijn heel vriendelijk geprijst.
Ik stap nu over naar de dunlop Sportsmart TT, gewoon ook voor het proberen en om eens te kijken hoe deze slijten.
K3 is me erg goed gevallen hoor, dus sluit niet uit dat ik weer terugga naar de K3 en een K2 voor.
Voor mijn gevoel zit er weinig verschil tussen de K2 en K3 voorband. Tussen de oren is de K2 wel fijner omdat ik daarmee het gevoel heb dat ze wat meer plakkenMijn ervaring is dat je deze altijd wel kunt gebruiken of het moet steenkoud zijn.
Deze kent wel warmte cyclussen natuurlijk, maar daar maak ik me niet zo druk over. Einde seizoen gaat ie er toch vanaf voor een nieuwe
Eerste dagen staan gepland op 28 maart (Spanje)
TT heeft een harde middencompound achter, voor puur circuitgebruik niet nodig. Een voordeel is dat je ze op straat kunt oprijden, of verkopen aan iemand die dat gaat doenCyclussen mij ook niet direct. Als ze maar 1 jaar of 4x mee gaan en dan vertrouwen geven inderdaad. Dat gevoel tussen de oren is alles!
Ik ben benieuwd naar je ervaring of je de TT beter vind of Metzeler. Ik vind de TT prima, maar ik zoek eigenlijk net iets sportievers ( althans dat mag zeg maar ). Anders kan ik op zich net zo goed nog een keer de TT kiezen. Omdat ik er niet meer mee op straat rijd mag het zo sportief mogelijk voor mijn rijstijl / tijd Ik wacht dat dan denk ik nog even af voordat ik mijn definitieve keuze maak. Zou leuk zijn als je nog een berichtje zou wilen doen met je er ervaring.
Wel lekker hoor, over 10 dagen lekker in Spanje rijden. Via race cracks geboekt denk ik? Have fun and keep rubber to the track and not the sky!
TT heeft een harde middencompound achter, voor puur circuitgebruik niet nodig. Een voordeel is dat je ze op straat kunt oprijden, of verkopen aan iemand die dat gaat doen
Die wil ik ook nog eens proberen maar dan voor op straat. Hij zou redelijk hezelfde moeten zijn qua grip niveau als de TT.Ik rij zelf met de TT, zit nu op de tweede achterband, maar ik heb op deze motor nog geen ervaring met andere banden. Ik ben zelf benieuwd naar de Rosso Corsa 2.
TT heeft een harde middencompound achter, voor puur circuitgebruik niet nodig. Een voordeel is dat je ze op straat kunt oprijden, of verkopen aan iemand die dat gaat doen
Zinloos op het circuit, maar die sportsmart TT achterband rijdt na een circuitleven prima op straat voor vele duizenden kilometers. Je moet dan natuurlijk niet de zijkant compleet kaal rijden voordat je hem overzet op een straatmotor. SC2 met volledig kale zijkant lijkt me op straat inderdaad niet geschikt/verantwoord.
Ik laat het je zeker weten. Het is 4 dagen op circuit Espana (Koppeling tussen circuit Almeria en Andalucia) met FocusedEvents.
Cyclussen mij ook niet direct. Als ze maar 1 jaar of 4x mee gaan en dan vertrouwen geven inderdaad. Dat gevoel tussen de oren is alles!
Ik ben benieuwd naar je ervaring of je de TT beter vind of Metzeler. Ik vind de TT prima, maar ik zoek eigenlijk net iets sportievers ( althans dat mag zeg maar ). Anders kan ik op zich net zo goed nog een keer de TT kiezen. Omdat ik er niet meer mee op straat rijd mag het zo sportief mogelijk voor mijn rijstijl / tijd Ik wacht dat dan denk ik nog even af voordat ik mijn definitieve keuze maak. Zou leuk zijn als je nog een berichtje zou wilen doen met je er ervaring.
Wel lekker hoor, over 10 dagen lekker in Spanje rijden. Via race cracks geboekt denk ik? Have fun and keep rubber to the track and not the sky!
Helaas heeft het rubber de sky gezien. Ik ben erg lelijk gecrasht en hierbij wat ruggenwervels gebroken en verbrijzeld. Voor mij is het rijden dus weer even klaar
Ik kan je helaas niet zeggen hoe de TT’s zich verhouden tot de metzelers. Deze banden heb ik nu moeten verkopen. Helaas...
Blinde hoge snelheidsbocht niet gehaald. Overeind gezet en al remmend de grindbak in. Grindbak was niet voldoende en ging daarna nog op mijn plaat. Daar over de motor heen en met mijn rug op een kei/rots gekomen. Ondanks een level 2 protector toch deze verwondingen opgelopen. Had ik maar eerder in een airbagvest geïnvesteerd
Supercorsa sp is naar mijn idee gelijk aan de racetecs rr K3. Ook een goede keus dus
Bedankt! Zal nog een 9 maanden duren maar verwachting is wel 100% herstel.
Veel plezier 13 mei!
Oei dat klinkt ook niet bestPff dat is zuur zeg had hetzelfde op Almeria afgelopen December grindbak deed niks dus vlak voor de bandenstapel maar onderuit geremd ik was gelukkig met twee weken zittend slapen en drie maanden pijn aan arm en ribben weer redelijk op de been.
Sterkt met je herstel !
Oei dat klinkt ook niet bestecht raar van die grindbakken daaro. Het niet liggend kunnen slapen is herkenbaar... pijnlijke bedoeling.
Thanks in ieder geval!
Jup circuit espana oftewel almeria en andalucia aan elkaar gekoppeld.