Niet direct een motor gerelateerde vraag maar wellicht kunnen jullie me helpen,
Heb een Creemers compressor met helaas een lekke tank.
De vorige eigenaar heeft blijkbaar nooit fatsoenlijk condenswater afgetapt waardoor deze nu een minuscuul gaatje heeft midden onderin de tank waar langzaam belletjes water uit tevoorschijn komen.
Nu wil ik deze tank vervangen door een andere, en zit te denken om een lpg tank te kopen. Die zijn getest op een maximale druk van 25 bar, dus met de 10 bar die mijn compressor pompt zit ik sowieso veilig.
Maar een lpg tank heeft de aansluitingen bovenop zitten, dus heb ik geen aftap mogelijkheid.
Als ik de tank nu ondersteboven monteer, dus de aansluitingen aan de onderkant, en aan de uitlaat kant een vochtafscheider zet bijvoorbeeld deze: MS-LWS | Festo heb ik dan gelijk het probleem van water in de tank opgelost en toch droge lucht naar het luchtnet?
Of kan ik dit beter niet doen?
Heb een Creemers compressor met helaas een lekke tank.
De vorige eigenaar heeft blijkbaar nooit fatsoenlijk condenswater afgetapt waardoor deze nu een minuscuul gaatje heeft midden onderin de tank waar langzaam belletjes water uit tevoorschijn komen.
Nu wil ik deze tank vervangen door een andere, en zit te denken om een lpg tank te kopen. Die zijn getest op een maximale druk van 25 bar, dus met de 10 bar die mijn compressor pompt zit ik sowieso veilig.
Maar een lpg tank heeft de aansluitingen bovenop zitten, dus heb ik geen aftap mogelijkheid.
Als ik de tank nu ondersteboven monteer, dus de aansluitingen aan de onderkant, en aan de uitlaat kant een vochtafscheider zet bijvoorbeeld deze: MS-LWS | Festo heb ik dan gelijk het probleem van water in de tank opgelost en toch droge lucht naar het luchtnet?
Of kan ik dit beter niet doen?