Continental Kombaan foto / new user

Heb eens in Lelystad een rijvaardigheidscursus (betaald door werkgever, dat zijn de betere) gedaan op de testbaan van de RDW in Lelystad. Daar hebben ze ook zo'n kombaan. Zelfs met de auto was dit gaaf.

Ik heb ook eens een foto gezien van een vent die ging zo hard door zo'n kombaan dat zijn helm lager zat dan het niveau waar de banden het wegdek raken. Hij ging dus t.o.v. de hellingshoek van de kombaan nog rbehoorlijk plat door de bocht!
 
Leuk dat ik er zoveel reacties op krijg. Dit forum LEEFT!
Op deze baan kan je alleen komen als je conti banden verkoopt. Er wordt de hele dag gereden afwisselend op de kombaan en op het circuit. De hotelovernachting, racen en het eten drinken/BBQ is gratiz.
De conti banden zijn erg goed. Conti heeft de laatste jaren veel tijd en geld gestoken in de ontwikkeling van de radiaal band nl. CONTI FORCE voor dit jaar hebben ze de FORCE MAX er aan toe gevoegd. Deze banden zijn uitvoerig getest op de testbaan en op straat.
De gele lijn die ik volgde was bij een snelheid van 190 KM/h. De kom bocht is makkelijk door te komen. Als je de juiste lijn pakt kan je niets gebeuren. Ga niet te laag door de bocht want dan rij je niet loodrecht tegen de muur en maak je dus een bocht. Als je door de kom gaat kun je je stuur los laten. Wel is de kom erg hobbelig dus het is eerst wel eng. Waar ik wel moeite mee had is om de motor weer rechtop te krijgen na de kom. Je moet zorgen dat je op tijd je lijn te pakken hebt want de 2e kom erna komt er dan snel aan…..
Je kunt aan de banden sporen zien dat er tot 50 cm onder de rand gereden wordt (door de kenners) met een snelheid van 240 KM/h Als je sneller wil dan moet je dus al gaan verkanten.
Ik heb ook boven aan de kom gestaan (daar boven het reclame bord) en de motoren met 240 KM/h langs zien razen een meter onder je. Wat een sensatie!!! Ik zal het nooit vergeten.
De helft van de genodigden reden niet in de kombaan omdat ze (zoals ze zeiden) duizelig werden midden in de kom. (denk aan de grote G kracht) Of ze durfden niet. Het is erg onwerkelijk/onnatuurlijk eerst. Maar nogmaals als je je lijn pakt gaat het verder vanzelf.

Tot zover dit verslag, Groeten.
 
'k heb effe je serieus te grote icon aangepast naar iets bescheidener versie he RBM :)
 
misc.php


halee ik was er ook alleen jammer dat dit 1 van mijn eerste rondjes was hier reed ik nog niet helemaal boven tegen de rand ps die baan ligt in Jeversen
 
toine heeft dit ook gedaan (redbullman) ik heb videos gezien van m...toen ie continental banden aan het testen was ofzo...

gewoon met 280 in het topje rijden zonder een centje pijn...

het schijnt dat als je zo hard gaat je vering maximaal word ingedrukt door de neerwaartse kracht....

en je banden slijten enorm....van het drukken op de weg...
toine vertelde dat ie naar een paar rondjes helemaal pijn in zijn nek had...van het continu maar je hoofd omhoog drukken...als zit je met je bek op de tank...

lijkt me dus heel koel om te doen..
 
In Monza heb ik zelf geprobeerd om tegen de kombaan op te lopen. Lukte dus niet. Als die Conti baan net zo stijl is als de oude kombaan in Monza, dan moet het wel erg heftig zijn erdoorheen te rijden.
 
MMhhh ik rij al een tijdje met contiforce banden, mag ik dan ook een paar rondjes rijden :9~
 
Terug
Bovenaan Onderaan