contract bij particuliere verkoop

head02

MF'er
22 apr 2009
234
18
Beste mensen,
ik heb net een brommeRT gekocht in Duitsland en diverse Duitsers op het Duitse forum hebben mij hierin ondersteund, werkelijk fantastisch. er is er zelfs een op voorhand gaan kijken of het allemaal oke was. natuurlijk zullen er negatievelingen zijn die denken : dass ist ein Deutsche zusamen-zwering"".
maar alles is prima in orde en heb inmiddels 500 (h)eerlijke km gereden.

maar.... de ADAC heeft een juridisch goed koop-verkoopcontract (voor particulieren) specifiek voor motoren die beide partijen moeten ondertekenen. dit maakt het iets formeler dan de mooie blauwe ogen etc..
en geeft naar mijn mening iets meer juridische houvast als een van beide partijen de boel belazert.

wie heeft hierin interesse en wil het voor toekomstige geïnteresseerde partijen vertalen.
 
Een Duits contract vertalen voor de Nederlandse markt heeft weinig zin denk ik.

Ik neem tenminste aan dat een transactie valt onder het rechtssysteem van het land van aan/verkoop.

En aangezien ieder land nu verschillende rechtssystemen heeft....
 
Het particuliere koop-verkoopcontract van de ANWB is behalve de nodige spelfouten een prima basis voor de aan of verkoop. Ik heb deze bij de aanschaf van mijn fiets ook gebruikt, het is een prettige gedachte als je de verkoper nog eens terug weet te vinden.
 
ik wist niet dat de ANWB ook zo iets heeft.
overigens is het duitse conrtact goed te vertalen omdat het namelijk onderlingen spelregels betreft die je met elkaar afspreekt. en deze spelregels kan je ongeacht het rechtssysteem met elkaar afspreken.

in ieder geval was het voor mij nieuw dat er zo iets bestond.

voor een ieder : koop je particulier een motor, gebruik te allen tijde een koopcontract. ik ga binnenkort ook een fiets verkopen en ook als verkopende partij sta je sterk als je hier gebruik van maakt.

ik zou zeggen : zegt het voort............................of ben echt de enige die dit nog niet wist
 
Ik heb zelf deze een aantal jaren geleden uit het duits overgezet en aangepast aan eigen gebruik, vind het zelf gewoon wel fijn om bij partikuliere aan/verkoop duidelijke afspraken te hebben en geen misverstanden/scheve gezichten achteraf.
full


Hm, kan dus niet zomaar een xls bijlage plaatsen ?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan