Controle gas bij hobbelige wegen en stijve vering

Zal ik dan maar even serieus antwoord geven?

Wat te denken van je benen wat meer samen persen tegen je zadel. Dit neemt spanning van je armen af.
 
Laat me raden je hebt een dikke Vtwin met injectie? Veel van die motoren hebben last van een aan/uit gasreactie waardoor het moeilijk is om een constante snelhied te rijden op slecht wegdek. Honda SP1, KTM LC8 + RC8, Aprilia RSV Mille (met standaard mapping) doen dit allemaal uit mijn eigen ervaring. Door een licht vliegwiel en veel vermogen bij lage toeren wordt elke mm verdraaing van het gashendel meteen omgezet in ruk voorruit, als je het gas weer een beetje dichtdraaid zorgt de sterke motorrem ervoor dat je weer hard afremt. En zo blijf je op en neer aant bokken.

Dingen die je makkelijk kan doen om het te verminderen zijn, minimale speling van de gaskabels, ketting niet te slap, ingaande demping verlagen, sterkere veer monteren die het gas terug draait,progressief gashendel (G2 ergonomics).
Het scheelt ook om 2 vingers op je remhendel te leggen, daardoor kan je het gashendel beter op 1 stand houden.

Maar het beste is om je motor goed te laten afstellen d.m.v. een custom maping, de meeste problemen worden veroorzaakt omdat de motoren bij ong. 3-4000 toeren erg arm lopen om milieu eisen te halen.

btw, de eerste serie Yamaha FZ1 heeft er ook last van, ondanks dat het een 4 cilinder is.
 
Laatst bewerkt:
Maar het beste is om je motor goed te laten afstellen d.m.v. een custom maping, de meeste problemen worden veroorzaakt omdat de motoren bij ong. 3-4000 toeren erg arm lopen om milieu eisen te halen.
In Duitsland is daar zelfs een woord voor uitgevonden: Konstant Fahrt Rückeln (KFR).
 
Dat verhaal over het crossen.

Heb wel eens op een crosser gereden, maar de houding op een crosser is wel even anders. Bij een sportieve motor leun je echt op je polsen en leun je dus meer op je handvatten, heel anders dan op een crosser. En als je dan een motor hebt die fel op het gas is...

Je stuur gebruik je om gas mee te geven, te koppelen en te remmen. Soms ook om richting te geven. Niet om op te leunen.
 
Dat verhaal over het crossen.

Heb wel eens op een crosser gereden, maar de houding op een crosser is wel even anders. Bij een sportieve motor leun je echt op je polsen en leun je dus meer op je handvatten, heel anders dan op een crosser. En als je dan een motor hebt die fel op het gas is...

Op een crosser zit je niet maar sta je op de pegs ..... wat denk je als je op een knippepad
( lees ; zandstuk met veel diepe kuilen achter elkaar ) rijd ..... dan hang ja aleen maar aan dat stuur , en zelfs dan kan je gewoon het gas op een stand houden ..... oke na heel veel trainen dan , maar nogmaals als je al moeite heb om netjes te rijden op een hobbelweg , nou dan stap ik niet bij jou achterop .....
oja ik rij zelf een gsxr 1000 en doe zo ong. heel me leven aan motocross , dus ik weet waar ik over praat :W
 
Zou je denken :? we shille maar 3 jaar vrolijke vriend :+

Maar Ivanhoe, had je op je paard geen last dan met je gasteugels :+

Die 1pk is wat minder fel en makkelijker onder controle te houden. })

Maar allen bedankt voor de tips!
 
Op een crosser zit je niet maar sta je op de pegs ..... wat denk je als je op een knippepad
( lees ; zandstuk met veel diepe kuilen achter elkaar ) rijd ..... dan hang ja aleen maar aan dat stuur , en zelfs dan kan je gewoon het gas op een stand houden ..... oke na heel veel trainen dan , maar nogmaals als je al moeite heb om netjes te rijden op een hobbelweg , nou dan stap ik niet bij jou achterop .....
oja ik rij zelf een gsxr 1000 en doe zo ong. heel me leven aan motocross , dus ik weet waar ik over praat :W
Zelfs met een klein beetje oefenen kan ik als offroad prutser mijn gas nog redelijk constant houden, dus ik begrijp TS niet helemaal..
 
Terug
Bovenaan Onderaan