• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Controleren kilomterstand BMW

PatrickR

Die hard MF'er
Lid geworden
26 jun 2005
Waarderingsscore
0
Ik heb een BMW R1150GS op het oog. Maar hoe weet ik nu of de kilomterstand klopt??. Hier werd ik op gewezen door een bedrijf die ook eenzelfde motor aanbood met hogere stand. Die vertelde kunnen ze de stand dan aantonen.

Ik ben toen gaan nadenken, wie kan mij meer vertellen.
Wordt er veel gefraudeerd??.

Ja! En volgens mij door heel veel meer van onze medemotorrijders dan je zou denken. Hoe kan het anders dan dat motoren van rijders die beweren jaarlijks 15k - 20k weg te rijden na een paar jaar worden ingeruild met een totaalstand ónder de 15k - 20k.
Enige enigszins betrouwbare constructie is een motor aanschaffen bij een wat groter motorbedrijf. en dan specifiek een motor die door hun zelf als nieuw is geleverd, bij hun in onderhoud is geweest, en door de eerste eigenaar is ingeruild.

Je noemt de km-stand. Maar je kan je óók zorgen maken om het schadeverleden. Privépersonen hebben er een leuk inkomen aan, maar ook bedrijven floreren er goed bij, door schademotoren te importeren bij van onze Duitse buren, hier op te knappen en door te zetten aan de Nederlandse markt. Itt in Duitsland valt de schade hier niet te traceren en brengt een ex-totall dus veel op. BMW is in Duitsland uiteraard heel populair.
Twee weken terug trouwens nog een meiske gesproken die een ex-totall Fazer blijkt te hebben .... bij toeval ontdekt toen de oude eigenaar de fiets herkende en de nummers bleken te kloppen.

Voor de rest blijft het gezond wantrouwen, goed kijken, evt. technisch en constructief laten onderzoeken door een derde en de gok nemen.

Bedankt, had nu een import GS met 24.000 km van 2003, kan bijna niet. En zeker niet voor die prijs.

Terug
Bovenaan Onderaan