Cookies

martijn76

Die hard MF'er
13 nov 2016
5.442
6.826
Voorne Putten
Sinds vandaag krijg ik deze pop-up te zien en komt elk bezoek weer terug..
Welke instelling moet ik op akkoord zetten om te voorkomen dat elke keer dat ik MF open deze melding gegeven wordt?

1604401807040.png
 

Je hoeft maar éénmalig te accepteren. Tenzij je je browser hebt ingesteld om geen cookies op te slaan...
 
De browser staat goed, alleen wil niet alles accepteren, oa mijn locatie en social media.
Functioneel en noodzakelijk is blijkbaar niet voldoende.

1604404134660.png
 
Welk OS en welke browser gebruik je?

Want ook al selecteer je alleen die 2 opties dan zou de popup maar één keer in beeld mogen komen.
 
Hier net ook de cookiemelding, gelukkig alles uit kunnen zetten. Oh wacht, toch niet, waarom kan je sommige dingen niet uitschakelen ? Ga weg met je “legitieme belang”, ik betaal voor MF juist om geen ads/cookies/tracking te hebben.
 
Ik zet ook zoveel mogelijk uit. Mijn Firefox staat al ingesteld om zoveel mogelijk te weigeren, maar desondanks weet ik niet wat erger is: Cookies die zoals voorheen gewoon werden geplaatst, of die cookiewalls waarin je eerst van alles uit moet vinken voor je je ding kunt doen op de website, in dit geval M-F.
 
Hier net ook de cookiemelding, gelukkig alles uit kunnen zetten. Oh wacht, toch niet, waarom kan je sommige dingen niet uitschakelen ? Ga weg met je “legitieme belang”, ik betaal voor MF juist om geen ads/cookies/tracking te hebben.
Snap je denkwijze maar zelfs als je donateur bent en dus geen advertenties ziet heb je toch te maken met cookies (voor bijvoorbeeld het onthouden van je sessie zodat je niet elke keer opnieuw hoeft in te loggen).
Alleen daarom al zijn we verplicht een dergelijke melding te laten zien...
 
Snap je denkwijze maar zelfs als je donateur bent en dus geen advertenties ziet heb je toch te maken met cookies (voor bijvoorbeeld het onthouden van je sessie zodat je niet elke keer opnieuw hoeft in te loggen).
Alleen daarom al zijn we verplicht een dergelijke melding te laten zien...
Duidelijk antwoord, thanks. Dat van die sessies onthouden enzo begrijp ik, maar van sommige andere denk ik echt waar is dit voor nodig :)
 
Was er eerst niet een subtiel balkje onderin die om cookies plaatsen vroeg? Waarom is dit verandert?
 
Probeer het eens met een andere browser? Als dat wel werkt moet je eens proberen de standaard instellingen te herstellen.
Vergeten terug te koppelen.
De laptop opnieuw opstarten deed t hem, aantal pagina's getest, maar dit was de enige site met een error.
Hiervoor nooit last van gehad, dacht dat er weer iets mis ging met de cookies.
 
Ben nu eigenlijk echt wel klaar met die cookiemelding. Een paar browsers geprobeerd (Chrome en Edge). Zitten rommelen met de cookie-instellingen maar nog steeds die vervelende cookiemelding. Ik zal wel weer iets over het hoofd zien, ben natuurlijk ook geen ICT'er. Dit is ook de enige site waar ik tegen dit probleem aanloop.

Het plezier van "even op MF rondhangen" is er voor mij wel af. Voortaan MF maar op de smartfoon bezoeken, daar heb ik de cookiemelding niet.

Succes met het oplossen van dit vervelende probleem.
 
@borisz Wil je eens hier of hier kijken of je daar niet hetzelfde probleem hebt?

Als je de standaard instellingen van je browser gebruikt moet die melding maar één keer in beeld komen. Het lijkt er op dat je browser/pc geen cookies onthoudt. Dat moet een plugin (adblock plus/uBlock Origin oid) of een instelling zijn.
 
@borisz Wil je eens hier of hier kijken of je daar niet hetzelfde probleem hebt?

Als je de standaard instellingen van je browser gebruikt moet die melding maar één keer in beeld komen. Het lijkt er op dat je browser/pc geen cookies onthoudt. Dat moet een plugin (adblock plus/uBlock Origin oid) of een instelling zijn.

Bij de site Racingnews is er geen probleem, bij de Speld krijg ik ook steeds de cookiemelding


BTW: mijn standaardbrowser is Chrome. ook geprobeerd met Edge en daar zijn de problemen precies hetzelfde.
 
Dan vermoed ik dat je een tool als antivirus of CCleaner hebt draaien die je cookies verwijderd.
Heb je het probleem ook op andere apparaten in huis? Dan heb je misschien een tool als Pihole of Adguard Home draaien...?
 
Tot mijn grote verbazing is het POP-UP gedoe nu weg. Ik had me er al bij neergelegd dat ik het probleem ging houden en de pop-ups moest blijven wegklikken. Maarsinds ik hedenochten mf bezocht is het weg zonder dat ik ook maar iets aan mijn instellingen heb veranderd.
Raar maar waar.
 
@borisz Wil je eens hier of hier kijken of je daar niet hetzelfde probleem hebt?
Als je de standaard instellingen van je browser gebruikt moet die melding maar één keer in beeld komen. Het lijkt er op dat je browser/pc geen cookies onthoudt. Dat moet een plugin (adblock plus/uBlock Origin oid) of een instelling zijn.
Bij De Speld krijg ik hem nog steeds..... :+ :+ :+

Maar het belangrijkste is dattie hier op MF weg is. Hoera*O**O*

B
 
Ik zat er even doorheen te spitten waar je 'geografische gegevens' mee gedeeld worden, holy shit dat is me een waslijst. Ik snap dat het een centen dingetje is, maar wauw.
 
Ja, dat bevalt me ook niet. Het enige verschil is echter dat je het nu weet.
Overal op internet waar banners getoond worden is dit zo alleen wordt het je nu duidelijk gemaakt.

Al een tijdje speel ik met de gedachte om MF volledig reclame vrij te maken maar denk niet dat het financieel haalbaar is met alleen het donateurschap. Misschien start ik een dezer dagen een poll om de interesse te peilen...
 
Al een tijdje speel ik met de gedachte om MF volledig reclame vrij te maken maar denk niet dat het financieel haalbaar is met alleen het donateurschap. Misschien start ik een dezer dagen een poll om de interesse te peilen...
Mijn zegen heb je. Geen bezwaar om wat meer te betalen.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan