MA-run 2004
Goed , daar gaat hij dan:de rode Corda van de MA-run is te zien op:
www.webland.nl dan klik je re. boven op actuele Foto's en daarna MA-2004
Als je op dat mooie stekelkoppie klikt ,krijg je een aantal index-en
Op de index van zaterdag moet je de boel even doorlopen want de Corda zat
omstreeks nr.200 en was een van de laatsten.
Hij reed trouwens ook mee met de Nieuwenoord-run 5+6 juni 2004 te Baarn.
In 1989 en in 1990 reed er een zweed mee met de MA-run, met een grijze Corda met een 1600cc V.W.Golf blok .
In 1998 kostte een Corda (varieerend m.b.t. het blok) +/- fl. 85.000,-
In de rode Corda van de MA-run2004 zat volgens Wout Broer een 2400cc Volvo
automaat krachtbron , de aandrijfriemen waren toen net vervangen , behalve
de riem naar het voorwiel.
Zo'n vervanging schijnt kostbaar te zijn , als je het laat doen , bijna
4500 euro !
Het probleem met de Corda's was , dat het telkens een enkel product was.
Je ging met een blok compleet met versnellingsbak naar de fabriek (nou ja)
en moest dan wachten totdat hij gereed was (dat heeft soms wel eens 2 jaar
geduurd)
Bestellingen ,geinvesteerd vermogen (wat te lang in de te bouwen zijspannen
bleef zitten) en doorstarts zorgden ervoor dat de fabrikant ermee gestopt is.
Bij mijn weten zijn de volgende krachtbronnen ook gebruikt:
V.W.2000cc met/zonder aut. en een V.W. 1900cc diesel (rijdt in Duitsland)
Hoe het met het Motorkenteken zit weet ik ook niet , maar Holland staat bekend om zijn achterlijke regels (net altijd iets anders dan in andere landen),
waardoor er vele hiaten in de regels zijn .
Lees mijn stukje over trekhaken achter de motor maar eens en reargeer gerust.
groetjes Panda