Costa Rica

Freeride1969

Die hard MF'er
3 jun 2015
283
0
Haren
Hallo. Ik ga in het voorjaar twee weken met een KTM 1050 door Costa Rica rijden. Zal combinatie zijn van off- en onroad.

Wie heeft tips?
Ook (heel) graag route(s) voor op de Garmin ??
 
Motor- en autorijden in Costa Rica - Overzicht van alle motor- en autoroutes
Tips Voor een Veilige en Aangename Reis naar Costa Rica

Ik ben er geweest.
Controleer je inentingen
Neem deet en een klamboe mee.
Vraag of je malariapillen mee moet nemen.
Neem 2 portemonais mee. De ene stop je je geld in en verstop die in je kleding. In de andere doe je wat kleingeld
Mocht je overvallen worden geef dan die kleine Geef tijdens een serieuze overval alles af.
Ga niet argumenteren.Je wil niet dood voor een gsm of fototoestel, Bijna iedereen heeft daar een wapen. Rij alleen met daglicht.
Kijk uit voor "behulpzame"mensen. Laat nooit je hebben en houwen buiten je gezichtsveld.
Ook niet als je gaat eten in een restaurant of tijdens afrekenen met tanken.
In een hotel stop je alles van waarde in een kluis, bij de receptie of op je kamer.
Als je in San Jose land en je komt bij de uitgang schrik niet van alle kofferdragers.
Stug doorlopen en pak een officiële taxi.
En neem goede regenkleding mee, het kan nogal eens spoelen daar. Plus een zaklantaarn. Het licht valt wel eens uit.
 
Lekker positief allemaal!! :X :X

Vooral dat commentaar van jou.

Als je niks zinnigs bij kan dragen moet je gewoon je klep houden.
Costa Rica is een mooi land het is alleen geen Nederland of Europa.
En dat zijn juist dingen waar je rekening mee moet houden. Teveel mensen gaan als een kip zonder kop naar bepaalde landen zonder zich in te lezen. Ik ben daar geweest met een ervaren gids die mij precies verteld heeft wat je wel en niet moet doen in Costa Rica.
Hou dus je klep als je niks weet.
 
Nee, natuurlijk weet ik niks.... :+
Het is alleen wel zo dat er, in mijn opzicht, alleen maar negativiteit in je bericht staat.
Dat dit heel belangrijk is zal ik zeker niet ontkennen.
Zoals je hier Costa Rica omschrijft is naar mijn bescheiden mening nogal negatief.
Maar TS vraagt ook om tips, (en routes..) en die heb je gegeven. *O*
 
Neem 2 portemonais mee. De ene stop je je geld in en verstop die in je kleding. In de andere doe je wat kleingeld
Mocht je overvallen worden geef dan die kleine Geef tijdens een serieuze overval alles af.
Ga niet argumenteren.Je wil niet dood voor een gsm of fototoestel, Bijna iedereen heeft daar een wapen. Rij alleen met daglicht.
Kijk uit voor "behulpzame"mensen. Laat nooit je hebben en houwen buiten je gezichtsveld.
Ook niet als je gaat eten in een restaurant of tijdens afrekenen met tanken.
In een hotel stop je alles van waarde in een kluis, bij de receptie of op je kamer.
Als je in San Jose land en je komt bij de uitgang schrik niet van alle kofferdragers.
Stug doorlopen en pak een officiële taxi.
Het land heeft geen leger, dan krijg je dat :+
 
Een prachtig land om heen te gaan en heel eerlijk gezegd zie ik wel erg veel negativiteit in de posts hierboven.

We zijn zowel in Costa Rica als Panama geweest maar hebben rondgereden met een 4WD.
Op zich is Costa Rica een bijzonder veilig land om rond te trekken al veranderd er langzamerhand toch wel wat. Wij hebben in vier weken twee rare dingen meegemaakt.
Aan de kant gezet door een agent en vervolgens voor een tientje afgetikt. En ja, ik had twee portemonnees bij me (ervaringsdeskundige zeg maar).

En het B&B waar we overnachtten was overvallen toen we er net even niet waren. Tip, laat niets in je kamer liggen (de Zwitserse toeristen waren wel de klos omdat ze van alles in de kamer hadden laten liggen).

San Jose zelf staat als niet al te veilig te boek. Daarbij is het cultureel aanbod niet al te groot. Ik zou er niet te lang blijven. Waar je sowieso heen moet gaan is Monte Verde. De weg er naartoe is onverhard, maar prima te doen denk ik. Beetje stenig op sommige plekken.

Verder is Cahuita erg chill (aan de Caribic). Tortuguero is ook prachtig om heen te gaan alleen kan je er niet met de motor komen. Volcano Arenal is niet erg actief meer maar La Fortuna is wel een aardige plek.
Verder zou ik nationaal park Corcovado echt meepakken.

Costa Rica ga je je prima redden in het Engels. In Panama niet. In Panama is een groot gedeelte van de wegen ook onverhard (80%). En in Costa Rica is dat al een heel stuk anders.

In Costa Rica hebben we zonder navi gereden, met de kaart op schoot. Voor Panama hebben we op marktplaats een kaart voor de Zumo gekocht voor 20 euro. Routes…. Ik zou zeggen, kijk op de kaart want er valt veel van te maken. Het aantal wegen is nog enigszins beperkt.


Succes met de voorbereidingen.

PS... malaria is er in Costa Rica nietbeperkt en in Panama alleen ten oosten van Panama Stad.
 
Laatst bewerkt:
Nee, natuurlijk weet ik niks.... :+
Het is alleen wel zo dat er, in mijn opzicht, alleen maar negativiteit in je bericht staat.
Dat dit heel belangrijk is zal ik zeker niet ontkennen.
Zoals je hier Costa Rica omschrijft is naar mijn bescheiden mening nogal negatief.
Maar TS vraagt ook om tips, (en routes..) en die heb je gegeven. *O*


Vrienden maken helpt ook altijd goed. Iets terloops weggeven wat iemand graag wil hebben.
Dan heb je een gratis bodyguard :? :+
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan