CR 125 '90 schakel probleem

soip

MF'er
1 apr 2007
73
0
Oudega
hallo,

ik heb net mijn CR 125 blok weer helemaal in elkaar gezet na een kleine revisie.

nu is het geval, als ik opschakel gaat het gewoon zoals het hoort. alleen mijn pookje blijft in de bovenste positie staan! en als ik er dan een klein tikje tegenaan geef klikt hij wel weer terug.

het terug schakelen gaat wel gewoon zoals het hoort. en het schakelen opzich werkt ook naar behoren. alleen als ik hem helemaal door druk tot boven blijft hij "kleven"

ik dacht zelf gelijk aan het schakelmechanisme achter de koppeling. nou heb ik de koppelings deksel en koppeling er al weer afliggen, en het mechanisme al eens grondig genispeceert maar ik kan er niks vreemds aan ontdekken!

heeft iemand dit probleem ook al eens ervaren? of heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?

alvast bedankt, Sybrand Jager

btw, dit is niet de eerste keer dat ik het blok los heb.
 
Laatst bewerkt:
de schakelas beweegt goed zonder het mechanisme er achter, dus daar kan het niet aan liggen lijkt me.

en voor dat ik hem loshaalde schakelde hij nog perfect, dan kan die veer volgens mij niet in een keer lam zijn.

kan het misschien ook zo zijn dat ik de 2 grote schakelvorken gewisseld heb?
maar als dat het geval zou zijn, dan zou hij het toch ook bij het terugschakelen moeten doen? en toch niet in alle versnellingen precies het zelfde?
 
weet niet wat voor soort honda je hebt,maar bij mn oude suzuki's staan merktekens op de schakelas(tanden) en een merkteken op de tanden van de schakelwals...als die niet exact tegenover elkaar zitten maakt de schakelas geen goede slag om hem van de 1 naar de ander te schakelen! hij schakelde dan wel,maar toen bleef hij bij mij ook hangen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan