crosser schakelprobleem, 1e versnelling vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Monkey

MF veteraan
3 apr 2007
8.210
606
froubuurt
Zoals de titel zegt, ik kan niet meer schakelen.

Zou vandaag voor het eerst een stuk rijden/crossen op deze motor. Een TM 250cc 2 takt
Klein stukje rijden, 1 keer geschakeld omhoog en weer naar beneden.
Vervolgens moest ik eigenlijk ff van de motor af om een poort open te doen maar in de vrij, ho maar.
Vervolgens een rondje gereden, dacht dat het dan mischien wel opgelost zou kunnen zijn... niet dus. heb geprobeert er met beleid op te trappen en met de hand zo'n beetje de halve motor op te tillen, schakelen gaat ie voorlopig niet meer doen.
Ik hoor wel een klikje bij het naar beneden drukken, lijkt weg te komen ergens iets voor de schakel as??? Maar meer dan dat krijg ik niet voor mekaar :(

iemand een idee hoe ik dit kan oplossen. en er voor zorgen dat het niet weer gebeurt natuurlijk.
ik probeer morgen een plekje te regelen waar ik de motor kan slopen. ga ik dan proberen de motor langsamerhand te strippen, mischien dat er iets uit het blok komt rollen. hulp is uiterraard welkom tussen 1700 en 0700 de volgende ochtend ;)
uiterraard is een vergoeding dan op zijn plaats
 
ok, ik had zoiets al in gedachte, iets scheef/ernaast/klem

is zoiets een beetje te doen zelf. ben redelijk handig met een schroevendraaier zeg maar. olie (filter) vervanggen/remvloeistof/tandwielen vind ik een makkie zeg maar.

en de belangrijkste, komen er vloeistoffen vrij als ik de boel vergenoeg uit elkaar haal om het te fixxen? is niet erg maar iets om rekening mee te houden
 
Waarschijnlijk kun je de motor platleggen, koppelingsdeksel eraf halen, koppeling demonteren en schakelmechanisme controleren zonder dat er iets uit loopt (behalve de benzine uit de carburateur).
 
en waar ik nu dus niet vorlijk van word...
ik krijg hem niet meer aan om hem ff 600mtrs te verplaatsen naar de "werkplek"
de olie in de koppeling is dus erg dik en zorgt voor een plakkende koppeling bij koud. dus kick..kick..kick..kick en nog steeds niet. ook al met startpilot geprobeert, ook niets.
zal hem dus strax even op/aan een auto zetten
 
ok, aan de ketting had ik niet gedacht, maar heb al een grote auto gebruikt om het te vervoeren.
hoop dat ik vandaag tijd heb om ff te sleutelen.

ik ga ervan uit dat dit allemaal aan de linkerkant zit, die genoemde plaatses en palletjes?
 
het probleem is dus opgelost en nogwel zonder teveel olie knoeien.

het probleem zat hem in 2 plaatjes die op de foto staan aangegeven zijn met pijlen, deze waren versleten, op aanraden van vd vegt in oudleusen zijn deze dan ook vervangen.

nu heb ik dan nog maar 1 probleem, de as die zowel het blok als de achterbrug vast houd zit vast met 2 moeren, daar van heb ik er eentje goed vern**kt zeg maar dus rijden is nog geen optie helaas
 
en de foto
full
 
vast met 2 moeren ??? vreemd bij de meeste zit er aan 1 kant een moer en is de andere kant rond met 2 platte kanten eraan die precies in je frame past. Weet niet hoe die bij jou vast zit , maar het is een steek as dus hoeft hij maar aan 1 kant los gemaakt te worden .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan