Hallo,
Sorry voor de titel kon niets beters verzinnen
Ik heb een vraag over mijn 125cc crossmotor. Als ik mijn motor in de eerste versnelling zet (natuurlijk met de koppeling in) rijd de motor zonder dat ik gas geef naar voren.... voor de duidelijkheid dan heb ik nog steeds mijn koppeling in. Wat zou dit kunnen zijn en hoe valt dit op te lossen?
Alvast bedankt voor de reacties!
Mvg Daan,
Hallo,
Sorry voor de titel kon niets beters verzinnen
Ik heb een vraag over mijn 125cc crossmotor. Als ik mijn motor in de eerste versnelling zet (natuurlijk met de koppeling in) rijd de motor zonder dat ik gas geef naar voren.... voor de duidelijkheid dan heb ik nog steeds mijn koppeling in. Wat zou dit kunnen zijn en hoe valt dit op te lossen?
Alvast bedankt voor de reacties!
Mvg Daan,
Wat bedoelt u met de korf is ingeslagen?
Mvg Daan,
ditWat zou het resultaat zijn als je op Google intoetst: koppelingskorf ingeslagen?
Koppelingskorf in geslagen
Dan moet dat heel erg zijn. Een koppellingskorf heeft vrijwel altijd wel putjes van de nokken van de platen, maar het ebeirt veel vaker dat de stalen platen krom zijn en daardoor volledig ontkoppelen verhinderen. Mits het probleem de koppeling is.
Nee hoor... paar tienden diep en je krijgt deze ellende al. En bij een offroad motor zonder rubber demper in de aandrijflijn is het al snel te ver ingesleten. Paar keer met de powerfile erover en het is ook weer opgelost. Dat rekt de levensduur van de korf weer wat op. Nadeel is dat je koppeling wel iets rumoeriger wordt.Dan moet dat heel erg zijn. Een koppellingskorf heeft vrijwel altijd wel putjes van de nokken van de platen
nooit van gehoord ?
Platen kunnen ook kleven, probleem had ik ook altijd met mijn kleine cb'tje als die een paar dagen stilstond.
Motor starten, koppeling inhouden (ook al heeft dat geen zin), wegrijden, koppeling in blijven houden, beetje gassen, afremmen op de motor, achterrem indrukken en gas geven. Koppeling nog steeds in blijven houden, en dan schiet hij vanzelf wel los.
Ik heb er zelf nooit echt een oplossing voor gevonden, maar wat wel iets helpt is met stilstand gewoon af en toe de koppeling ff inknijpen.
Ik denk dat je wel wat kan proberen met olie, zelf nooit echt gedaan omdat ik altijd goede olie gebruikte. Andere motoren hadden er nooit last van, dus accepteerde ik de kwaal maar.
Eenmaal los schakelde en koppelde dat ding gewoon soepel, het was echt na een paar dagen stilstand, en hoe langer de stilstand hoe vaster het ging zitten.