Ik ben vandaag de mijne gaan oppikken: een witte.
Eventjes kort eerst indruk: het is een topmachine all-round. Ik ben 190cm lang en het is heerlijk op een motor te zitten die daar geen last van heeft. Voetjes netjes allebei op de grond trouwens en toch zit je precies op een troon. Ik kan over de 'gewone' auto's heen kijken voor een stuk, dus overzicht is zeer goed. Bovendien zien ze je komen van ver.
Het rijden: 275kg rijklaar en met (meer dan de geschreven) 20 liter brandstof aan boord zit je op een zware machine, maar dat merk je alleen als je in stilstand met de voeten manouvreert. Eenmaal in beweging is hij enorm handelbaar, strak sturend en vind ik hem zeer goed te bedienen. Smalle zadel - en achterkant eigenlijk volledig - zit daar voor iets tussen, samen met brede stuur en het feit dat je er echt 'in' zit. De voorkant is breed bovenaan met de tank, maar door de V4 is dat toch compact onderaan.
Het rijden: voorlopig nog inrijden, maar dat gaat vlot tot 125 per uur bij 4000 toeren. Zo vlot dat je vaker moet inhouden dan kracht te kort te komen... Hij heeft overschot, overal. 129 pk en 95 kw is dan ook wel meeeer dan voldoende. Bovendien is zowel frame, cardan als motor identiek in zijn sportieve broertje, waar de motor zijn originele 170 pk houdt. Je kan deze naar beneden afgeronde versie met meer koppel onder in toeren dus onmogelijk mechanisch stuk rijden. Hij is gebouwd voor een veelvoud van de krachten die er nu op inwerken.
Na 150 km: het is een topmachine en met onderhoud om de 12000km, Cardan, zijkoffers, algemene comfort, positie, ... is het wat mij betreft een goeie investering.