Moeilijk, moeilijk, moeilijk...
Vandaag proefgereden op de volgende modellen;
- NC700X DCT
- Crosstourer (manual)
- VFR1200F DCT
Wat me aan No.1 en No.2 meteen opviel was het gemak waarmee je die kunt "straatje keren". Krappe draaien zijn zo ontzettend gemakkelijk te doen.
Haarspeldbochten kinderspel.
No.1 vond ik in de twisties verrassend snel. Het razendsnelle opschakelen en het koppel onderin zorgen voor behoorlijk goede prestaties tót 100 km/h.
Precies wat je nodig hebt in twisties.
No.2 neigt wat naar deinen, op de snelweg. Misschien een kwestie van vering en demping met wat meer kunde bedienen? Graag jullie reacties/adviezen hierop.
Mijn favoriet, No.3, viel op door het adembenemende acceleratievermogen, stabiliteit op hoge snelheden, windbescherming...
Maar wat mij zwaar viel waren de haarspeldbochten! Vooral na zo'n rit op No.1.
In 1x in een straat keren is zweten.
En haarspeldbochten is eveneens hard werken.
Op m'n CBF600SA zijn die langzame oefeningen bijna net zo gemakkelijk als No.1 en No.2.
Krappe bocht? Kwestie van wat tegen de stuurhelft duwen en, hup, daar gaat ie.
Maar op No.3 wil HARD geduwd en liefst ook nog aan de andere stuurhelft omGETROKKEN worden.
Is dit normaal bij dit kaliber motor?
Of is dat een kwestie van oefenen en armspiertjes trainen?
Waar ik aan denk is het volgende.
Gaat zo'n supergemakkelijk sturende No.1 of No.2 niet alweer vervelen na 'n jaar of 2 ~ 3 ?
Graag hoor ik jullie ervaringsdeskundige op- en aanmerkingen.