daarom is een Honda Goldwing de beste Motor

durf het bijna niet toe te geven , het maar laatste jaar in italy grote moeite gehad om een GW 6 cill bij te houden in de bergen.
was dan wel een local, maar wat kon die man (oude man met kind achterop) vegen met dat ding.
zoals altijd ligt het meestal aan de rijder . :X :X
 
En dan nog dit ....

Ik denk niet dat de Goldwing de beste motor is ; net zoals ik denk dat Pink Floyd niet de beste band ter wereld is , of dat zalm de lekkerste soort vis is . Persoonlijk kan ik op veel momenten helemaal wegdromen op bepaalde muziek van Pink Floyd , velen van jullie waarschijnlijk niet . Is het daarom de beste muziek ter wereld ... of juist de slechtste ? Ik kan bij tijd en wijle lyrisch worden van een stukje "bijna springlevend verse" gerookte Canadese Zalm , ik ken ook mensen die er van walgen . Is zalm daarmee het lekkerste gerecht ooit ... of juist het meest smakeloze ? Waarmee ik maar aan wil geven dat weinig dingen in het leven absoluut zijn , en de dingen die daar al in de buurt komen , die qualificatie meestal verdienen op basis van subjectiviteit . En met diezelfde subjectiviteit kan ik redelijk absoluut zijn over mijn eigen Wing ;

Dit is voor mij de fijnste motor die ik mij (op dit moment) voor kan stellen ...

full
 
9 :r ;( :) }) :] '( 8-) :+ :} ;) :9~ *D :P :( |( :z :Z :? O-) :X B| :o

:] :] :] :] :] :] :} :} :} :} :} :
Dat bedoel ik
Op vrijdag 18 juni 2004 23:54 schreef Hewi het volgende:
En dan toch nòg maar een reactie van een eveneens zéér tevreden Goldwing-rijder . Mijn Goldwing zou niet snel zijn ?? Geen idee ... ik kom zelden boven de 100 en als ik te snel optrek lazert m'n asbak en m'n glaasje frisdrank om , dus ik kijk wel uit !! En bovendien zou ik door al dat gebrul niet meer rustig naar mijn muziekje kunnen luisteren . Schildpad ? ... traag ? ... ouwe knar ? Waarschijnlijk wel ; maar als ik het op mijn kasteel nou op mijn manier lekker naar mijn zin heb .... so what ?? Ik zit op mijn Wing comfortabeler als menigeen op het meubilair thuis , en aangezien ik op de motor zelden tot nooit ergens op tijd hoef te zijn ... oi , waarom zou ik dan haast hebben ?
 
Je gaat je bijna afvragen waarom Rossi niet op een Goldwing rijdt, als ik het hiero allemaal moet geloven is dat ding het snelste van allemaal :z
 
En als het een beetje mee zit , bouwen we eerdaags ook nog eens van die "communicatie-sets" in de motoren . Intercom, CB, GPS, GSM .... en als dat allemaal functioneert .... ga ik een laptop in mijn Goldwing bouwen . Kan ik onderweg als we ergens stoppen "real-time" het Motor-Forum op . LOL !! *D
 
Je gaat je bijna afvragen waarom Rossi niet op een Goldwing rijdt, als ik het hiero allemaal moet geloven is dat ding het snelste van allemaal :z

Nah, is natuurlijk niet zo. Maaarrrrrr, je kan wel op een GW 240 cruisen terwijl
je rechtop zit en ook nog eens uit de wind. En dat is wel lekker.

Dus niet de snelste maar zeker wel een fiets met een heel hoge funfactor.
 
[me]Friezinnetje heeft aan 1 bankstel thuis genoeg, als ze motorrijdt wil ze niet het gevoel hebben dat ze nog thuiszit.
[/me]

No offence O-)
 
Ik sta niet gauw versteld maar hier was ik niet gauw opgekomen..

Respect voor zijn doorzettingsvermogen!!! :}
 
Wie woont er nu in de States en rijdt op een Goldwing.HDultra is toch veel mooier en rijdt als een tiet.
 
Reeds tweemaal een klein wedstrijdje sprint en dan het gas erop gedaan met een
goudvleugeltje, ik heb ze nooit meer terug gezien.
Ik denk dat zelfs supersports nog moeite hebben om de BMWKLT bij te houden.[denk ik dus]
:z :X
even de vergelijking? :)
Honda Fireblade: 126 kw/208 kg rijklaar
Honda goldwing: 86 kw/400 kg rijklaar

jup de goldwing wint overduidelijk |(
 
Ik denk dat die sukkel op die onbetrouwbare onderdelen verliezende rammelkast die alleen maar bekeuringen aan de lopendeband binnenkrijgt toch wel ff dat omaatje heeft gezien :9~
 
Tijdje geleden op boot naar Harwich stond een Britse GL1800 eigenaar en ik met open mond naar elkaars vehicles te staren. Ik heb een Buell M2, ongeveer de twee uitersten op motorgebied die de US voorbrengt. We hebben gewisseld en tot Colchester op elkaars motor gereden. Ik kan maar 1 ding zeggen, iedereen die de GL niet als een "echte" motor beschouwt (en ik neigde daar voorheen ook nogal naar) zou toch eens een proefrit moeten maken: Het is ECHT een geweldig ding, rijdt verbazend gemakkelijk (bent er zo op vertrouwd, geloof het of niet), de combinatie van op iets heel groots rijden en toch zo onwaarschijnlijk lichtvoetig is pure lol. Deze wing (1800 cc!) trekt inderdaad heel flink door, en stuurt makkelijker dan een Harley Road Glide die ik ooit een week te leen had (ook al zo'n prettige verrassing om op te rijden trouwens).
Of je een R1 er bij het stoplicht mee laat staan betwijfel ik (geen R1's gezien op weg naar Colchester :) ) maar dat doet er totaal niet toe lijkt me?
 
Nog 2 weekies en dan is dit "bankstel" van mij.
Grappig al die goldwing topics. Blijkbaar levert het nogal wat allergieen op bij de (super)sporters. Is motor rijden niet iets wat je doet omdat je het leuk vind? De een vindt snelheid leuk, de ander baggeren door de modder, de volgende is een showbinkie en weer een ander omdat ie lekker rustig wil toeren (met of zonder comfort) Bij die laatste groep hoor ik en als je dan ook nog wat ziet in oude motoren waar je zelf ook nog wat aan kan doen, nou dan is een Goldwing heus zo'n slechte keuze nog niet.


gl1200006.jpg
 
Laatst bewerkt:
GW is "leuk" om lol over te maken, rijdende kerstboom enz enz
Heb zelf een kawa gtr (wat er nog van over is), een lichtere versie van een bankstel zegmaar :+
en ik snap wel dat een GW bepaalde uitkomsten biedt en bestwelhele hoge kmstanden haalt (wanneer ga je nou echt toeren maken met de fiets?)

@ het filmpje, jammer dat die vent constant aan het bijsteppen was.. komt niet echt profi over, alsof hij niet kan rijden :)

Ben ooit achter een GWrijder aangereden.... Kennelijk een vent in zn midlifecrisis die ooit zn A bij een pakje boter heeft gekregen en nu een ingeving had van: Laat ik eens gaan motorrijden. GW gekocht en rijden.
Ik had mn vriendin achterop en we zijn een km of 15 achter hem aan gereden omdat we ons zo vermaakten om zijn stuntelen :)
 
Ziet er mooi uit. Ik rij inmiddels een mooie paarse 1500 se na 3 jaar een 1200 asp gehad te hebben maar je hebt oma wel heel hard moeten schoppen he na 4 jaar hahahaha
 
Terug
Bovenaan Onderaan