• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Dagrijverlichting

Darcophoenix

Rookie
Lid geworden
28 jan 2022
Waarderingsscore
6
Hallo iedereen wat raden jullie aan voor dagrijverlichting die zeer goed zichtbaar zijn voor de autobestuurder
Of hoeveel lumen heb je zeker nodig om gezien te worden Alle info is zeer welkom

Hallo iedereen wat raden jullie aan voor dagrijverlichting die zeer goed zichtbaar zijn voor de autobestuurder
Of hoeveel lumen heb je zeker nodig om gezien te worden Alle info is zeer welkom
Ze zien politie etc met toeters en bellen zelfs over het hoofd.

Ervan uit gaan dat ze je niet zien is het veiligst

Je witte h4 of h7 lampje in je koplamp vervangen door een gele; dat valt het meeste op.

• Eens
Waarderingen: dgr
Je kan ook knipperlichten kopen die mee branden in het wit.. Als je richting aangeeft dan gaat het witte lampje uit en knippert hij oranje.

Je kan ook knipperlichten kopen die mee branden in het wit.. Als je richting aangeeft dan gaat het witte lampje uit en knippert hij oranje.
Running lights; zaten vroeger vaak op grijze import :Y.

Op nieuwe Honda's zie ik ze ook zitten als ik het niet verkeerd heb.. dan zijn ze oranje.

Vind het wel een mooie oplossing.. alleen je zou dan kunnen bedenken dat automobilisten die "even snel kijken" denken dat je afslaat misschien? Of zoek ik het nu te ver..

Een andere weggebruiker ziet je meestal over het hoofd doordat ze niet actief bezig zijn met het rijden. Net de gedachten ergens anders, of met de phone bezig, moeheid, of gewoon te lui om even goed naar opzij te kijken.
Helaas heeft dagrijverlichting daarbij in mijn ogen weinig extra nut.
Sinds 2003 zit er vaak geen knop voor de verlichting op de motor, dus die staat altijd al aan.

Volgens mij ben jij zelf verantwoordelijk voor je veiligheid. Extra lampen kunnen helpen maar zijn ook geen garantie. Ga er vanuit dat de ander je niet ziet en anticipeer daarop. Rij daarom voorzichtig, maar niet zo dat je geen lol meer hebt. Te voorzichtig wordt vanzelf weer gevaarlijk.

Heb 2 mini ledjes op de spiegelmounts, krijg toch vaker terug dat dat me zichtbaarder maakt, denk dat het meer komt dat het afwijkt en daarmee wat meer opvalt ofzo. Echt extra licht geven doen ze niet in die mate dat ik er verder wat aan heb.

Advies van Zot is gewoon het beste :)

Het advies van Zot is zeker het beste,

En alles wat je laat opvallen kan alleen maar helpen; als 1 iemand je erdoor ziet is het al winst.

Extra verlichting om door automobilisten gezien te worden?

2 zwaailamp en 2x 500watt verstralers.

En dan nog, zullen er automobilisten zijn die je niet zien....

Op nieuwe Honda's zie ik ze ook zitten als ik het niet verkeerd heb.. dan zijn ze oranje.

Vind het wel een mooie oplossing.. alleen je zou dan kunnen bedenken dat automobilisten die "even snel kijken" denken dat je afslaat misschien? Of zoek ik het nu te ver..
Als ze allebei branden sla je dan links of rechtsaf?:+

Allee heb er niet veel van geleerd aan jullie reacties 🤔

Beetje zelf Googlen op de suggesties is niet heel moeilijk.

Allee heb er niet veel van geleerd aan jullie reacties 🤔
zorgen dat je door je positie gezien kan worden is het eerste dat je moet leren. Wanneer je daar vragen over hebt gaan we een serieus gesprek aan

Veel van positie veranderen op je rijbaan……. :? …dus niet vastgeroest links vh midden.

zorgen dat je door je positie gezien kan worden is het eerste dat je moet leren. Wanneer je daar vragen over hebt gaan we een serieus gesprek aan
Je zou toch verwachten dat dat standaard kost is tijdens je motorlessen?

Terug
Bovenaan Onderaan